Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä yksittäisellä ruoalla ihminen säilyisi pisimpään hengissä?

Vierailija
18.06.2024 |

Vettä saisi niin paljon kuin haluaa ja syödä, mutta saisi syödä vain esim. appelsiineja, naudanlihaa tai mustapapuja. Olisiko se kananmuna vai joku muu?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuulleeni et kananmunassa olis about kaikki mitä ihminen tarvitsee, rasvat, proteiinit yms.

Kananmunassa on kaikki muu välttämätön paitsi c-vitamiini. Ihminen selviäisi koko elämänsä perunaa (sisältää c-vitamiinia) ja kananmunia syömällä.

Vierailija
42/47 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin naudan lihan. Sillä ovat useat carnivoredietanneet vuosia.

Joo. Ilman hiilareita ei tarvitse niin paljon C-vitamiinia.

Myytti, joka on jo kumottu.

Viite? Eikö noilla karnivooreilla olisi jo keripukki? (Itse olen kyllä kasvissyöjä)

Osallahan onkin tai ainakin jonkinasteisia puutosoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Grönlannin inuiittien ruokavaliosta puuttuivat hedelmät ja kasvikset. Vaikka he söivät pääasiassa lihaa, keripukki ei juuri uhannut heitä.

Selitys piilee siinä, että hedelmät ja kasvikset eivät ole ainoita C-vitamiinin lähteitä. Sitä voi saada myös eläinten sisälmyksistä.

Useimmat eläimet pystyvät nimittäin toisin kuin ihminen tuottamaan C-vitamiinia maksassa. Siksi välttämätöntä vitamiinia esiintyy muun muassa eläinten mahalaukussa ja suolessa.

Inuiiteilla oli toisin sanoen melkein ehtymätön C-vitamiinin lähde.

Grönlannissa syötiin esimerkiksi peurojen mahoja ja riekkojen suolia."

Tämän perusteella valitsisin peuran. 

Vierailija
44/47 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuulleeni et kananmunassa olis about kaikki mitä ihminen tarvitsee, rasvat, proteiinit yms.

Mutta ei yhtään c-vitamiinia. Tulisi ongelmia.

Kuidut taitaa puuttua myös. Suolisto tukossa nopeasti.

Vierailija
45/47 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi 

Vierailija
46/47 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paella. Ruokaahan kysyttiin? Siinä on kasviksia, riisiä, mereneläviä ym ym. Kaikki mitä keho tarvitsee.

Vierailija
47/47 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kovin suuri usko proteiinien suuren määrän tarpeeseen. Suurin osa maailman ihmisistä elää ja voi hyvin hyvin pienellä proteiinimäärällä. Esim. Japanissa jos on aterialla lihaa tai kalaa, niin se on joku tulitikkulaatikon kokoinen annos. Loppu on kasviksia ja riisiä. Eivät olekaan keskimäärin niin lihavia kuin me.

Intiassahan ylipäänsä lihaa ei käytä lainkaan tietyt uskovaiset.

Perunalla ja riisilläkin elää pitkään, jos kerran vettä on saatavissa. Niistä saa energiaa.

Niin, pitkäikäisimmät kansathan syövät hyvin hiilihydraattipitoisesti. 

Joo mutta mikä olo siitä tulee? Kun mulla on ollut ruoka lopussa ja olen joutunut syömään hiilihydraatteja paljon, eli makaronia, riisiä, ym, niin kyllä se olo muuttuu heti paljon huonommaksi. Olenko herkempi kuin muut, mutta kyllä rasva ja prode on ne, millä minä voin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi