Kaatuuko hallitus maanantaina? Hallitus ja oppositio eri mieltä siitä, mitä Rydmanin luottamuksesta äänestys merkitsee
IL seurasi tänään eduskunnassa käytyä keskustelua ja kertasi keskeisiä tapahtumia näin:
Orpolla ja oppositiolla oli myös eri käsitys, mistä välikysymysäänestyksessä tullaan äänestämään. Opposition mukaan maanantaina äänestetään Rydmanin poliittisesta luottamuksesta. Orpon mukaan maanantaina äänestetään koko hallituksen luottamuksesta.
Ben Zyskowiscz (kok) kertasi käytännön. Hänen mukaansa jokainen puolue valitsee itse ministerinsä ja välikysymyksessä äänestetään koko hallituksesta. Jos Rydman ei saa luottamusta, perussuomalaiset lähtee hallituksesta ja koko hallitus kaatuu.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6c0dfc9a-a914-421f-9cfc-3656b3613…
Toivottavasti siellä sitten on maanantaina jokainen verovaroista palkkansa saava edustaja paikalla äänestämässä. Nyt ollaan melkoisen suurten asioiden äärellä: jatkaako Suomi Orpon hallituksen viittomalla tiellä, vai pystymmekö parempaan?
Kommentit (616)
Riikka Purra kuvittelee voimaantuneena olevansa joku Cersei Lannister. Toisaalta helppohan Riikka Purran olisi jotain Gilleadia kannattaa kun saisi itse olla vaimo. Ottaisi sitten handmaidiksi jonkun vihervasemmistolaisen, jota kohtelisi kaltoin.
Jääkö eduskunta kesälomalle tämän päivän istunnon jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä nautin kun vassareita viduttaa.
Tuohan onkin se ainoa syy, miksi persut on vielä olemassa: se ihmisryhmä, jonka mielestä parasta viihdettä on se, kun Suomella ja varsinkin muilla ihmisillä menee huonosti. Tärkeimmät nautintoaineet kalja ja muiden vatutus, ja ajoittainen bensan haistelu.
Mulle riittää, että vassareilla menee huonosti, hyville ihmisille toivon vain hyvää.
Silloinhan toivot persuille kärsimystä, jos toivot vain hyville hyvää, jos tuota logiikkaa seuraa.
Niin persuthan huomasivat olevansa oikeistopuolue vasta kun hallitus muosostettiin. Siihen asti nuoleskeltiin ay liikettä ja vakuuteltiin että yleissitovuuteen ei kosketa.
Tyhmimmät persuäänestäjät eivät huomaa vieläkään vaikka niiltä viedään lakko-oikeus ja työttömysturva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan onkin se ainoa syy, miksi persut on vielä olemassa: se ihmisryhmä, jonka mielestä parasta viihdettä on se, kun Suomella ja varsinkin muilla ihmisillä menee huonosti. Tärkeimmät nautintoaineet kalja ja muiden vatutus, ja ajoittainen bensan haistelu.
Purra juuri kehui, että persun tavoite on poistaa Suomesta vetovoimatekijät eli hyvä elintaso pois Suomen kansalta.
Ihmettyi itseänikin, ettei tämä kommentti saanut enempää huomiota. Purra julkilausui sen, minkä jo tiedämmekin eli perussuomalaisten tavoitteena on tehdä tästä maasta niin p***a ettei tänne missään tapauksessa kukaan haluaisi vapaaehtoisesti tulla. Ei haittaa, että kansalaisillakin on kurjaa kunhan sitä kurjuutta jakamaan ei vain tule m***anmuuttajia. Sillä tiellä ollaan ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Tällaistahan se persupolitiikka on. Pääasia, että kalja ja pensa on halpaa ja muita vituttaa. Ja jos kalja ja pensa ei olisikaan niin halpaa kuin luvattiin, niin ainakin muita vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää, että vassareilla menee huonosti, hyville ihmisille toivon vain hyvää.
Silloinhan toivot persuille kärsimystä, jos toivot vain hyville hyvää, jos tuota logiikkaa seuraa.
Niin persuthan huomasivat olevansa oikeistopuolue vasta kun hallitus muosostettiin. Siihen asti nuoleskeltiin ay liikettä ja vakuuteltiin että yleissitovuuteen ei kosket
Ennen eduskuntavaaleja persuilta kysyttiin, että mitä mieltä ne ovat kiky-maksuista, ja ne vastasi, että ne pitää siirtää työnantajille.
Sittenpä mm. SAK mainosti persuja sellaiseksi puolueeksi, jota kannattaa äänestää.
Ennakkoäänestyksen jälkeen Purra ilmoitti, että eihän me nyt sellaista kannateta, me ollaan yritysten puolella.
Missä persut, siellä vale. Ei tule mieleen asiaa mistä ne eivät olisi valehdelleet. Ne huijaa jopa omia äänestäjiään muka vastustamalla maahan muuttoa, ja sitten oikeistohallitukseen päästyään allekirjoittivat hallitusohjelman, missä maahan muuttoa toivotaan.
Persut hallituksessa, vasemmisto oppositiossa ja mitään ette voi sille.
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra kuvittelee voimaantuneena olevansa joku Cersei Lannister. Toisaalta helppohan Riikka Purran olisi jotain Gilleadia kannattaa kun saisi itse olla vaimo. Ottaisi sitten handmaidiksi jonkun vihervasemmistolaisen, jota kohtelisi kaltoin.
Purra on katsonut lauteiden alla läppäriltään liikaa Handmaid's Talea. Kun mieli on muutenkin epävakaa, niin rupeaa ottamaan tuollaiset skenaariot vähän liian tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sisältöä tämä toi keskusteluun? Täällä puhutaan Rydmanista ja sen luottamusäänestyksestä, ja siinä sivussa persujen muista törkeimmistä tempuista.
Jotka olette näitä teatteri esityksiä aiemmin seuranneet tiedätte, että hallitus ja hallituksen henkilöt saavat aina luottamuksen. Tämähän on pelkkää sirkus esitystä että, mukamas oltaisiin jotain tehty asioille kun saa oppositio edustajan palkalla taas länkyttää paskaa joka ei johda mihinkään vaan hallitus saa luottamuksen ja kaikki jatkuu kohti seuraavaa teatteria.
Järkevintä olisi rajoittaa välikysymysten ja tälläisten haista kakka äänestysten määrää.
Vierailija kirjoitti:
Jotka olette näitä teatteri esityksiä aiemmin seuranneet tiedätte, että hallitus ja hallituksen henkilöt saavat aina luottamuksen. Tämähän on pelkkää sirkus esitystä että, mukamas oltaisiin jotain tehty asioille kun saa oppositio edustajan palkalla taas länkyttää paskaa joka ei johda mihinkään vaan hallitus saa luottamuksen ja kaikki jatkuu kohti seuraavaa teatteria.
Järkevintä olisi rajoittaa välikysymysten ja tälläisten haista kakka äänestysten määrää.
Jos tämän hetkinen puhemies saisi päättää, niin eiköhän mielipiteiden esittäminen tulisi kielletyksi.
Sitten ensi vaalien jälkeen, kun perseet on taas oppositiossa, niin sitten ne tietty saisi taas luvan mankua halpaa kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sisältöä tämä toi keskusteluun? Täällä puhutaan Rydmanista ja sen luottamusäänestyksestä, ja siinä sivussa persujen muista törkeimmistä tempuista.
Voit jutella vaikka aidanseipäistä, minä nautin kesästä ja vassareiden kyynelistä.
Vierailija kirjoitti:
Diktatuuri tavoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra on katsonut lauteiden alla läppäriltään liikaa Handmaid's Talea. Kun mieli on muutenkin epävakaa, niin rupeaa ottamaan tuollaiset skenaariot vähän liian tosissaan.
Riikan ihanneyhteiskunta
Riikan suosikkisarjoja ovat varmasti juurikin GOT ja Handmaids Tale. Salattuja elämiä Riikka sen sijaan vihaa ja Seiska-lehteä ja haluaisi lopettaa molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen vuoksi meillä kaikilla menee heikosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit jutella vaikka aidanseipäistä, minä nautin kesästä ja vassareiden kyynelistä.
Aika oudot nautintoaineet. Tilaatko kyyneliä Purralta? Se käy kuulemma hakemassa niitä lastensairaalasta ja sekoittaa niitä viiniin mausteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiopaatti.
Petteri päätti sitten uhriutua ja yllättyä ennen äänestystä. Tuota selittelyä ei pystynyt edes katsomaan sekuntia kauempaa.