Köyhä, oliko sinulla varaa maksaa tänä vuonna juhannuksen uusista kotimaisista perunoista 3:99 e / kg?
Vai ostitko entisellä summalla aiempaa vähemmän, esim. 200g?
Kommentit (25)
Ihan sama vaikka ilmaiseksi saisi en ottaisi perunoita. Mansikat saa maksaa mitä vain, niitä lähden nyt ostamaan.
Olen köyhä pientuloinen ja viljelen omat perunat. Tänä juhannuksena syön omia perunoita, omia vihanneksia ja itse pyydettyä meritaimenta. Illalla istun rantasaunassa ja katselen merelle ja mietin olenko minä niin köyhä kuin tilastot antavat myötä. Elämä on paljon enemmän kuin iso tilipussi.
Ostin 200 kg sukujuhliin niin vaan jotain satatonnia maksoi.
Ne on oikeastaan varhaisperunoita, mutta joo, kaikki ymmärtää mitä tarkoitit.
Meillä taisi olla 6 euroa kilo.
Ostin ruotsalaisia 1,99 euroa kilo.
Mitä uusia perunoita?
Ei kuulu maailmaani.
Ei ole varaa tällä viikolla ostaa ruokaa.
Keväällä oli 2kk väliä S:n ruokatilauksilla.
En katsonut hintaa. Varhaispotuissa on aina se ongelma, että jos niitä ei saa suoraan kasvattajalta torilta on ihan sama minkä hintaisia varhaispottuja marketeista ostaa. Kilohinta ei silloin ratkaise potun laatua ja usein saa vai pettyä niiden mauttomuuteen. Nappaan siis vain jotakin mukaani ja toivon, että maistuisi edes vähän varhaispotuilta.
Jotenkin tyhmä kysymys, ikuisia provoja, mutta miksi ei vois tehdä provoa olisko varaa ostaa oikein laadukkaita pottuja tuottajalta ja ajaa ostamaan ne pitkän matkan päästä? Sitten siinä olisi jo pieni hipaisu vihjausta elintasosta. Esim. ajoin VOlvo XC90 :lla ostamaan varhaispottuja 15 euroa/kg suoraan hänen tilaltaan 50 km päästä. Voitko köyhä tehdä samalla tavalla?
Peruna on todella helppo laji kasvattaa itse omiksi tarpeiksi. Nälänhätää torjumaan tuo laji alunperin tänne pohjoiseen tuotiin, ja edelleen toimii. Miksi ihmeessä hakisin marketista isoon hintaan?
Ostan vain makoisaa lajiketta eli Annabellea, maksoi mitä maksoi. Viimeksi oli Prismassa 7,40/kg ja tänään olen menossa hakemaan lisää kun meidän lähikaupassa jonne ainoastaan eilen ehdin, ei ollut kuin jotain mauttomia nimettömiä uusia perunoita niin en halua sellaisia omaan ruokapöytääni.
Vierailija kirjoitti:
En katsonut hintaa. Varhaispotuissa on aina se ongelma, että jos niitä ei saa suoraan kasvattajalta torilta on ihan sama minkä hintaisia varhaispottuja marketeista ostaa. Kilohinta ei silloin ratkaise potun laatua ja usein saa vai pettyä niiden mauttomuuteen. Nappaan siis vain jotakin mukaani ja toivon, että maistuisi edes vähän varhaispotuilta.
Jotenkin tyhmä kysymys, ikuisia provoja, mutta miksi ei vois tehdä provoa olisko varaa ostaa oikein laadukkaita pottuja tuottajalta ja ajaa ostamaan ne pitkän matkan päästä? Sitten siinä olisi jo pieni hipaisu vihjausta elintasosta. Esim. ajoin VOlvo XC90 :lla ostamaan varhaispottuja 15 euroa/kg suoraan hänen tilaltaan 50 km päästä. Voitko köyhä tehdä samalla tavalla?
Miten perunan laatu vaihtuu hyväksi jos kasvattaja myy niitä torilla tai kauppa myy niitä samoja kasvattajan perunoita?
Ostin ruotsalaisia. Syötiin eilen. Oli ihan hyviä ja maksoivat cittarissa 0,49 e/kg.
En maksa tuollaista hintaa perunasta, vaikka olisi mikä juhla. Ostan mieluummin Nokian osakkeen.
Joo, mutta en saa iloa siitä että syön niitä juuri juhannuksena, joten ostan parin viikon päästä kun ovat edullisempia. Yhtä lailla ne ravinteet kehoon varastoituvat silloinkin
Miksi ostaisin? Ostin kilon vanhan sadon perunoita hintaan 0,99 euroa Lidlistä.
Joskus ARFID-oireista on hyötyä, kun ei tee mieli kalliita ruokia. Voisin elää pelkällä maidolla, puurolla ja tietyillä hedelmillä.
Kasvatin itse ämpärissä. Laitoin jo huhtikuussa multaan.
Ei ongelmaa. Ostin yli kilon kilohinnaltaan päälle 5€. En paljoa hintoja kaupoissa muutenkaan katsele. Ostan mitä milloinkin mieli tekee. T: osa-aikatyö+tuet
Suomalaisia ostin 2kg, vahingossa painoin vaa-asta väärää nappulaa ja hinta olikin 0,55€/kg.
Ei ollut varaa mansikoihin, niitä olisi tehnyt mieli.