Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen synttärijuhlaongelma

Vierailija
17.06.2024 |

Lapsi on sen ikäinen, ettei vielä itse kutsu synttärivieraitaan, vaan minä hoidan kutsumisen. Nyt kun 4. synttärijuhla koittaa, haluaisin tehdä sellaisen asian, joka ei ole oikein kiva: Haluaisin jättää yhden tuttavaperheen tänä vuonna kutsumatta, koska heidän lapsensa on käytöshäiriöinen, ja pilaa aina kaikki juhlat ja muutkin ajanvietot karjumisellaan ja riehumisellaan. Samaan aikaan tuntuu, että meillä on oikeus pitää kerrankin kivat juhlat, mutta myös aika k-päiseltä jättää yksi perhe kutsumatta. Tiedän, että tästä loukkaannutaan. Mitä tekisit?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko pyytää heitä joku toinen päivä erikseen? Tai sanot että pidätte nyt pienemmät juhlat läheisten kesken

Vierailija
2/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos loukkaantuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko pyytää heitä joku toinen päivä erikseen? Tai sanot että pidätte nyt pienemmät juhlat läheisten kesken

Tässä on musta muuten ihan ideaa, mutta tulevat kyllä kuulemaan muilta, että meillä oli kaverisynttärit. En tiedä, pitäiskö vaan sanoa suoraan, että anteeksi mutta teidän lapsi huutaa niin paljon, että tulkaa te sitten eri kerralla. Tai mieluiten ei ollenkaan 😆

Ap

Vierailija
4/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää kutsumatta ja syytä ei tarvitse kertoa elleivät erikseen kysy. Ja silloinkin voit vaan sanoa, että tänä vuonna haluttiin juhlia pienemmällä porukalla.

Vierailija
5/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan perustella että pyydät eri päivinä osan vieraista että ehditte seurustella ja lapsi leikkiä muiden lasten kanssa kunnolla

Vierailija
6/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitätte sille lapselle, että hän ei saanut kutsua sen vuoksi, että on sielultaan paha.

Vierailija
7/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä oon koittanut miettiä, että onko se sitten niin vaarallista. Lähinnä ehkä vaivaannuttavaa tulisi, kun asutaan naapureina. Mulle olis tavallaan ihan ok, vaikka ei oltais tekemisissä ollenkaan, koska en aidosti jaksa tätä lasta. Olen vaan tosi huono pistämään välejä poikki. Ap

Vierailija
8/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan mitä mieltä olet heidän perchedelmästä. Annat luvan tulla jos lupaa että osaa käyttäytyä, mutta lähtee heti jos ei osaa.

Vierailija
9/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan perustella että pyydät eri päivinä osan vieraista että ehditte seurustella ja lapsi leikkiä muiden lasten kanssa kunnolla

Miksi kutsua eri päivänä tyyppiä jota ei voi sietää?

Vierailija
10/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit jättää kutsumatta ja syytä ei tarvitse kertoa elleivät erikseen kysy. Ja silloinkin voit vaan sanoa, että tänä vuonna haluttiin juhlia pienemmällä porukalla.

Tässä tapauksessa itse asiassa juhlitaan aiempia vuosia selvästi isommalla porukalla, ja tulevat kyllä huomaamaan sen, joten rehellistä olisi sanoa, että halutaan juhlia eri porukalla. Ap

Vierailija
11/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tää vois olla. Sitten mulla on vuosi aikaa harjoitella sanomaan, että en halua tätä lasta ollenkaan meille. Ellei ole sitten jo parempikäytöksinen silloin. Ap

Vierailija
12/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on salasuhde perheen miehen kanssa ja pelkään etten saa siltä kullia suureen tarpeeseeni.

Oma ukko on niin nysäkulli, että sen kanssa paneminen on kun heittäisi ranskanleivän rappukäytävään.

Sitäpaitsi lapsi taitaa olla tämän sukulaisperheen alfan jälkeläinen.

Vierailija
13/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsen vanhemmat ajattelevat jälkeläisensä käytöksestä?

Vierailija
14/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustavat ja tekevät aaltoja...

Heistä on niin hienoa, kun heidän Tero-Orvokki paskantaa boolimaljaan...

Vierailija
15/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kutsumatta. Mitä enemmän lapsi kasvaa sen useammin joudut päättää mitä ystävyys suhteita kannattaa ylläpitää ja mistä ois syytä päästä eroon. Lapset kun oppivat toisiltaan kaiken hyvän ja huonon.

Vierailija
16/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, moni on vaan iloinen, kun ei tarvitse joka juhliin ostaa lahjoja. Joten ihan huoleti vaan jätät kutsumatta. TYöskentelen itse päiväkodissa ja neljävuotiaista jo tosi moni saa päättää kutsuttavansa, joten tuskin edes miettivät onko se naapurin aikuinen hän, joka kutsumatta jätti.

Vierailija
17/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä oon koittanut miettiä, että onko se sitten niin vaarallista. Lähinnä ehkä vaivaannuttavaa tulisi, kun asutaan naapureina. Mulle olis tavallaan ihan ok, vaikka ei oltais tekemisissä ollenkaan, koska en aidosti jaksa tätä lasta. Olen vaan tosi huono pistämään välejä poikki. Ap

Nää lapset näkevät muutenkin paljon, ei todellakaan syytä kutsua juhliin. Ja muutenkin voi rajoittaa tapaamisia. Vanhemmille voi sanoa jos he kysyvät että lapsella on paljon kavereita. Ei se että asuu naapurissa oo mikään syy että pitäis olla jatkuvasti tekemisissä toistensa kanssa.

Vierailija
18/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, moni on vaan iloinen, kun ei tarvitse joka juhliin ostaa lahjoja. Joten ihan huoleti vaan jätät kutsumatta. TYöskentelen itse päiväkodissa ja neljävuotiaista jo tosi moni saa päättää kutsuttavansa, joten tuskin edes miettivät onko se naapurin aikuinen hän, joka kutsumatta jätti.

Monilla myös on tapana kutsua myös vanhemmat, jolloin sekoiluvastuu jää heille. 

Vierailija
19/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti tajuavat, ettei ole ok, mutta ehkä vähän vaihtelevasti. Kai sitä tottuu kaikkeen, ja kun on oikein haastava lapsi, helposti varmaan alkaa antaa periksi vähän turhan usein, ja lopputulos on sitten karjuva pikku tyranni. Ap

Vierailija
20/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä kutsumatta. Mitä enemmän lapsi kasvaa sen useammin joudut päättää mitä ystävyys suhteita kannattaa ylläpitää ja mistä ois syytä päästä eroon. Lapset kun oppivat toisiltaan kaiken hyvän ja huonon.

Joo, tätä selvästi pitää opetella. Tuntuu aika vaikealta. Ap