Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE tehnyt paljastusjutun Tamperen Kissakahvilasta. Ei hyvältä näytä

Vierailija
17.06.2024 |

- Kissakahvilassa on työntekijöiden mukaan harjoitettu pentutehtailua eli kissojen säännöllistä pennuttamista myyntiä varten. Omistajat ovat puhuneet osalle työntekijöistä avoimesti kissojen pennuttamisesta ja myymisestä.

- Kissat ovat vaihtuneet kahvilassa tiheään tahtiin ja niiden alkuperää tai käyttäytymistä on pitänyt kaunistella asiakkaille. 

- Valtaosa kahvilan kissoista on voinut huonosti. Ne ovat olleet stressaantuneita, sairaita ja niiden hoitoa on laiminlyöty. Useilla kissoilla on ollut mm. veristä ripulia, silmäongelmia, oksentelua ja yskää.

- Työntekijät ovat kertoneet huolensa omistajille ja tehneet ilmoituksia eri viranomaisille, mutta eivät koe saaneensa apua.

- Kahvilassa on ollut vakavia hygieniaongelmia. Kissat ovat päässeet keittiöön ja ruokiin on tippunut karvoja, hiekkaa ja ulostetta verkkokaton läpi.

Kahvilan omistajat kiistävät suurimman osan työntekijöiden väitteistä. He kertovat kasvattavansa kissoja ja pitävänsä niistä hyvää huolta.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen kissa kahvilassa nukkuvat yöt häkeissä takahuoneessa. Kaikki kissat ovat myynnissä ja pentuja myynnissä myös useita.Touhu on sellaista etten itse voi hyväksyä.Kovin nälkäisiä ja janoisia ovat, mietityttää saavatko edes ruokaa riittävästi  vai onko ruokinta asiakkaiden  varassa jotka ostavat nappuloita joita voi kissoille syöttää.Epähydieeninen paikka josta voi saada tauteja . Kissat ja kanit tosiaan pyörivät samassa pienessä tilassa. Itse poikotoin tätä paikkaa nyt.

Vierailija
102/119 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ruoka ja eläimet ei sovi samaan tilaan.miten pitää hygienia.

tässä kahvilassa en ole käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin niin surulliseksi näistä uutisista. Olen muutenkin ihmetellyt, miten ne ihanat kissat ei muka löydä kotia. Minä ottaisin vaikka kolme, jollen olisi allerginen.

Moni tässä keskustelussa ihmetteli, että miksi kukaan menisi yöksi tuonne. No minä voisin hyvin mennä. Juuri siitä syystä että olen kovin eläinrakas, mutta sen verran allerginen etten omaa lemmikkiä voi ottaa.

Kaipaisin sellaista, että jossain voisi (eläinten ehdoilla) rapsutella kissoja ja koiria. Maatilan eläimet ei oikein kiinnosta. Olen ratkaissut asian matkustamalla Kreikkaan.

Vierailija
104/119 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä keskustelua jottai aihe ei unohtuisi.

Kertokaa viisammat minulle, miten HELVETISSÄ nämä saavat vielä jatkaa toimintaansa? Eikö heille ole tullut mitään seurauksia? Ei tulisi mieleenkään tukea kyseisiä kissakahviloita.

Sama omistaja omistaa kisskahvilat: Helkatti, Purnauskis sekä Tiramisu. Kaikki edelleen toiminnassa. Ei voi kuin ihmetellä.

Vierailija
105/119 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama touhu eläinten suhteen on kotipaikkakunnalla. Eläimiä pyörii vapaana julkisella uimarannalla. Kissoilla viisi varvasta, lintuja yms. Piha välillä täynnä mätää ruokaa, kuin kaatopaikalla. Puolustelijoita silti  riittää.

Vierailija
106/119 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet kyllä kivoja, etsivät rapsutusta ja ehkä ruokaa ja noita lisävarpaita ym lukuunottamatta ok:n oloisia. Mutta ei touhua voi pitää normina. Välillä kissoja kateissa, välillä yritetään vältellä eläinsuojelun häkitystä. 

Vierailija
107/119 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin niin surulliseksi näistä uutisista. Olen muutenkin ihmetellyt, miten ne ihanat kissat ei muka löydä kotia. Minä ottaisin vaikka kolme, jollen olisi allerginen.

Moni tässä keskustelussa ihmetteli, että miksi kukaan menisi yöksi tuonne. No minä voisin hyvin mennä. Juuri siitä syystä että olen kovin eläinrakas, mutta sen verran allerginen etten omaa lemmikkiä voi ottaa.

Kaipaisin sellaista, että jossain voisi (eläinten ehdoilla) rapsutella kissoja ja koiria. Maatilan eläimet ei oikein kiinnosta. Olen ratkaissut asian matkustamalla Kreikkaan.

Eläinrakas, mutta maatilan eläimet ei kiinnosta? Ja sitten menet ratkaisuna Kreikkaan? Siis menetkö sä sinne asti katsomaan katukoiria vai miten tuo oli ratkaisu mihinkään? 

Vierailija
108/119 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupparekisteritietojen mukaan omistaja on nyt Tiina Kesonen. Ero vai ottanut tyttönimen takaisin kun nimi tahriintui jutussa?

Vierailija
109/119 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö tämä vain hetken kohuksi? Näen tämän on isompana aiheena kuin yhteen yrittäjään kohdistuvana. Monella eläinten kanssa puuhastelevalla on realiteetit hukassa.

Vierailija
110/119 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä menis yhteenkään eläinkahvilaan asiakkaaksi, oli se sitten kissa-, koira- tai rottakahvila

Vierailija
111/119 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkatissa käynyt. En huomannut mitään ongelmaa siellä.

Vierailija
112/119 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiina aaltosen tytär oli minun luokalla vuosi sitten ja olin hänen kaveri kävin niiden kodissa ja siellä oli siis hirveästi kissoja ja niitä kissoja siis pidettiin pikkusissa huoneissa ja niitä myöskin tehtiin jatkuvasti lisää (en sano että lapsi olisi syy koska hän oli muuten ihana) mutta vaihtoi koulua tänä vuonna🥲

Vierailija
113/119 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eks noi Tampereen kissa kahvilan ongelmat ole olleet tiedossa jo? Oon aika varma että tästä ollaan uutisoitu aiemmin jo

Vierailija
114/119 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman yrittäjän toinen kahvila kuopiossa niin siellä on myöskin pupuja ja näyttääpi siltä että ne on 24/7 semmosessa noin 100x50cm häkissä joka on kaksi kertoksinen siellä on kaksi pupua joskus oli kolme🥲 kissat ovat myös lukittu takahuoneessa pieniin häkkeihin kun ei ole ihmisä paikalla

Vierailija
115/119 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi siis viime vuonna

Vierailija
116/119 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lienee kissakahvilan tilanne Tampereella kesällä 2025? Kovasti kissoista tykätään vaikka omaa ei ole, olisi kiva päästä kissoja hetkeksi katselemaan.

Vierailija
117/119 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lienee kissakahvilan tilanne Tampereella kesällä 2025? Kovasti kissoista tykätään vaikka omaa ei ole, olisi kiva päästä kissoja hetkeksi katselemaan.

menet katsomaan kiusattuja kissoja, no joopajoo

Vierailija
118/119 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin käydä pelastamassa muutamat pennut noilta!

-Mikkel Näkkäläjärve, SDP

Vierailija
119/119 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää! Mitä hittoa näiden omistajien päässä liikkuu? 

Raha.