Miksi jotkut ihmiset ei kohtele kaksosia yksilöinä?
Vaan aina kaksosina? Jotkut jopa pukee kaksosilla aina samanlaiset vaattee, ja haluaa kaksosilla samanlaiset nimet. Miksi?
Kommentit (6)
Eihän kaksoset ole sen kummemmat kuin muutkaan sisarukset.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaksonen ja meillä on myös nuorempi sisko. Kyllä on eri asia olla kaksonen kuin tavan sisarus. Sitä en tiedä, miksi ei kohdella yksilönä.
Minä olen itse kaksonen ja todellakin se yhteys omaan kaksoseen on jotain jopa yliluonnollista, minulla on muitakin sisaruksia mutta ei samanlaista yhteyttä kuin omaan kaksossiskoon.
Kun olin synnyttämässä esikoistani, kaksoissisko sai järkyttävät vatsakivut ja joutui ensiapuun. Kaikki tutkittiin mutta mitään syytä kipuihin ei löytynyt. Lääkäri sitten kysyi, onko siskolleni tapahtunut jotain, mikä selittäisi syyn kipuihin? Siskoni vastasi että ei ole mitään tapahtunut, mutta kaksoisiskoni on juuri synnyttämässä. Lääkäri vastasi että siinä se syy on! On ollut niin kauan lääkäri ja kokenut, niin selitti että hänen urallaan on nähnyt vastaavia tapauksia, jossa kivun syy onkin psyykkinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaksonen ja meillä on myös nuorempi sisko. Kyllä on eri asia olla kaksonen kuin tavan sisarus. Sitä en tiedä, miksi ei kohdella yksilönä.
Minulla taas on kaksonen ja ainoa ero on se että ollaan samanikäisiä ja oltu samalla luokalla. Tosin eri ryhmissä. Meissä on kuitenkin eroja kuten muissakin sisaruksissa, esimerkiksi minä olen kaksossiskoa jonkin verran pidempi ja tummahiuksisempi, meillä on myös eriväriset silmät.
Kysy niiltä vanhemmilta !