Eroaminen
Olen nuori mies ja haluaisin erota kumppanistani. Meillä on hetken aikaa suhteessamme ollut ongelmia suhteessamme mutta lähiaikoina kaikki on tuntunut vaan vaikeemmalta. Kumppanini on työtön eli suhteen ainoa tulonlähde olen minä, tämä stressaa minua todella paljon, kumppanillani on mt-ongelmia jotka ovat mielestäni lähiaikoina pahentuneet, enkä vain enää tunne samanlaista kipinää kuin ennen. Tuntuu että kipinä on osaltani poissa. Haluaisin vain olla sinkku. 1,5vuotta ollaan oltu yhdessä, ei lapsia.
Nyt kysyn vinkkejä miten asia kannattaisi ottaa puheeksi ja myöskin minua pelottaa että kumppani tekee jotain itselleen eron takia, miten asia kannattaisi hoitaa?
Kommentit (9)
Mielenterveyspotilaat alkavat helposti uhkaamaan itsemurhalla. Et kuitenkaan ole hänestä vastuussa, etkä hänen huoltajansa. Voit halutessasi kartoittaa hänelle yhteystietoja mielenterveyspalveluiden piiriin. Jos hänellä on läheisiä, niin sitten heille. Ero kannattaa tehdä aika selkeästi, etkä vastaa joka puheluun, jos hän alkaa pommittamaan sinua sellaisilla. Sinulla on oikeus omaan elämääsi. Tsemppiä!
Oletettavasti asutte yhdessä, koska kerrot olevasi ainoa tulonlähde. Tilanne on silloin hankalampi. Kerro avoimesti että haluat erota. Varaudu että kumppani haluaa selvittää asioita kanssasi, yritä kertoa avoimesti miksi et halua yrittää korjata suhdetta.
Jos asutte kumppanin asunnossa niin ala etsimään valmiiksi omaa. Muussa tapauksessa joudutte eron jälkeenkin asumaan jonkin aikaa yhdessä, sillä ketään ei voi häätää omasta kodistaan.
Ota nyt yhteittä hänen vanhempiin ja selitä tilanne heille. Hän on heidän vastuulla eikä sinun.
Äläkä jatkossa lähde parisuhteeseen noin heppoisesti tai ainakaan muuta yhteen ihmisen kanssa.
Voit olla yksi suurin osasyy hänen sairastumiseen ja pahoinvointiin ja koska voit pahoin itsekin, niin tiedät alitajunnassa olevasi se syypää.
Työttömyyttä on ja ei työttömyys ole kenenkään syy nykyään. Siitä voi ainakin lopettaa syyllistämisen.
Toivottavasti et ole syyllistynyt seksuaaliseen hyväksikäyttöön tms.
Miehistä ei koskaan tiedä.
Onko itselläsi vakituinen työpaikka ? Voisitko harkita reissutöihin lähtemistä vaikka Lappiin talvisesongiksi ? Näin pääsisit helpommin entisestä eroon kun ilmoittaisit muuttavasi työn perässä ja irtisanot oman vuokrasopimuksesi ja suhteesi. Tavarat voi laittaa vaikka maksulliseen varastoon .
Minä roikuin melkein kaksi vuotta saman kaltaisessa suhteessa kunnes uskalsin sanoa heipat . Toinen osapuoli uhkaili itsemurhalla ja minun elämäni hankaloittamisella jos eroan . Olen kiitollinen etten pitemmäksi aikaa jäänyt tuohon vankilaan . Mielenterveyspotilaan hoito löytyy ihan muualta kuin parisuhteesta .
1,5v kohdalla lähtee suhteesta se alkuhuuma ja todellisuus iskee kasvoille.
Jatkoa ajatellen kannattaa varmasti valita kumppani, jolla ei mt-ongelmia. Voimia eroon! Et ole vastuussa kumppanistasi. Jos uhkaa tehdä jotain itselleen, niin muistuta häntä siitä, että se on väkivallan muoto.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt yhteittä hänen vanhempiin ja selitä tilanne heille. Hän on heidän vastuulla eikä sinun.
Äläkä jatkossa lähde parisuhteeseen noin heppoisesti tai ainakaan muuta yhteen ihmisen kanssa.
Voit olla yksi suurin osasyy hänen sairastumiseen ja pahoinvointiin ja koska voit pahoin itsekin, niin tiedät alitajunnassa olevasi se syypää.
Työttömyyttä on ja ei työttömyys ole kenenkään syy nykyään. Siitä voi ainakin lopettaa syyllistämisen.
Toivottavasti et ole syyllistynyt seksuaaliseen hyväksikäyttöön tms.
Miehistä ei koskaan tiedä.
Mistä sinä tiedät miten helposti hän on suhteeseen lähtenyt? Ei kaikki parisuhteet ole ikuisia, etenkin alkuvuodet ovat pelkkää tutustumista ja yhteensopivuuden tunnustelua, jos ei sitä pysty hyväksymään niin kyllä se on se eroja kestämätön osapuoli jonka täytyy ne parisuhteet jättää väliin.
Kysy ensin häneltä, miltä hänestä tuntuu olla teidän suhteessa. Sitten kerro omasta näkökulmasta.
Lisäyksenä: tuntuu että kumppanin mt-ongelmat tarttuvat itseeni myös. En ole yhtä pirteä kuin ennen ja muutenkin tuntuu usein aika huonolta.