Uusi lisäaine ongelma: Emulgointi ja sakeuttamisaineet. Käytetään leikkeleissä, jäätelöissä ja leivonnaisissa
Leikkeleissä, jäätelöissä ja leivonnaisissa käytettävien kahden aineen epäillään olevan haitallisia suoliston mikrobeille.
https://tieku.fi/terveys/raportti-kaksi-yleista-lisaainetta-voivat-olla…
Lounaspaikan jälkiruoka on usein joku mousse. Katsoin huvikseni mitä ne sisältävät, taidan jättää ottamatta jakossa. esim.
IsoMitta Suklaamousse 2x0,95kg. Ainesosat
Sokeri, vähärasvainen kaakaojauhe (18 %), tumma suklaa (14 %) (sokeri, kaakaomassa, kaakaovoi, dekstroosi, emulgointiaine (auringonkukkalesitiini)), glukoosisiirappi, palmuydinrasva (kokonaan kovetettu), emulgointiaineet (E 471, E 472a), liivate, muunnettu maissitärkkelys, MAITOPROTEIINI, stabilointiaineet (E 340, E 466).
Kommentit (7)
Mitä uutta noissa on? Olivat käytössä jo 80-luvulla ellei aiemminkin.
Hohhoijjaa... Emulgointiaineet ovat yksiä vähiten prosessoituja aineita, tässä tapauksessa rasvahappoja mitä lisäainelistoilta löytyy.
En onneksi syö leikkeleitä, jäätelöä enkä leivonnaisia.
Halvalla ei saa hyvää. Itse tehtynä tietää mitä syö. Nopeasti katsottuna 22 % jotain aitoa ja muut jatkeita, joilla tehdään katetta.
Ei mikään ihme, että yhä useammat ovat suolistosairaita. Uusia diagnooseja pukkaa entisten lisäksi ja suolisto on ihmisen toiset aivot. Eli suuri osa mielenkin sairauksista johtuu sairastuneesta suolistosta.
Parasta vaan leivoskella kotona pullat ja kakut, jos niistä pitää. Muffinsit ovat ehkä helpoimmat tehdä itse. Olen sitä ikäluokkaa, että kaupan pulla oli häpeällistä tarjota vieraille.
Elämä on kuolemaan johtava sairaus.