Liikkumattomuuden hintalappu on jo yli 14 miljardia euroa vuosittain
Vuotuiset kustannukset ovat yhteensä jo yli 14 miljardia euroa, jos suorien kulujen päälle lasketaan myös mielenterveyden ongelmat.
Mutta eiköhän jauheta hamaan tappiin body positivity horinaa eikä tehdä asiolle mitään, eikö niin.
Kommentit (46)
Miten tuo summa on laskettu ja miten on päätetty, milloin syy on juuri liikkumattomuudessa?
Ei muuta kuin sipsiä, karkkia, jäätelöä naamaan. Pienilläkin muutoksilla saataisiin miljardien säästöt, mutta elämme yhteiskunnassa joka suorastaan kannustaa ylipainoon ja epäterveellisiin elämäntapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse liikkunut muulla kuin autolla kaljanostoon?
Olen normaalipainoinen ja liikun säännöllisesti, olen myös raitis enkä tupakoi.
Pallinaamoja skuuteilla näkee niin paljon,että tälle epidemialle on tehtävä jotain.
Niinpä ja lapsille hommataan jo pienestä kaikki pelit ja vehkeet ettei vaan tarvitse itse kävellä tai pyöräillä mihinkään.
Ei jaksa liikkua ollenkaan. Nytkin maannut 3 viikkoa sohvalla kesäloman aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin sipsiä, karkkia, jäätelöä naamaan. Pienilläkin muutoksilla saataisiin miljardien säästöt, mutta elämme yhteiskunnassa joka suorastaan kannustaa ylipainoon ja epäterveellisiin elämäntapoihin.
Vetäisin kyllä mielelläni nautaa ja ruijanpallasta päivittäin, mutta kun verotus, verotus ja verotus.
Maksakaa palkkaa liikkumisesta, uskon että porukka alkaisi heti tienaamisen liikkumalla. Kannustaisi itseäkin lähteä useammin vaikka pyörälenkille, nyt ei ole huvittanut kuin yhdesti tämän vuoden puolella pyöräillä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja lapsille hommataan jo pienestä kaikki pelit ja vehkeet ettei vaan tarvitse itse kävellä tai pyöräillä mihinkään.
Eiköhän autoilu ole syypää numero yksi.
Suurin syy on ilmasto. Mitäs sille tekisi? Marraskuusta maaliskuuhun ei huvita käydä ulkona kuin pakolliset menot. Kesällä tulee sitten liikuttua todella paljon, mutta ei se tuota passiivista ajanjaksoa kompensoi.
Tuohon kun vielä lisää liikunnan maksullistamisen aiheuttamat perustamis- ja ylläpitokulut,niin aletaan näkemään kokonaisuuksia.
Samaan aikaan hallitus nostaa liikuntapalvelujen alv:n, joten harrastaminen kallistuu entisestään.
Noh, se piirtää kellä on liitua, muista nyt vissiin niin väliksi.
Olisiko aika muuttaa koulujen liikuntatunnit oppilasystävällisiksi? Numerot pois ja kaikenlainen jaottelu.
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy on ilmasto. Mitäs sille tekisi? Marraskuusta maaliskuuhun ei huvita käydä ulkona kuin pakolliset menot. Kesällä tulee sitten liikuttua todella paljon, mutta ei se tuota passiivista ajanjaksoa kompensoi.
Sää on tosi huono tekosyy. Laiskat vetoaa säähän.
Mitä maksaa plösön terveydenhoitokulut?Pakkohoitoon pitäisi tuollaiset laittaa.
Eihän nuo sähkövehkeet joilla nykyään ajetaan edesauta mitenkään ihmisten kunnossa pysymistä. Nythän on niin, että ihminen on melkein yhtä liikkumattomassa tilassa kuin rullatuolipotilas vetäessään paikasta toiseen spotkulaudoilla, sähköpyörällä, skootterilla jne, loput ajat istutaan autossa, bussissa tai junassa.
Tuohon päälle kun vetää säkillisen herkkuja, litroittain sokerijuomaa ja jotkut alkoholia on jälki myös senmukaista.
Vierailija kirjoitti:
Kävelymatto himaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sää on tosi huono tekosyy. Laiskat vetoaa säähän.
Olet siis sitä mieltä, että ihmiset eivät liiku touko-syyskuussa yhtään enempää kuin marras-maaliskuussa? No kysytään palstalaisilta: Jos liikut touko-syyskuussa enemmän, anna yläpeukku. Muussa tapauksessa anna alapeukku.
Oletko itse liikkunut muulla kuin autolla kaljanostoon?