Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naisissa vähemmän introverttejä?

Vierailija
18.06.2024 |

Miehissä on paljon porukkaa, jotka tykkäävät pelata videopelejä, tai näpertää tietokoneen kanssa, tai lukea tuntikausia jostain hämäristä mielenkiinnonkohteista, tai rämpytellä kitaraa yksikseen. Maaseudulla moni tämäntyyppinen mies kykkii vajassa autoaan laittamassa tuntikausia päivästä toiseen.

Naisilla sen sijaan tuntuu olevan aina menoa elämässä. Kaupungissa ja maalla. On bileitä ja tapaamisia, on tyttöjen iltoja ja yhteislounaita, on harrastuksia joissa ollaan ryhmässä, ja kaiken kanssa samaan aikaan some paukkuu koko ajan 99+ viestiä täynnä ja lisää olisi tulossa. Miehiäkin riittää ovista ja ikkunoista, jos sinkkunaisista puhutaan. Ei tunnu olevan yksin oloa ja rauhallista elämää viettäviä naisia ollenkaan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miehenä yrittänyt aina löytää introverttinaisia deittisovelluksista, on hankalaa mutta nyt olen onnistunut siinä.

Nainen tekstaa hämmästyttävän vähän ja lyhyesti :D Edellinen kumppani tekstasi joka päivä monta kertaa ja tämä nykyinen voi aivan hyvin olla vaikka kolme päivää täysin hiljaa.

Onko nainen kiinnostunut? Introverttinainen laittaa viestejä useinkin jos on hyvin kiinnostunut.

Voin allekirjoittaa tämän. Olen sieltä äärilaidasta introvertti mutta jos kerrankin onnistun löytämään kiinnostavan miehen, saatan innostua liikaakin ja todellakin olen yhteydessä aktiivisesti. Sen verran harvinaista löytää sellainen mies.

Vierailija
22/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä paljon. Itse asun kahden koirani kanssa maalla. Teen 100% etätöitä kotoa käsin. Käyn kaupungissa jonne matkaa 18 km, ostoksilla kerran viikossa. Muuten lähinnä liikun tässä lähiluonnossa koirieni kanssa. Kotona pelailen tietokoneella, kudon, leivon, laitan ruokaa. En kaipaa ihmisten seuraa elämääni ollenkaan, olen onnellinen näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miehenä yrittänyt aina löytää introverttinaisia deittisovelluksista, on hankalaa mutta nyt olen onnistunut siinä.

Nainen tekstaa hämmästyttävän vähän ja lyhyesti :D Edellinen kumppani tekstasi joka päivä monta kertaa ja tämä nykyinen voi aivan hyvin olla vaikka kolme päivää täysin hiljaa.

Sinä siis passiivisena odottelet että nainen johdattelee keskustelua? 

Hah, en vaan tein testin että miten kauan menee, että myös nainen laittaisi oma-aloitteisesti viestiä. En mä voi koko aikaa olla se joka johdattelee.

Vierailija
24/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän naisten keskuudessa, kyllä, sillä naiset ovat sosiaalisia olentoja ihan eri tavalla kuin miehet. Naisten selviytyminen riippuu siitä, miten kiinteästi ja hyväksyttyjä ovat osana yhteisöä. Tämä ei päde samalla tavalla miehiin. 

Tämä on joku kummallinen myytti. Paljon on introverttinaisia, jotka ei viihdy missään yhteisöissä ja porukoissa lainkaan. Itsekin olen sellainen. Myers-Briggs persoonallisuustyypiltäni INTJ.

Vierailija
25/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä törmää missään meihin introvertti-naisiin

Missään vaiheessa en ole keksinyt kärsiä näkymättömyydestäni kun se on juuri se mitä haluankin.

Mitä olen menettänyt?

Vierailija
26/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan sieltä löydä, koska olen niin introvertti etten halua kumppania lainkaan :D Siitä on yli vuosikymmen kun olen seurustellut tai ollut seksiä, eikä ole mitään kiinnostusta enää ikinä sellaiseen. Ei siksi että olisin jotenkin katkerasti pettynyt miehiin, vaan koska en vaan aidosti kaipaa sitä mihinkään. Seksin voi hoitaa apuvälineillä itse, enkä kaipaa ihmisseuraa.

Vierailija
27/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan meitä paljon. Itse asun kahden koirani kanssa maalla. Teen 100% etätöitä kotoa käsin. Käyn kaupungissa jonne matkaa 18 km, ostoksilla kerran viikossa. Muuten lähinnä liikun tässä lähiluonnossa koirieni kanssa. Kotona pelailen tietokoneella, kudon, leivon, laitan ruokaa. En kaipaa ihmisten seuraa elämääni ollenkaan, olen onnellinen näin.

Kuulostaa ihanalta. Tuohon kun hevosen/ponin saisi vielä päivien iloksi.Ei haittaisi kimppatallikaan.

Vierailija
28/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nainen kiinnostunut? Introverttinainen laittaa viestejä useinkin jos on hyvin kiinnostunut.

On kiinnostunut kun kysyi multa jo seurustelusta.

Vierailija
29/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän naisten keskuudessa, kyllä, sillä naiset ovat sosiaalisia olentoja ihan eri tavalla kuin miehet. Naisten selviytyminen riippuu siitä, miten kiinteästi ja hyväksyttyjä ovat osana yhteisöä. Tämä ei päde samalla tavalla miehiin. 

Tämä on joku kummallinen myytti. Paljon on introverttinaisia, jotka ei viihdy missään yhteisöissä ja porukoissa lainkaan. Itsekin olen sellainen. Myers-Briggs persoonallisuustyypiltäni INTJ.

Mulle kans you tube työntää tuota. Oliko se suomeksi jokin puolustaja. 

Isäni on hyvin introvertti, äiti ei niinkään. Tottakai sitä on tullut paljon pohdittua mikä merkitys toisilla ihmisillä tai ihmissuhteilla on. Ihmissuhteet on kovin hankalia nykyään. Kun ikää tulee tajuaa ettei voi vaan tehdä enää samoja virheitä uudelleen.

Vierailija
30/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Minäkin olen nuorempana elänyt sen vaiheen jolloin oli pakko olla aina se oma porukka, mutta vain ymmärtääkseni ettei sellainen elämä ole minua varten. Jättäydyn ihan vapaaehtoisesti ulkopuolelle, eikä minua kiinnosta vaikka moni pitää minua tämän vuoksi outona. Persoonallisuustyypiltäni olen INFP.

Vierailija
31/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kiinnostunut kun kysyi multa jo seurustelusta.

Oletko sä itse ollut aktiivinen hänen suuntaansa? Vaikka olisi introverttinainen, niin hän saattaa odottaa miehen taholta aktiivisuutta, jopa enemmän kui mitä itse osoittaa ja laittaisi viestejä.

Vierailija
32/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei introverttinaisia ole vähemmän. Juttu on se, ettei meistä pidetä meteliä, toisin kuin introverttimiehistä.

Ja osa introverttinaisista sanoo, että on opetellut larppaamaan ekstroverttia pärjätäkseen. Mutta en tiedä, onko se totta, koska itseltä se ei onnistu.

Vierailija
33/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big 5:n mukaan miehet ovat avoimempia, mutta naiset ekstrovertimpiä, tunnollisempia, sovinnollisempia ja neuroottisempia kuin miehet. Näin siis keskimäärin.

Vierailija
34/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisesta ei kuulu mitään yhden päivän aikana, miksi et itse ota yhteyttä? Ehkä nainen odottaa, että sinä joskus aloittaisit keskustelun.

Vierailija
35/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan sieltä löydä, koska olen niin introvertti etten halua kumppania lainkaan :D Siitä on yli vuosikymmen kun olen seurustellut tai ollut seksiä, eikä ole mitään kiinnostusta enää ikinä sellaiseen. Ei siksi että olisin jotenkin katkerasti pettynyt miehiin, vaan koska en vaan aidosti kaipaa sitä mihinkään. Seksin voi hoitaa apuvälineillä itse, enkä kaipaa ihmisseuraa.

Eli toisinsanoen 85% naisista on superekstroverttejä, ja loput höperöitä kissanaisia ja koiranaisia lukittautuneena mökkiinsä.

Vierailija
36/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisinsanoen 85% naisista on superekstroverttejä, ja loput höperöitä kissanaisia ja koira

Älä nyt yleistä yhden kommentin perusteella. Mä ainakin haluaisin kumppanin, ehkä enemmän kuin mitään muuta, mutta on todella vaikeaa löytää sellainen omantyyppinen ihminen. Ainakaan Tinderistä en ole löytänyt. Miehistä suurin osa ei tosiaan halua introverttia, vaan etsinnässä on sosiaalinen ja menevä tapaus, sellainen kuin he itsekin ovat.

Vierailija
37/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon introverttinaisia. Täällä yksi.

Ja täällä toinen.

Vierailija
38/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vain miehissä on introverttejä. Jos nainen viihtyy yksin, hän on vain mökkiinsä lukittautunut höperö kissanainen, joka ei ymmärrä olevansa oikeasti ekstrovertti. 

Vierailija
39/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Miehet ovat naisia laumahenkisempiä, ja miehille yhteisön hyväksyntä on tärkeämpää kuin naisille.

Naisissa on enemmän introvertteja kuin miehissä.

Vierailija
40/40 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisinsanoen 85% naisista on superekstroverttejä, ja loput höperöitä kissanaisia ja koira

Monella introvertillä ei ole eläintä. Eikä tarvitse lukkiutua yhtään mihinkään. Elävä voi olla hyvinkin aktiivista. Ei vaan ole livesosiaalista.