Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varmistaa se että lapsilla mahdollisuus lähteä ulkomaille mikäli Suomen tilanne vain synkkenee?

Vierailija
18.06.2024 |

Nyt jo onnellisuustutkimuksissa Suomen nuorten tulokset on huonoimmat. Eivät luota tulevaisuuteen. 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä ulkomailla on paremmin? Sää ehkä...? 

Ilmasto

Palkka helposti moninkertainen 

Kymmen-satakertainen määrä työpaikkoja väkilukuun suhteutettuna alasta riippuen, eli paljon helpompi löytää töitä

Paremmat julkiset palvelut esim terveydenhuolto ja liikenne

Paikasta riippuen helpompi matkustaa kun on keskellä kaikkea

Parempi kulttuuri tms tarjonta, enemmän mahdollisuuksia ylipäätään toteuttaa itseään 

Tosiaan paikasta riippuu mutta mulla ainakin tuli keskieurooppaan muuton jälkeen parempi palkka, lyhyemmät lomamatkat, parempi ilmasto, kauniimpi ympäristö, laadukkaampi terveydenhuolto ja enemmän ja korkealaatuisempaa kulttuuria. 

Vierailija
82/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaispaska on pelkkä ulkomaalaispaska maassa kuin maassa, no ehkä Vatikaania lukuunottamatta. Sveitsinkaarti rekrytoi, jos rekrytoi.

Paskoja on joka maassa ja tulijoissakin paskoja sellaista se on. Rasismi voi tulla monelle suomalaiselle yllätyksenä kun on ikänsä opetettu suvaitsemaan, monissa maissa paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Suomeenkin saa vastaavasti tulla onnenonkijoita, eikö vaan? Jos kerran täältäkin voi häipyä paremman elämän toivossa? 

Siltä se näyttää, muualla ei ole yhtä höveliä tulijoille eikä niin paljon kuin suomessa ikävä kyllä.

Vierailija
84/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat asuvat ulkomailla. 

Tuskin kuitenkaan lastasi irakiin lähettäisit.

Vierailija
85/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallahan sitä kaikki ratkeaa. Eli kyllä ne hyvätuloisten lapset pääsevät pakosalle. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
86/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuore yo mietti oikiksen, yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden välillä. Päätyi viimeiseen koska kauppatieteiden tutkintoa on helpointa hyödyntää, opinnoissa myös paljon kieliopintoja. 

Ei tuossa ole juuri miettimistä, kun juristi ei työllisty kuin Suomeen, ellei jonnekin EU-töihin pääse. Yhteiskuntatieteilijät eivät nekään työllisty ulkomaille, vaan julkiselle sektorille.

Kun ei suomessa töitä saa niin ei tänne kannata jollain 590 euron korvauksella jäädä lusimaan.

Vierailija
87/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuore yo mietti oikiksen, yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden välillä. Päätyi viimeiseen koska kauppatieteiden tutkintoa on helpointa hyödyntää, opinnoissa myös paljon kieliopintoja. 

Sun kersas unelmissas. Lähinnä putkarin, sähkärin ja autonrappaajan välillä pähkäilee.

No mutta, eihän noissakaam mitään vikaa olisi. Ihan hyvä palkkakin! Oma lapsi ei vaan ole yhtään kätevä käsistään. Lukeminen sujuu sen sijaan ja paikka kauppatieteisiin tuli jo todistusvalinnassa. 

Vierailija
88/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nuori on jo täysi-ikäinen niin se ei lähde minnekään jos tässä aletaan sotimaan. On maanpuolustusvelvollinen.

Vierailija
89/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi on kova sana. Helppo mennä ruotsiin töihin. Ja norjaankin.

Vierailija
90/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Mitä luulet? Helppo muuttaa pois Suomesta hädän hetkellä.

Miten niin helpompaa? Yhtälailla jokainen voi lähteä jos hätä tulee

Ei kaikkiin maihin noin vain mennäkään.

Vierailija
91/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kuitenkaan lastasi irakiin lähettäisit.

MIksi ihmeessä sinne lähettäisin?

Vierailija
92/95 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varmistettiin se muuttamalla koko perhe ulkomaille.

Vierailija
93/95 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanpetturit

Kyllä joo! Olen maanpetturi, eikä se haittaa mua yhtään! Jokainen syntyy johonkin maahan, eikä keneltäkään kysellä haluaako sitoutua sen maan normeihin, tapoihin tai puolustamaan kyseistä maata ja kansaa. Mä en aseta mitään maata oman etuni ja läheisteni edelle. Minä teen kaikki päätökset perheeni etua ajatellen, ja valitsen aivan varmasti myös asuinpaikkani sen mukaan minkä ajattelen olevan paras vaihtoehto. 

Vierailija
94/95 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuunpakoilijat. Juuri tämän takia Suomen talous sakkaa kun kaikki haluavat vain helpon palkansaajaelämän eikä vastuuta haluta ottaa omasta elinympäristöstä. Oikeasti kaipaan niitä 50-lukuhenkisiä kunnanmiehiä joilla oli yrityksiä ja sosiaalista vastuuntuntoa. Toisin on näillä nykyisillä juurettomilla keskiluokan lampailla.

Huono kansa kyykkyyn.

Vierailija
95/95 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä ulkomailla on paremmin? Sää ehkä...? 

Ilmasto

Palkka helposti moninkertainen 

Kymmen-satakertainen määrä työpaikkoja väkilukuun suhteutettuna alasta riippuen, eli paljon helpompi löytää töitä

Paremmat julkiset palvelut esim terveydenhuolto ja liikenne

Paikasta riippuen helpompi matkustaa kun on keskellä kaikkea

Parempi kulttuuri tms tarjonta, enemmän mahdollisuuksia ylipäätään toteuttaa itseään 

Elät jossain haavemaailmassa. Jokaisella maalla on omat hyvät ja huonot puolensa. Olen matkustellut paljon ja en keksi yhtäkään maata minne Suomesta muuttaisin. Täältä on kukin vapaa lähtemään jos niin haluaa, mutta haluan itse elää suomalaisessa kulttuurissa ja puhua suomea. 

Kysyttiin mikä on paremmin. Nämä ovat monessa, tai jopa useammassa Euroopan maassa paremmin kuin suomessa. Riippuu ihmisen elintavoista ja arvoista mitä hän tarvitsee ja arvostaa; esim itselläni ei ole lapsia joten en välitä hevonveetä päivähoitomaksuista, päinvastoin mulle on positiivista että jokainen maksaa ne itse. Lisääntyjälle tämä olisi negatiivinen seikka.

Olen asunut Suomesta pois 7 vuotta (Alankomaissa) ja kertaakaan ei ole tullut mieleen että pitäisi palata, päinvastoin, sen muutaman kerran kun olen Suomessa käynyt on tuntunut hirveältä ajatus että pitäisi palata sinne. Enkä väitä että täällä olisi täydellistä, mutta itselleni miljoona kertaa parempaa kuin suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä