Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisypillerit tuhosivat avioliiton

Vierailija
20.06.2024 |

Erosin vaimosta jota rakastin.

Saimme lapset maailmaan ja vaimo aloitti ehkäisyn käytön. Aina niissä ehkäisypillereissä oli jotain sivuoireita, kondomit aiheutti hänen limakalvoille oireita ja vaimo ajatteli jo kierukkaa, mutta tutkittuamme asiaa totesin, että vasektomia olisi paras vaihtoehto. Todella varma ehkäisy ja vaimon ei tarvitse syödä haittavaikutuksia aiheuttavia pillereitä.

Kävin vasektomiassa ja pian alkasi alamäki. Seksi ja hellyys katosi täysin. Olin "vain" pelkkä isä.... mies minä en ollut enää hänen silmissä. Itse halusin vaimoa aina. Kotona ajattelin häntä, töissä, kalassa, vessassa, unissani. Vaimo ei vaan halunnut minua eikä tuntunut enää rakastavan. Seksiä oli käytännössä kahde viikon välein ja silloinkin tuntui, että hän vaan halusi homman pois alta. Aloitetta seksiin hänen puolelta ei tullut.

Vuoden jälkeen minulta loppui konstit rakkauden herättämiseen ja ilmoitin meidät terapiaan. Ei auttanut terapiakaan. Seuraavaksi ero vireille. Muutin pois omasta kodistani, että lapsilla ja vaimolla olisi hyvä olla. Muutama kuukausi meni ja vaimolla rakkaus minua kohtaan heräsi. Aloitimme "seurustelun" salaa lapsilta, sillä olimme jo erossa. Sitä rakkautta ei kauaan kestänyt ja kävi ilmi, että vaimo oli "sinkkuelämän" alettua aloittanut taas ehkäisypillerien käytön, mutta lopetti ne taas kun aloitimme seurustelun... olenhan lisääntymiskyvytön. Tajusin asianyhteyden, tutkin asiaa ja löysin artikkeleita ehkäisypillerien aiheuttamista luonteen muutoksista ja vaikutuksesta mies makuun. Tuttavani on lääkäri ja hän piti tilannetta aivan mahdollisena. Tajusin, että vaimoni rakkaus minua kohtaan tuli pillereistä. Kolahti aika lujaa tunteisiin ja esitin vaimolle asian. Hän ei ensin uskonut asiaa, mutta tajusi myös yhteyden asiaan.

Meillä oli kolme vaihtoehtoa: Rakkaudeton liitto, rakkautta pillereistä tai lopullinen ero.

Vaimo ehdotti, että hän aloittaisi pillerien käytön uudestaan, mutta minä en halunnut pillerien mahdollistamaa rakkautta. Rakkautta ei enää minua kohtaan ollut ja lopullinen ero tuli. Tilanne oli todellinen itsetunnon murskaaja ja menin työterveyden kautta terapiaan. Terapia pelasti minut varmalta masennukselta. Vielä tänäkin päivänä rakastan ex-vaimoani vaikkakin enää murto-osan siitä mitä ennen. Nykyinen naisystävä on sinut menneisyydemme kanssa ja meidän rakkaus onkin täysin luomua, eikä ole riippuvainen muusta kuin meistä kahdesta. Nykyään olen onnellinen vaikkakin lapsien poissaolo välillä musertaa. Onneksi meillä on yhteishuoltajuus ja kummankin vanhemman työnä odottaa hyvä koti.

En kirjoita tätä mitenkään vihan takia tai ketään haukkuakseni vaan ihan oman henkisen hyvinvointini takia. Terapia on ollut ohi jo aika päiviä sitten, mutta välillä pitää avautua...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullinen tarina. Mulla oli minipillerit käytössä nuorempana ja onneksi iha tälläistä ei meillä tapahtunut. Mielialavaihteluita oli kyllä ja nyt on sen verran ikää, ettei ehkäisyä tarvitse. Avioliitto kukoistaa myös luomuna 😉

Oli tosi tunteikas kirjoitus ja aivan liikutuin. Tsemppiä elämään!

Vierailija
2/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tapaus. Otan osaa. 

Yleensä kuulee näitä tapauksia, joissa naisen e-pillerit poistavat seksihalut kokonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo tapaus. Otan osaa. 

Yleensä kuulee näitä tapauksia, joissa naisen e-pillerit poistavat seksihalut kokonaan. 

On outoa ja kiitos.

Ymmärtääkseni naisille tarkoitetut ehkäisyvälineet ovat käytännössä lääkkeitä ja lääkkeillä on sivu- tai haittavaikutuksia. Omassa tilanteessa se meni näin pahoin, että kaikki tunteet hävisivät. Ihmiset ovat erilaisia. Täälä foorumeilla on todella paljon keskusteluita naisten ehkäisyvälineiden vaikutuksista ja olenkin vahva vasektomian kannattaja.

AP

Vierailija
4/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovast on rouvalla ollut ajoa siinä välissä kun on pilleritkin aloittanut. Petollisia ovat akat kyllä

Vierailija
5/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain olen kuullut/lukenut että ehkäisypillerit aiheuttavat turhia eroja ja että tämä on jossain määrin jopa ongelma perheiden kannalta 

Vierailija
6/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain olen kuullut/lukenut että ehkäisypillerit aiheuttavat turhia eroja ja että tämä on jossain määrin jopa ongelma perheiden kannalta 

Vaiettu salaisuus josta on kuitenkin paljon keskustelua

Vierailija
7/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo menee toisin päin, että seurustelu aloitetaan kun nainen syö e-pillereitä, ja sitten kun lopettaa ne myöhemmin lapsien hankinta mielessä, niin oma mies ei olekaan enää kiinnostava/omaan makuun. Ihan tutkittu juttu, että e-pillereissä olevat naiset valitsevat erilaisia miehiä kumppanikseen, kuin ilman pillereitä. Tästä ei todellakaan puhuta tarpeeksi. Hormoniehkäisy on monen parisuhteen tuho. 

Vierailija
8/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuo menee toisin päin, että seurustelu aloitetaan kun nainen syö e-pillereitä, ja sitten kun lopettaa ne myöhemmin lapsien hankinta mielessä, niin oma mies ei olekaan enää kiinnostava/omaan makuun. Ihan tutkittu juttu, että e-pillereissä olevat naiset valitsevat erilaisia miehiä kumppanikseen, kuin ilman pillereitä. Tästä ei todellakaan puhuta tarpeeksi. Hormoniehkäisy on monen parisuhteen tuho. 

No ex-vaimo söi jo valmiiksi pillereitä kun aloitimme seurustelun ja sitten hänellä heräsi biologinen tarve lisääntyä. Silloin kun lapsia tehtiin niin minähän olin kuumaa kamaa... johtui hormonien hyrräämisestä. Sitten kun lapsimäärä tuli täyteen, vasektomia tehty niin ex-vaimo palasi täysin normaaliin tilaan ja minä en ollutkaan enään mies hänen silmissä. Toivottavasti tämä aihe nostaisi enemmän päätään yhteiskunnassa. Omasta mielestä olisi hyvä jos parisuhde alkaisi ilman hormonaalista ehkäisyä ja parisuhde alkaisi kortsujen varassa (jos mahdollista).

Vierailija
9/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semitunteikas kirjoitus. Aika mielenkiintoinen aihe kyllä ja koskettaa itseänikin

Vierailija
10/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallalailla tulisi kysyä lääkärin lupa mieheltä pillerireseptiin kuin vaimoltakin kysytään suostumus miehen vasaktomian kohdalla

Vierailija
11/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla pariskunnalla kävi sama homma. Mieheltä panokset pois, että ehkäisyä ei tarvitse miettiä. Nainen lopetti ehkäisyvalmisteen käytön ja ei kauaakaan niin mies meni vaihtoon. Oon tavannu kyseisen naisen heidän eron jälkeen ja tämäkin keskustelu käytiin ja hän oli samaa mieltä, että hän oli pillerien takia entisen miehen kanssa yhdessä. Nykyään hän elää TÄYSIN erilaisen miehen kanssa. Alla linkki aika simppeliin artikkeliin aiheesta

https://www.terve.fi/artikkelit/77059-e-pillerit-voivat-vaikuttaa-yllat…

Vierailija
12/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole niin tyhmä että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen..

Vierailija
13/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole niin tyhmä että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen..

Kunnon rage quit 

Vierailija
14/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolella väestöstä on 2-numeroinen ÄO. Todellakin nielee.

"E-pilleri on yhä suosituin ehkäisymenetelmä"

https://yle.fi/a/3-10823410

"Suomalaisten älykkyysosamäärä on kääntynyt selvään laskuun"

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Vierailija
15/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolella väestöstä on 2-numeroinen ÄO. Todellakin nielee.

"E-pilleri on yhä suosituin ehkäisymenetelmä"

https://yle.fi/a/3-10823410

"Suomalaisten älykkyysosamäärä on kääntynyt selvään laskuun"

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Ihmiset ei perseile enää yhtään samalla tavalla ku ennen. Kaikki koheltaminen ja koplaaminen on jäänyt takasijalle. Nykyään pyyhitään vaan puhelinta päivästä toiseen lapsesta asti. Meillä lapset alle kouluikäisiä ja olen pitänyt heidät erossa älylaitteista. Palapelit, nuket, barbit, legot, rakennuspalikat, magneetit, miekat, pyssyt, numerot ja kirjaimet meillä kovasti käytössä. Hiekkalaatikko ja leikkimökki on kovassa käytössä ja vaatteet ei näe ikinä huomista vaan ne saa laittaa suoraa pyykkikoriin. Päivähoidossa mainitsivat varovasti kun meidän lapset eivät ole niin näppäriä älylaitteiden kanssa kuin muut lapset ovat. Menivät hiljaiseksi kun tuumasin, että annamme lasten olla lapsia eikä tulevia somettajia.

M36

Vierailija
16/16 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi vaimosi olisi aloittanut pillerit jos raskaaksi tuleminen ei olisi ollut mahdollista muutenkaan? Ei kai ne nyt mikään mielialalääke ole. Vai käyttikö niitä ihastuessaan sinuun alkujaan?

Itse en oo pillereihin ikinä koskenut, enkä mihinkään hormonaaliseen juttuun. Mennään luomuna toivottavasti koko ikä :) Heh, tällä tyylillä ei kyllä minkäänlaiselle ehkäisylle kyllä rehellisesti ole tarvettakaan 😂

N32