Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Munuaisongelmat raskausaikana?

30.01.2007 |

Onko täällä kellään ollut munuaisten kanssa ongelmia raskauden aikana?

Mulla on nyt molemmissa raskauksissa ollut hydronefroosi eli munuaisaltaan laajentuma. Ekassa raskaudessa vaiva huomattiin myöhään ja synnytys käynnistettiin samantien. Nyt toisessa raskaudessa vaiva on yltynyt niinkin pahaksi, että tähystysleikkaus ilmeisesti edessä, koska viikkoja ei ole tarpeeksi ja synnytys ei ole vielä suotavaa. Sad

Kaipailisin kohtalotovereilta kokemuksia...

~Murmutti

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut kyseistä vaivaa, mutta olisin kiinnostunut tietämään et millaisia ongelmia se aiheuttaa?

Olen kuullut et monilla on maksa ja sappiarvot koholla raskauden loppuvaiheessa,mut munuaisjutuista en ole tietoinen.

Vierailija
2/2 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita on paha mennä sanomaan, varmaan vaihtelee eri ihmisillä.

Mulla tuli esikoisesta aivan kamalia kipupiikkejä selkään, välillä lähti jalat alta, kun teki niin kipeää. Selkä/kylkisäryt oli ehkä suurin ongelma.

Nyt samalla tavalla kylki vaivaa, tuntuu et oikea puoli ahdistaa jos istuu vähänkin " kasassa" . Tekee vähän väliä mieli venyttää kylkeä suoraksi.

Vauvalle tuo ei ole vaarallista, mut äidille epämiellyttävää. Yleensä vaiva katoaa raskauden jälkeen ja homma on sillä selvä. Pitkään laajentuneena munuaiskudosta tuhoutuu, joka ei tietenkään ole hyvä juttu...

Tällaista tietoa löytyi netistä:

" Hydronefroosilla tarkoitetaan munuaisen rakenteellista ja pääsääntöisesti hyvänlaatuista rakennepoikkeavuutta, jossa munuaisallas ja joskus myös koko munuainen ja virtsatiet ovat laajentuneet. Kyse voi olla joko synnynnäisestä poikkeavuudesta tai hankitusta ominaisuudesta esimerkiksi lapsuuden virtsatietulehduksen jälkeen. Hydronefroosi ei yleensä aiheuta oireita mutta saattaa kuitenkin altistaa virtsatietulehduksille."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla