Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä, oliko sinulla varaa maksaa tänä vuonna juhannuksen uusista kotimaisista perunoista 3:99 e / kg?

Vierailija
21.06.2024 |

Vai ostitko entisellä summalla aiempaa vähemmän, esim. 200g?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut varaa mansikoihin, niitä olisi tehnyt mieli.

Vierailija
2/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka ilmaiseksi saisi en ottaisi perunoita. Mansikat saa maksaa mitä vain, niitä lähden nyt ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä pientuloinen ja viljelen omat perunat. Tänä juhannuksena syön omia perunoita, omia vihanneksia ja itse pyydettyä meritaimenta. Illalla istun rantasaunassa ja katselen merelle ja mietin olenko minä niin köyhä kuin tilastot antavat myötä. Elämä on paljon enemmän kuin iso tilipussi. 

Vierailija
4/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 200 kg sukujuhliin niin vaan jotain satatonnia maksoi.

Vierailija
5/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on oikeastaan varhaisperunoita, mutta joo, kaikki ymmärtää mitä tarkoitit.

Meillä taisi olla 6 euroa kilo. 

Vierailija
6/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas, ei ongelmaa

Vierailija
7/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 9e/kg.

Vierailija
8/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ruotsalaisia 1,99 euroa kilo.

Vierailija
9/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uusia perunoita?

Ei kuulu maailmaani.

Ei ole varaa tällä viikolla ostaa ruokaa.

Keväällä oli 2kk väliä S:n ruokatilauksilla.

Vierailija
10/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut hintaa. Varhaispotuissa on aina se ongelma, että jos niitä ei saa suoraan kasvattajalta torilta on ihan sama minkä hintaisia varhaispottuja marketeista ostaa. Kilohinta ei silloin ratkaise potun laatua ja usein saa vai pettyä niiden mauttomuuteen. Nappaan siis vain jotakin mukaani ja toivon, että maistuisi edes vähän varhaispotuilta.

Jotenkin tyhmä kysymys, ikuisia provoja, mutta miksi ei vois tehdä provoa olisko varaa ostaa oikein laadukkaita pottuja tuottajalta ja ajaa ostamaan ne pitkän matkan päästä? Sitten siinä olisi jo pieni hipaisu vihjausta elintasosta. Esim. ajoin VOlvo XC90 :lla ostamaan varhaispottuja 15 euroa/kg suoraan hänen tilaltaan 50 km päästä. Voitko köyhä tehdä samalla tavalla?

Vierailija
11/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on todella helppo laji kasvattaa itse omiksi tarpeiksi. Nälänhätää torjumaan tuo laji alunperin tänne pohjoiseen tuotiin, ja edelleen toimii. Miksi ihmeessä hakisin marketista isoon hintaan?

Vierailija
12/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain makoisaa lajiketta eli Annabellea, maksoi mitä maksoi. Viimeksi oli Prismassa 7,40/kg ja tänään olen menossa hakemaan lisää kun meidän lähikaupassa jonne ainoastaan eilen ehdin, ei ollut kuin jotain mauttomia nimettömiä uusia perunoita niin en halua sellaisia omaan ruokapöytääni.

Vierailija
13/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut hintaa. Varhaispotuissa on aina se ongelma, että jos niitä ei saa suoraan kasvattajalta torilta on ihan sama minkä hintaisia varhaispottuja marketeista ostaa. Kilohinta ei silloin ratkaise potun laatua ja usein saa vai pettyä niiden mauttomuuteen. Nappaan siis vain jotakin mukaani ja toivon, että maistuisi edes vähän varhaispotuilta.

Jotenkin tyhmä kysymys, ikuisia provoja, mutta miksi ei vois tehdä provoa olisko varaa ostaa oikein laadukkaita pottuja tuottajalta ja ajaa ostamaan ne pitkän matkan päästä? Sitten siinä olisi jo pieni hipaisu vihjausta elintasosta. Esim. ajoin VOlvo XC90 :lla ostamaan varhaispottuja 15 euroa/kg suoraan hänen tilaltaan 50 km päästä. Voitko köyhä tehdä samalla tavalla?

Miten perunan laatu vaihtuu hyväksi jos kasvattaja myy niitä torilla tai kauppa myy niitä samoja kasvattajan perunoita?

Vierailija
14/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ruotsalaisia. Syötiin eilen. Oli ihan hyviä ja maksoivat cittarissa 0,49 e/kg. 

Vierailija
15/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa tuollaista hintaa perunasta, vaikka olisi mikä juhla. Ostan mieluummin Nokian osakkeen.

Vierailija
16/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta en saa iloa siitä että syön niitä juuri juhannuksena, joten ostan parin viikon päästä kun ovat edullisempia. Yhtä lailla ne ravinteet kehoon varastoituvat silloinkin

Vierailija
17/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaisin? Ostin kilon vanhan sadon perunoita hintaan 0,99 euroa Lidlistä. 

Joskus ARFID-oireista on hyötyä, kun ei tee mieli kalliita ruokia. Voisin elää pelkällä maidolla, puurolla ja tietyillä hedelmillä.

Vierailija
18/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin itse ämpärissä. Laitoin jo huhtikuussa multaan.

Vierailija
19/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  ongelmaa. Ostin yli kilon kilohinnaltaan päälle 5€.  En paljoa hintoja kaupoissa muutenkaan katsele. Ostan mitä milloinkin mieli tekee.  T: osa-aikatyö+tuet

Vierailija
20/25 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia ostin 2kg, vahingossa painoin vaa-asta väärää nappulaa ja hinta olikin 0,55€/kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi