Veli oli ostanut uuden hybridi-auton ja tulee tänään kylään
Paljonko sopii vieraalta vaatia maksua jos meinaa kytkeä aurotöpselinsä meidän taloon? Ei nimittäin ihan halpaa, kun olemme jumissa 20cent/kWh määräaikaisessa sähkösopimuksessa?
Kommentit (47)
Minullakin veli kysyi voiko hän ladata sähköautoaan. Sanoin että totta kai. Autokatoksessa on tavallinen yksivaiheinen pistorasia. Hänellä ei ollut muuntajaa mukana. Naapurilla on asennettuna kolmivaiheinen laturi ja pösilö veljeni ajatteli että minä kävisin kysymässä naapurilta voisiko naapurin sähköllä ladata! Hän kyllä maksaisi.
Jos haluaa leikkiä patteriautolla niin siitä vain ihan keskenään, minä ostan sellaiset lelut jolla pärjään omilla avuillani. Lähin julkinen laturi löytyy 800 metrin päästä. Siellä voi jatkaa harrastustaan.
No ei siinä hybridissä ole kuin korkeintaan 10kWh:n akku. Eli maksaa 2€ ladata täyteen. Konkurssi?
Et antaisi litraa ruohonleikkurin bensaa, jos olisi tankki tyhjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko auto sen oma vai ei? Vastaa.
Mitä merkitystä sillä on?
En kehtaisi itse velka-autolla ajaa. Eli ymmärrän, jos yritetään salailla. Kuitenkin asian saa helposti Trafista selville myös siinä tapauksessa, että oltaisiin kielletty yhteystietojen luovutus. Kokemusta on. Julkisesta rekisteristä saa totta kai nuo tiedot. Hammaskeijuunko uskoit, kun muuta luulit?
Mitä toi auton lataus nyt sitten maksaa? Puhutaanko 4 eurosta vai 20 eurosta? Vai mistä?
Vierailija kirjoitti:
Minullakin veli kysyi voiko hän ladata sähköautoaan. Sanoin että totta kai. Autokatoksessa on tavallinen yksivaiheinen pistorasia. Hänellä ei ollut muuntajaa mukana. Naapurilla on asennettuna kolmivaiheinen laturi ja pösilö veljeni ajatteli että minä kävisin kysymässä naapurilta voisiko naapurin sähköllä ladata! Hän kyllä maksaisi.
Jos haluaa leikkiä patteriautolla niin siitä vain ihan keskenään, minä ostan sellaiset lelut jolla pärjään omilla avuillani. Lähin julkinen laturi löytyy 800 metrin päästä. Siellä voi jatkaa harrastustaan.
Onpa ajattelematon veli sulla. Ehkä hänen tavoitteena oli levennellä sinne naapuriinkin akkuautoaan. Mut kun niin lähellä on julkinen laturi, niin en todellakaan ymmärrä sitä, että miksi just sun tai sun naapurin kodissa akkua pitää päästä lataamaan. Pitäsköhän sen veljen käydä itsekin joskus lataamolla?
Eikö se ole kiva että veli tulee kylään?
Minusta kyllä olisi tosi kiva, ihan sama vaikka tulisi helikopterilla. Mutta mun veli aika sairas nykyään, ei jaksa matkustaa. Soitellaan kyllä usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi itse velka-autolla ajaa. Eli ymmärrän, jos yritetään salailla. Kuitenkin asian saa helposti Trafista selville myös siinä tapauksessa, että oltaisiin kielletty yhteystietojen luovutus. Kokemusta on. Julkisesta rekisteristä saa totta kai nuo tiedot. Hammaskeijuunko uskoit, kun muuta luulit?
Häh? Saako Trafista tietoon, jos jollakin on autosta velkaa? Mistä muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Saako Trafista tietoon, jos jollakin on autosta velkaa? Mistä muka?
Omistajana on silloin rahoitusyhtiön tiedot. Mitä oikein kuvittelit? Että voisit leikkiä omistajaa kärähtämättä?
Kuka nyt ei veljeään auttaisi edes sähköpulassa?
Ei ole pakko antaa sähköä. Vai annatko veljesi naida vaimoasikin samalla kun lataa autoa!
No millainen hybridi se on? Jos se ei ole plug in niin eihän sitä ladata. Latautuu ajon aikana.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ladannut meidän hybridiautoa. Se automyyjä ei edes kertonut, mihin tepseli laitetaan.
Kait sä edes tiedät sen, ettäpitääkö sitä edes ladata. Meidän hybridi on itsestään latautuva eikä mitään töpseliä edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää liittyy auton lataamiseen?
Miten isosta rahasta tässä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta tuollaiset.
Ja harva ihminen on oikeasti niin sairas, että tarkastaisi Trafista, kuka on omistajana jonkun randomin autossa.
Voiko hybridiautolla ajaa pelkällä sähköllä? Hybridiautolla (HEV), voit ajaa muutamia kilometrejä pelkällä sähköllä. Joissain malleissa voit pakottaa auton sähköiseksi erillisellä EV mode-painikkeella, mutta lähtökohtaisesti auto säätelee itse, milloin ajetaan sähköllä ja milloin polttoaineella.
En ole ikinä ladannut meidän hybridiautoa. Se automyyjä ei edes kertonut, mihin tepseli laitetaan.