Miten passin hakemiseen valmistaudutaan poliisiasemalla?
Kommentit (42)
Voihan juntti :D Ootko menossa elämän ensimmäiselle pakettimatkalle Kreikan saaristoon vai mitä?
Silloin kun oli ne kuukausisen ruuhkat palveluun, niin puolison kortti ehti mennä vanhaksi, ja minun piti sitten ottaa häneltä valtakirja, koska korttia tai passia ei anneta r.kioskista, jos ei voi virallisesti todistaa henkilöllisyyttään (siis henk-kortti tai passi, joka on voimassa).
Sormi pitää ottaa mukaan, siitä otetaan skannerilla kuva.
Pitää mennä kommandona kun salskeat konstaapelit odottavat siellä sinua pamput tanassa.
Valmistaudu että kysytään onko isä mukana kuvioissa, siis jos lapselle haet.
Naispoliisi kerran tenttasi kaikkea mahdollista. Nauratti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Voihan juntti :D Ootko menossa elämän ensimmäiselle pakettimatkalle Kreikan saaristoon vai mitä?
Joo juuri näin. Eikö olisi huvittavaa jos joku olisi valehdellut susta että olet joku "ummikko ulkomailla" ja sitten selviää että alaikäisenä jo toikkaroinut siellä täällä.
Just tänään kävin jonottelemassa paikallisella poliisin lupapalvelussa. Kävin eilen passikuvassa ja sain kuvatunnuksen. Tein passihakemuksen verkossa ja liitin siihen kuvatunnuksen. Maksoin. Tänään tosiaan jonottelin 1 tuntia, mukana oli vanha (vielä tosin voimassaoleva) passi. Virkailija varmisti, että olen se henkilö, joka väitän olevani. Pyysi nimikirjoituksen ja otti sormenjäljet. Sitten varmisti vielä, että muistan, mihin olin toivonut passin toimitettavan ja että normaali toimitusaika riittää. Hyvä kokemus, nopea käynti, kunhan jonotuksesta pääsi. Ajankin olisi voinut varata, mutta mä en ainakaan pysty suunnittelemaan tämmöisiä monta viikkoa etukäteen. Nyt jos olisi ajan varannut, olisi aika löytynyt elokuun lopulle.
Minulla oli valokuva ja vanhaksi mennyt passi. Menin sisään, otin vuoronumeron ja odotin.
Siis netissähän on ihan selkeät ohjeet?
Possunaamari naamalle ja sit röhkit siellä aina kun näät sikoja eli poliiseja
Vierailija kirjoitti:
Voiko passin hakea kännissäkin?
Olin henkilökorttia hakiessa kevyessä iltapäiväkaasussa. Ei siellä kamarilla puhalluteta.
Vierailija kirjoitti:
Possunaamari naamalle ja sit röhkit siellä aina kun näät sikoja eli poliiseja
Tämä. ACAB
Nyrpeästä koti ilmeestä on apua passin hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun oli ne kuukausisen ruuhkat palveluun, niin puolison kortti ehti mennä vanhaksi, ja minun piti sitten ottaa häneltä valtakirja, koska korttia tai passia ei anneta r.kioskista, jos ei voi virallisesti todistaa henkilöllisyyttään (siis henk-kortti tai passi, joka on voimassa).
Ei pidä paikkaansa, hain alkukuusta ärrältä uuden passin, niin hyvin kelpasi vanhentunut passi tunnistautumiseen. Asian varmistin myös poliisilta passin haku vaiheessa, sanoi että vanha kortti/passi kelpaa, jollei ole yli vuoden vanhentunut.
Älä ainakaan ota teräaseita poliisiasemalle mukaan. Piti selitellä miksi taskussa on tylsät askartelusakset.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan ota teräaseita poliisiasemalle mukaan. Piti selitellä miksi taskussa on tylsät askartelusakset.
No miksi oli, askartelit jonottaessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siihen mitenkään voi valmistautua ...minulta kyseltiin kaikenlaista. ..pankkitilin numeroa ,lähisukulaisten syntymäaika, toisia nimiä yms..
En osannut vastata juuri yhteenkään kysymykseen mutta sain kuitenkin passin
Nämä ovat hauskoja nämä kysymykset, ilmeisesti joku joka et ole sinä olisi ne opetellut ulkoa, isoäidin syntymäpaikka.
Siinähän se juju onkin. Kukaan ei oikeasti muistaisi tuollaisia, joten kyseessä on huijari, joka on opetellut liian tarkasti kaiken.
Minä pänttäsin isovanhempien koko nimiä ja syntymäaikoja kun piti hakea uudet henkkarit ja vanhat eivät olleet voimassa enää. Ei kysytty yhtään mitään, olin tarpeeksi tunnistettava vanhassa henkkarikuvassa. Kysytäänkö näitä tunnistuskysymyksiä on ilmeisesti vairkailijasta kiinni, jos on esittää joku vanha henkilöllisyystodistus.
jaa... jos ap tarkoitti sitä alkuprosessia, kun haetaan passia ensimmäistä kertaa, niin kyseltiin kysymyksiä, joista voi olettaa, että vain passinhakija itse voi tietää. Sen poliisin kun pitää kuitenkin varmistua, että olet se joka väität olevasi. Ei ne vaikeita kysymyksiä olleet. poliisi katseli reksiteristä minun tietojani (esim. jotain vanhaa osoitettani jne). Kyllä niihin osaa vastata.