Ällöttävää kun seisovassa pöydässä käydään ottamassa likaiselle lautasille yhä uudestaan vaikka eri kokoisia lautasia isot pinot
Puhtaita lautasia on korkeat pinot sen takia että voi ottaa uuden lautasen, jos tekee mieli ottaa jotain ruokalajeja lisää.
Usein voi olla jopa eri kokoisia lautasia ja tarjoilijat korjaavat ylimääräisiä tyhjiä lautasia pöydästä.
Mitä olet mieltä ihmisistä, jotka hakevat likaiselle lautasilleen uudestaan ruokaa? Mahdollisesti omat aterimetkin lautasella osumassa yhteisiin ottimiin.
Kommentit (80)
Niin mitä toisten lautaset ketään haittaa? Nuoletko puhtaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok ottaa samalle lautaselle mutta jos ottaa liikaa niin ei kuitenkaan sitten enää omalta lautaselta takaisin sinne tarjoilukaukaloon vaan roskikseen vaikka pahalta tuntuisi!
Jos haluaa maistaa jotain ruokalajia ennen ottamistaqn niin siihen aina puhdas lusikka ja ei aleta varsinaisesti syömään siinä linjastolla vaan puhtaalla haarukalla voi makupalan ottaa. Noin meille opetettiin kasarilla koulussa ja hyvin on pärjätty näillä oppimisilla- silloin kehittäjät käsin pesi astiat meidänkin koulussa, jälki- istuntoon joutuneet tiskasi noita astioita, heille jätettiin vaikeat astiat pestäviksi ja uuninpellit hinkattaviksi. Taitaisi nykypennuille tulla itku silmään kun jälki- istuntoon joutuisivat sianihraa teräsvilllla muutamaksi tunniksi piinttyneistä valurautaa astioista irrottelemaan!
Koulussa max. 5 oppilasta? Just juu.
Joo. Siitä tietää että ollaan Suomessa. Ei mitään käytöstapoja. Tai siis sen verran on joo, että jos olis venäläisiä tai kiinalaisia, niin olis vielä vähän surkeampaa. Muistan joskus, kun venäläisten jäljiltä kulki pöydästä buffettiin lattialle pudonneiden katkarapujen polku.
Enemmän mua vielä v..tuttaa nää sivarit, joille ei ole suomen raskaassa opetettu, että ruokapöydässä otetaan lakki päästä.
Uusi lautanen tietenkin uusille ruuille
Minulla on aina kosteusliina, jolla pyyhin vasta ottamani "puhtaan" lautasen, kun ei sitä tiedä millaiset paskakäpälät on juuri ennen minua ottaneet lautasen ja sitten käytän samaa lautasta koko ajan ettei tarvi kaikkia pestä.
Ei niitä omia ruuanrippeitä kanneta likaisella lautasella takaisin linjastolle
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on aivan asiallinen. Ketjun luettuani vastaus on sama kuin aloituksenkin pohjalta: kyseiset ihmiset eivät tunne tapoja. Ja kyllä ruokalautanen likaantuu sekä ruokailuvälineiden kautta että siksi, että on avoimen suun alla, jolloin hengityseritteet osuvat lautaseen. Likaisen lautasen kanssa seisovan pöydän ääressä keräily on kuin alakoululaisen jonotusta hänen hakiessaan lisää ruokaa.
.
Hengityseritteet :D Luuletko että ihmiset ovat hengittämättä niiden ruokapatojen äärellä kauhoessaan.
Joo hae vaan joka pitsanpalalle ja kurkunsiivulle uusi lautanen,lopulta sinulla on 9 lautasta pinossa pöydällä ja muut asiakkaat sekä henkilökunta katsoo että mitä he""ttiä :D
Huomaa millaista väkeä täällä palstailee. Buffetissa otetaan uusi lautanen uudelle ruoka-annokselle. Ottimet voivat koskea käytettyyn lautaseen, jossa on käytetty aterimia, jotka ovat olleet suussa. Näin ollen on epähygieenistä ottaa lisää ruokaa käytetylle lautaselle. Tämä on ihan perus-buffet-etiketti. Olen huomannut, että tämä ei ole kaikilla hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Joo hae vaan joka pitsanpalalle ja kurkunsiivulle uusi lautanen,lopulta sinulla on 9 lautasta pinossa pöydällä ja muut asiakkaat sekä henkilökunta katsoo että mitä he""ttiä :D
Kyllä voit käyttää useita lautasia. Ei siinä ole mitään väärää tai ihmeteltävää. Tarjoilija hakee pois käytetyt lautaset sitä mukaa, kun haet lisää ruokaa. Muista laittaa aterimet kello viiteen.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa millaista väkeä täällä palstailee. Buffetissa otetaan uusi lautanen uudelle ruoka-annokselle. Ottimet voivat koskea käytettyyn lautaseen, jossa on käytetty aterimia, jotka ovat olleet suussa. Näin ollen on epähygieenistä ottaa lisää ruokaa käytetylle lautaselle. Tämä on ihan perus-buffet-etiketti. Olen huomannut, että tämä ei ole kaikilla hallussa.
Juu, näin
Kyllä kumma, ettei moista peruskäytöstapaa osata. Eikö olisi jo paljon mukavamikin hakea puhtaalle lautaselle.
Kuvottaa, kun samalle kalaliemiselle lautaselle otetaan karjalanpaistia tai muuta ruokaa.
Kalat syödään omalta lautaselta, ja lautanen vaihdetaan kun siirrytään lihaan.
Olen kyllä nähnyt ihmisen laittavan jopa jälkiruoan likaiselle pääruoka-astialle.
Tämän vuoksi en pysty syömään buffeteissa, ihmisillä ei ole mitään tapoja enää nykyään.
Laita kyltti. Ehkei ihmiset tiedä sitä tai toimintatapoja. Ehkä yhdelle lautaselle on kätevämpää, sillä aikarajalla ettei tule ruokamyrkytystä kun kastikkeet lämpenevät lautasella. Otinta ei kannata työntää omalle lautaselle jos on kuolannut haarukan kanssa.
Ja se leivän vetäminen seisovassa pöydässä?? Miksi??
Oman lautasen reunassa saatta olla kasa kuoria ja siemeniä joita ei itse sitten syönytkään kokonaan ja muita osin syötyjä tähteitä 🤢
Tottakai otan puhtaan lautasen ruokalajien välillä, kuten kuuluukin.
On ekologista välttää turhaa tiskiä. Eikä tarvitse mättää monta lautasellista ruokaa.
Nuoremmilla ihmisillä ei ole tietoa seisovanpöydän etiketistä. Joka kierroksella otetaan puhdas lautanen ja jätetään se likainen sinne pöytään. Tarjoilijat kerää ne, se kuuluu heidän työhön. Lähinnä ällöttävää kun niiden likaisten lautasten kanssa kierrellään tarjoilupöytiä.
Tästä tunnistaa, miten sivistymättömiä ihmiset nykyään ovat. En ole enää vuosiin käynyt seisovista pöydistä ottamassa yhtään mitään.