Runsaat kuukautiset, mökki ja ulkohuussi?
Kommentit (119)
Onko tää sama keskustelu joka juhannus/kesä täällä?!
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi en mökkeile, koska haluan pestä peräreikäni ulostamisen jälkeen. Hoituisihan sekin vesipullosysteemillä, mutta en vain jaksa. Tottunut mukavuuksiin ja käsisuihkuun. Ulkomailla hotellit on järkkyjä ilman bideetä.
Matkusta muslimimaihin, aina on hotellissakin bideesuihkut.
Meillä oli huussissa kosteuspyyhkeitä ja huussin ulkopuolella käsienpesupiste saippuoineen. Pesulla kävin saunassa. Näin pärjäsi aivan hyvin sulan maan aikaan vielä silloinkin kun muutimme sinne pysyvästi. Talvella hain sitten kierukan niin pääsin eroon runsauksista.
Uskoisin, että mökillä on sauna. Siellä varmastikin voi käydä pesulla. Pidät siellä veden lämpimänä, niin voit käydä pitkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Pesen saunalla suihkulla tietysti.
Jos mökillä on ulkohuussi, tuskin saunalla on suihkua.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että mökillä on sauna. Siellä varmastikin voi käydä pesulla. Pidät siellä veden lämpimänä, niin voit käydä pitkin päivää.
Kyllä se vesi kesäaikaan riittävän lämpimänä pysyy lämmittämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen saunalla suihkulla tietysti.
Jos mökillä on ulkohuussi, tuskin saunalla on suihkua.
Jotkut harrastaa niitä "retkisuihkuja" 😄 Tosin kauhalla peseytyminen järkevämpää.
Itse käytän kuukuppia, jonka tyhjennän ja pesen aamulla ja illalla pihasaunassa saippualla, koska siellä on aina vettä saatavilla. Ei ole tullut mieleenkään, että tämä olisi joku ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kuukuppia, jonka tyhjennän ja pesen aamulla ja illalla pihasaunassa saippualla, koska siellä on aina vettä saatavilla. Ei ole tullut mieleenkään, että tämä olisi joku ongelma.
Sulla ei ole millään laskukaavalla runsaat kuukautiset jos riittää tyhjennys kaksi kertaa päivässä 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Heh, mulla on onneksi vain 1 - 2 runsaan vuodon päivää, mutta joskus voi vähän yli tunnissakin tulla kuppi täyteen. Just kävi niin, kun lähdin kaverin kanssa ratsastamaan. Piti tulla varmuuden vuoksi hevosen selästä pois, ettei vaaleanruskea nahkasatula menisi pilalle. (Onneksi oli aika pieni ylivuoto, mutta ei sitä voi tietää, kun tilanne on päällä.)
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole millään laskukaavalla runsaat kuukautiset jos riittää tyhjennys kaksi kertaa päivässä 😂😂
Ei varmaan olekaan, mutta jos olisi runsaammat, kävisin saunassa tyhjentämässä ja pesessä vain useammin tarpeen mukaan. Ei kai se sen kummempaa ole? Eka päivinä käytän lisäksi pikkuhousunsuojia koska silloin saattaa tosiaan tulvia. :) Kuukuppeja on myös isompaa kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää sama keskustelu joka juhannus/kesä täällä?!
En ole nähnyt aiemmin, vaikka olen seurannut palstaa 14 vuotta.
Pitäkö teidän aina märistä noista kuukautisista? Eikö edes Juhannuksena voi vaan olla ja lomailla, jättää turhat valittamiset taka-alalle.
Välttelen nykyään paikkoja joissa on ulkovessa. Ei ole mun juttu.
Kuukautiset, mökki, ulkohuussi. Siinä on mun kesän kauhulotossa heti kolme oikein 😳
Usein myötätunnolla miettinyt niitä entisaikojen naisia jotka housut rahkasammalta tursuten kaivoi ojia ja teurasti sikoja. Onneksi elän nyt enkä silloin.
Caprilon ja ibuprofeeni. (Jälkimmäinen annoksella 800 mg 8 h välein.)
Yhdessä ovat tosi tehokas runsaiden menkkojen vähentäjä. Kaikille hormonit eivät sovi, mä kuulun heihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan olekaan, mutta jos olisi runsaammat, kävisin saunassa tyhjentämässä ja pesessä vain useammin tarpeen mukaan. Ei kai se sen kummempaa ole? Eka päivinä käytän lisäksi pikkuhousunsuojia koska silloin saattaa tosiaan tulvia. :) Kuukuppeja on myös isompaa kokoa.
Joo. Mulla oli suurin kuukuppi vähän aikaa. Aivan törkysottaista puuhaa tyhjennys kahden tunnin välein, hyytymineen kaikkineen. Ilman suihkua, ja kuten sanottu, saunan lattialla sitten ne roippeet. Ei ikinä enää.
Hormonikierukka oli ainoa vaihtoehto kun paksuin tamponikin tuli tunnissa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vesi kesäaikaan riittävän lämpimänä pysyy lämmittämättäkin.
Kyllä se saunassa kylmillä vesillä peseytyminen voi olla yhtä sotkua. Pitää sitten vaan rauhoitella muita että sauna on sitten ihan kuin teurastuksen jäljiltä, eihän haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole helppoa, mutta syön buranaa. Huussissa huuhtelen kuukupin vesipullon avulla.
Minä en kyllä käyttäisi kuppia tilanteessa, jossa ei ole mahdollista pestä käsiä hyvin ennen ja jälkeen kupin laiton, siis ilman että täytyy välissä koskea ovenkahvoihin jne. Muuten aina kupilla, mutta ilman juoksevaa vettä turvautuisin kyllä kertakäyttösuojiin. Olen niin mämmikoura, että varmaan itse onnistuisin vielä tiputtamaan sen kupin huussiin vesipullon kanssa säheltäessä...
Käytän kertakäyttösuojia, joskus sekä tampooni, että kuukautisside. Kipuun samaa lääkettä kuin kotona. Peseytyminen saunassa kaatovedellä onnistuu ihan hyvin. Vauvan puhdistuspyyhkeet on vessakäynneillä hyviä ja kaikki roskat viedään tietysti mukanamme keräyspisteelle.