Mikä teki Cheekistä niin suositun
Olen kysellyt tätä kavereilta ja heidän lapsiltaan. Siis mikä Jare Tiihosessa on niin erityistä että hän lopetti uransa miljonäärinä ja edelleen hänestä on juttuja juorulehdissä. Yleensä hän on parkkeerannut autonsa väärin. Se on se yleisin juttu. Voi kun joku valaisisi minulle asiaa. Siis mikä hänen suosionsa salaisuus oli? Mielestäni on parempiakin räppäreitä.Ja Cheek on melko tavallinen ulkoisesti. Silti tytöt kuolas sitä.
Kommentit (43)
Blingbling tekee vaikutuksen yllättävän suureen ihmisjoukkoon. Siis juuri tuollainen häpeämätön ökyily. Sisällöllä ei ole ilmeisesti aina väliä, kunhan ulkoiset puitteet kimaltaa. Tämä on erikoinen ilmiö Suomen oloissa. Hollywoodissa arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se brändäys, beibe!
Ja kyllähän tollanen valmiiks pureskeltu kliseiden toistaminen uppoo kansaan. Itse en arvosta varsinkaan räpissä artistia, jonka seuraavan riimin pystyy arvaamaan ensimmäisellä kuuntelu kerralla.
Ei se brändäyskään tai markkinakoneisto auta jos ei ole mitään myyvää mitä brändätä tai markkinoida. Kyllä se menestyksen syy on itse tuotteessa.
Viihde bisneksessä, se koneisto voi sulkea tien monelta lahjakkaalta ja nostaa keskinkertaisuuksia ihan vain rahan voimalla. Siellä osataan myös laskea mistä saadaan kustannustehokkaasti eniten voittoa.
Sanoisin, että Cheekin kohdalla musiikkiteollisuus kohtasi hyvin itsensä brändäävän ja myös voitoista kiinnostuneen artistin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se brändäys, beibe!
Ja kyllähän tollanen valmiiks pureskeltu kliseiden toistaminen uppoo kansaan. Itse en arvosta varsinkaan räpissä artistia, jonka seuraavan riimin pystyy arvaamaan ensimmäisellä kuuntelu kerralla.
Ei se brändäyskään tai markkinakoneisto auta jos ei ole mitään myyvää mitä brändätä tai markkinoida. Kyllä se menestyksen syy on itse tuotteessa.
Viihde bisneksessä, se koneisto voi sulkea tien monelta lahjakkaalta ja nostaa keskinkertaisuuksia ihan vain rahan voimalla. Siellä osataan myös laskea mistä saadaan kustannustehokkaasti eniten voittoa.
Sanoisin, että Cheekin kohdalla musiikkiteollisuus kohtasi hyvin itsensä brändäävän ja myös voitoista kiinnostuneen artistin.
No, kyllä Cheek on minusta lahjakas.
Uho ja röyhkeys. Hyvä itsetunto, joka usein suomalaisilta tuntuu puuttuvan.
Itse kuuntelen vain metallia, joten musiikki ei sinällään puhutellut, mutta mielestäni cheekin "mä pärjään, mä osaan, mä oon paras, sen kun haukutte menemään" -asenne oli pelkästään hyvä asia suomalaiselle kulttuurille.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikään erikoinen ollut ennen Vain elämää- sarjan hypeä. Mammat ihastuivat, kun Jare ei mennyt ohjelmassa mukaan muiden juttuihin, pyöritteli silmiä ja oli vähän erillään muista. Heistä hän oli hassuttelija ja musiikkia kuunneltiin oletetun persoonan vuoksi, ei taitojen takia. Cheek yritti sanoa olevansa kaikkea muuta, kuin unelmavävy. Mammat halusivat väkisin tehdä hänestä unelmavävy ja nuoret pitivät häntä coolina. Vähän sama on tapahtunut Käärijän kohdalla. Ihmiset pitävät häntä hassuna, ujona ja sööttinä ja huono laulutaito annetaan sen varjolla anteeksi.
Voi olla, että Cheek ei väittänyt olevansa unelmavävy, mutta kyllä hän on ainakin sitä tuonut esille, että hän on "äidin poika", minkä ehkä vanhemmat naiset kokivat jotenkin aseistariisuvaksi. (En siitä ensimmäisestä Vain elämää -sarjasta nähnyt kuin pätkiä, mutta kiinnitin silloin huomiota siihen, että hän näytti tulevan hyvin juttuun Katri Helenankin kanssa.) Tätä samaa äidin korostamistahan toistivat sitten myös ainakin Elastinen (joka mm. soitti kesken Vain elämää-ohjelmaa äidilleen, ja antoi sitten puhelimen Paula Koivuniemelle, joka kehui, kuinka hyvä poika hänellä on) ja Mikael Gabriel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikään erikoinen ollut ennen Vain elämää- sarjan hypeä. Mammat ihastuivat, kun Jare ei mennyt ohjelmassa mukaan muiden juttuihin, pyöritteli silmiä ja oli vähän erillään muista. Heistä hän oli hassuttelija ja musiikkia kuunneltiin oletetun persoonan vuoksi, ei taitojen takia. Cheek yritti sanoa olevansa kaikkea muuta, kuin unelmavävy. Mammat halusivat väkisin tehdä hänestä unelmavävy ja nuoret pitivät häntä coolina. Vähän sama on tapahtunut Käärijän kohdalla. Ihmiset pitävät häntä hassuna, ujona ja sööttinä ja huono laulutaito annetaan sen varjolla anteeksi.
Voi olla, että Cheek ei väittänyt olevansa unelmavävy, mutta kyllä hän on ainakin sitä tuonut esille, että hän on "äidin poika", minkä ehkä vanhemmat naiset kokivat jotenkin aseistariisuvaksi. (En siitä ensimmäisestä Vain elämää -sarjasta nähnyt kuin pätkiä, mutta kiinnitin silloin
En usko että vanhemmat naiset oli mitenkään Cheekin suurinta yleisöä. Kyllä ne oli teinitytöt.
Teinitytöt oli varmaan sitä Cheekin "ydinyleisöä", mutta hän sai laajennettua sitä myös vanhempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiks toi seurustellu aikoinaan sen Katiskavyyhdin Niko Ranta-ahon kanssa?
Kyllä muistaakseni.
Se yli se ihme ynähtely niissä biiseissä "ynnnggghhh"
Jaressa on sellaista röyhkeyttä. Iso ego. Sellaista pelurin vilkkusilmää, joka toimii useimpiin tyttöihin ja naisiin. Ja menestys, hienot autot ja kalliit vaatteet tehoaa myös. Eli se on se status ja jännältä vaikuttava elämä, joka vetoaa hameväkeen. Ulkonäöltään ei mikään miesmalli, mutta menee kyllä hyvännäköisten ihmisten kategoriaan. Kaksoisveljensä on paljon miehekkäämpi ja komeampi.
Vierailija kirjoitti:
Jaressa on sellaista röyhkeyttä. Iso ego. Sellaista pelurin vilkkusilmää, joka toimii useimpiin tyttöihin ja naisiin. Ja menestys, hienot autot ja kalliit vaatteet tehoaa myös. Eli se on se status ja jännältä vaikuttava elämä, joka vetoaa hameväkeen. Ulkonäöltään ei mikään miesmalli, mutta menee kyllä hyvännäköisten ihmisten kategoriaan. Kaksoisveljensä on paljon miehekkäämpi ja komeampi.
Apua, ei todellakaan Jere oo komeampi! Auts.
Jaren sisukkuus ja kova työnteko sekä kunnianhimo toivat suosion. Rehellisyys ja aitous. Hän räppää myös heikkouksistaan ja tekee Jossu yms kevyitä räppejä, jotka jääväät soimaan korviin.
Vierailija kirjoitti:
Ylimielinen asenne. Biisit surkeita. Huono laulaja ja esiintyjä.
Olen aina ihmetellyt miksi joku tykkää Cheekistä. Kai se on vaan se röyhkeys mikä puhuttelee?
Olihan se Vain Elämäämäässä ja mammojen housut kostuivat.
Massapsykoosi? Jotain poikkeuksellista juomavedessä?
Ei uponnut pelkästään naispuolisiin, varmaan puolet yleisöstä yleensä miespuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo selvinnyt tähän päivään mennessä. Aina ihmetellyt asiaa. Varsinkin, kun Suomessa tehtiin samaan aikaan hyvääkin räppiä.
Cheek jä räp, juu ei. Täysin feikki pouseri
Ihmiset eivät keskimäärin ole kauhean syvällisiä musiikin kuuntelijoita. Tarttuvat renkutukset ja menestyslarppi uppoaa pinnallisiin urpoihin, eikä asiaa haittaa siloposkinaama. Onhan se musiikki oikeasti ihan luokatonta paskaa ja Cheek umpinarsisti riikinkukko.
En todellakaan tiedä. Sanoitusten taso on surkea, ääni ja kyky räpätä huono ja biitit kuluneita ja tylsiä. En ihan oikeasti ymmärrä Cheekin suosiota. Ehkä siihen aikaan Suomen musaskene oli niin pieni, että Cheekille oli markkinarako. Jotakin kuitenkin teki tosi hyvin, että suosio oli niin suurta.
Cheek on paha poika ja se vetoo gimmoihin.
En ole trolli, vaikka siltä kuulostankin. Nuoriin naisiinhan Cheek vetoo parhaiten.
Eiks toi seurustellu aikoinaan sen Katiskavyyhdin Niko Ranta-ahon siskon kanssa?