Täytyykö huolestua kun läheinen on alkanut heittää tavaroita pois
Siivonnut asuntonsa todella perusteellisesti, varastosta lähtien. Hän viimeksi purskahti itkuun kun halasin lähtiessäni. Jäin yöksi, ei halunnut jutella. Hän käy töissä ja jos juo alkoholia, hän on normaali iloinen ja nauravainen oma itsensä.
Kommentit (22)
Olen itsekin tehnyt muutaman kerran vastaavan ison siivouksen. Vähimmillään rompetta oli vain repullinen.
m53
Joskus luin artikkelin itsemurhan tehneestä naisesta joka oli siivonnut kaiken turhan pois ennen tekoaan. Jos sinua huolettaa läheisesi, juttele hänelle. Ei ole normaalia purkahtaa itkuun halatessa. Hänellä ei ole kaikki hyvin.
Juttele hänelle. Selvästi olet huolissasi.
Toivottavasti ei ole syytä huoleen todellisuudessa.
Onko saanut kuulla huonon uutisen lääkäriltä?
Miten hänellä muuten on elämänhallinta. Käykö työssä? Et sit kysyny, mikä itkettää. Olet sinäkin vähän outo ap , jos et kysellyt mitään asiaan liityyvää, vai ?
Vierailija kirjoitti:
Miten hänellä muuten on elämänhallinta. Käykö työssä? Et sit kysyny, mikä itkettää. Olet sinäkin vähän outo ap , jos et kysellyt mitään asiaan liityyvää, vai ?
Tietenkin kysyin! Töissä käy, 50% viikkoa. Hän ei suostunut kertomaan. Olen kertonut kuinka tärkeä hän on, olen aina tukena kuten on lukuisat muutkin hänen lähipiiristään. Toivon että hän ymmärtää, ettei toista yhtä rakastavaa ihmistä ole. Ap
Siinä vaiheessa, kun läheinen ei enää itke vaan on pirteä ja hyvinvoivan oloinen, niin on riski itsemurhaan. Itsemurha vaihe 2/3 menossa?
Mulla tulee tuollaisia kausia. Teininä ekan kerran tuli. Välillä olen pohjalla, välillä pilvissä! Sina kuitenkin pärjännyt.
Jos läheiselläsi on jokin vakava sairaus, on helpotus kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee tuollaisia kausia. Teininä ekan kerran tuli. Välillä olen pohjalla, välillä pilvissä! Sina kuitenkin pärjännyt.
Kausia? Sivu
Minä olen tehnyt just tuollaista siivousta keväästä lähtien, on lähes valmista. Ajattelen elämäni lopettamista joka päivä monta kertaa.
Jos juo, on normaali oma itsensä? Kuulostaa oudolta, kuin kännissä olo on se normaali olotila.. tunnepurkauksethan voipi johtua alkoholiongelmasta.
Varmaan joutuu muuttamaan pienempään.
Olen itsekin tehnyt siivouksen. Koska keski-ikä, ja tajusin että jossain vaiheessa on lähtö. En halua, että jälkipolvi joutuu siivoamaan. En ole kyllä aikeissa hypätä junan eteen. Kunhan vaan tajusin tuon.
Toivottavasti minusta ei kukaan ole huolissaan. Aloin siivoilla urakalla, heittää tavaraa pois ja viedä Sortti-asemalle ja kaikki ihan vaan koska jossain kohtaa lasten lentäessä pesästä muutan pienempään asuntoon.
Äitini siivosi ja myi ns.turhat tavarat pois kun oli saanut tiedon syövästä johon ei ottanut hoitoja vastaan ikänsä takia. Isä kantoi tätä tietoa sisällään kun äiti oli kieltänyt kertomasta kenellekkään. Halusi isän pääsevän helpommalla tavaroiden kanssa vaikka isä usein oli sanonut että antaa vain olla. Isä otti ovella ostajat vastaan ja luovutti tavaroita sillä aikaa kun äitini vuodepotilaana teki uusia ilmoituksia.
Äidin kuoltua olin aika järkyttynyt tästä kun kuulin.
Kuolinsiivous on hyvin mahdollista tuossa tapauksessa. Ei vain halua kertoa.
Kunhan siivoaa