Vauvalle perunasosetta! Teettekö itse vai ostatte valmiina?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ostaisi perunasosetta valmiina? Omille vauvoilleni ostin jotain peruna-porkkanavelliä vieroitusvaiheessa, kun oli kätevää syöttää sitä.
Miksi kukaan ostaisi peruna-porkkanavelliä valmiina?
Itse tein, mutta yleensä perunasose ei maistu vauvoille.
Reissuilla ostettiin joskus valmiita. Kotona muussasin vähän haarukalla perunaa tai annoin reilun kokoisina paloina käsin syötäväksi.
Keitä perunat,soseuta haarukalla ja jos olet vasta aloittelemassa kiinteitä niin sekaan joko rintamaitoa/ vastiketta. Sama porkkanan ym. kanssa. Kun tottuu niin sanottuihin kiinteisiin voi laittaa tavallista maitoa pikku hiljaa mukaan kunnes on kokonaan käytössä tavallinen maito.
Älä vaan anna ekana esim.banaania tai muita " makeita" menee hankalaksi perunan ym syöminen. Heillä on tarkka maku ja haju aisti.
Hyvin maistuu, tilkka korviketta ja öljyä mukaan, ja porkkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Keitä perunat,soseuta haarukalla ja jos olet vasta aloittelemassa kiinteitä niin sekaan joko rintamaitoa/ vastiketta. Sama porkkanan ym. kanssa. Kun tottuu niin sanottuihin kiinteisiin voi laittaa tavallista maitoa pikku hiljaa mukaan kunnes on kokonaan käytössä tavallinen maito.
Älä vaan anna ekana esim.banaania tai muita " makeita" menee hankalaksi perunan ym syöminen. Heillä on tarkka maku ja haju aisti.
Mä annoin sitä, mikä maistui. Kyllä lapset (paitsi poikkeustapaukset) oppii ennen pitkää syömään kaikenlaisia makuja, kun niitä vain tarjoaa.
Mikään ei ole niin helppoa kuin keitetyn perunan muusaminen haarukalla. Vaihtelua saa kun keittää potun ja porkkanan ja muusataan nekin haarukalla. Sekaan voi laittaa pienen tilkan maitoa, ei oo niin kuivaa muusia.
Haarukalla voi muussata esim. banaanin. Pikkulusikalla kun vetää pitkin banaania niin saa myös vauvan suuhun sopivaa muusia.
Anteeksi, en haluaisi olla ilkeä, mutta silti, ihmeen avuttomia on ihmiset nykyään.
Miksi kukaan ostaisi perunasosetta valmiina? Omille vauvoilleni ostin jotain peruna-porkkanavelliä vieroitusvaiheessa, kun oli kätevää syöttää sitä.