Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yötyöstä

30.01.2007 |

Hei!

työskentelen hoitoalalla ja nyt olen raskaana rv 25. Nyt minua on alkanut mietityttää yövuoroissa jaksaminen. Meidän työpaikalla valvotaan yksin ja hoidettavat ovat aika vaikea hoitoisia. Missä vaiheessa muut hoitoalan ihmiset ovat lopettaneet yötyön tekemisen vai oletteko jaksaneet äitiyslomaan asti? Itse olen tosi väsynyt yövuoroissa, joten en varmaan loppuun asti niitä jaksa...Miten työnantajat ovat suhtautuneet asiaan?

t.Takku

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen hoitoalalla, tosin jäin saikulle jo vkolla 23. Mutta meidän työpaikalla yötyötä ei tarvitse tehdä vkon 27 jälkeen. Mitenkä minusta tuntuu että tuo raja on jossakin sopimuksessakin. Kandee kysyä vaikka liitostakin. Itse olisin valvonut viimeisen yön uutena vuotena, vkolla 25. Meillä ainakin suhtauduttiin tosi hyvin raskauteen ja sen vaikutuksiin työssä. Oman voinnin mukaan kandee tehdä ja voihan yötyöhön jo aikaisemminkin hakea lääkäriltä lappua jos ei jaksa valvoa. Elimistölle kuitenkin iso stressi jokainen yövuoro. Jaksamista työhön.

Eikka ja nöpönenä 28+5

Vierailija
2/6 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kans hoito alalla. Meillä yökkäjö on 2, ka usein jos vähänkään rauhallisempi yö, voidaan vähän nostaa jalkoja ylös ja huilailla yöllä. Luulin kans et valvonnat loppuis joskus 26 viikon tietämillä, mutta apul.osastonhoitaja sanoi just että öitä voidaan kirjotella lähelle äitiyslomaa, ellei ite toivo ettei halua valvoa. Mulla ens vkl vielä kolme yötä, lauant.alkaa vk 27. Vähän enemmän väsyttäny ja alus meinas väsymys tuoda enemmä pahoinvointia..muuta vaikutusta en oo huomannu..

näi meillä..

TiiSusa ja masu 25+3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista! täytyy selvitellä asiaa ja ottaa asia puheeksi töissä. On meinannut jo stressi tulla, kun olen miettinyt asiaa ja omaa jaksamista.

Päivävuorotkin kun alkaa jo tuntua hieman raskailta...

Takku

Vierailija
4/6 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hoitoalalla ja lääkäri sanoi noista öistä, että rv 20 jälkeen ei enää suositella yötyötä.

Vierailija
5/6 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökkönä, teen 5 yötä ja 5 vapaata. Saa nähdä mihin asti jaksaa valvoa. Täällä valvotaan yksin ja on suhteellisen rauhallinen paikka eikä hirveästi auteltavia. Kyllähän se kuitenkin elimistöä rasittaa kun yrittää hereillä pysyä... Päivä- ja iltavuoroa en pysty täällä tekemään, selkäni on leikatti ½ vuotta sitten eikä se vielä kestäisi päivävuoron rasituksia, siinä kuitenkin enemmän saunotuksia, nostoja jne. Edellisessä raskaudessa jäin jo vähän yli 20 viikolla sairaslomalle iskiasvaivojen takia, silloin olin raskaammassa työssä tekemässä pelkkää iltaa. Saa nähdä tuleeko nyt niitä vaivoka, pahoin pelkään... Nyt rv 13+6

6/6 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvinnut hakea lääkärintodistusta, sovin vain näin työpaikallani ja hoitoalalla olen minäkin. Nyt olen hoitovapaalla enkä yötöitä tee. Muistan, että rasittivat aikalailla. Noilla viikoilla voit kyllä jo jo jättää yötyöt halutessasi.

Edea 8+0