Oletko joskus palannut salille pitkän tauon jälkeen?
Kerro tarina: miksi lopetit, miten motivoit palaamisen jne!
Kommentit (15)
Sairastuin ja tuli pakkostoppi. Kyllähän tämä on vähän hankalaa, kun tuntuu, että aloittaa taas nollasta. Sellaista se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin työkiireiltä 6kk ajaksi. No, pikku hiljaa aloin päästä kuntoon. Kuukausia kuitenkin vei ennen kuin oli samassa kunnossa. Puoli vuotta liikkumatta on sen verran pitkä aika jo.
6 kk on vielä vähän. Minä olin poissa monta vuotta. Sitä ennen olin tosi hyvässä kunnossa. Ap
Olen pitänyt useamman vuoden tauon juopottelun takia pari kertaa, mutta aina saanut tulokset takaisin nopeasti salilla käymisen aloittamisesta(nopeasti=vuosi).
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt useamman vuoden tauon juopottelun takia pari kertaa, mutta aina saanut tulokset takaisin nopeasti salilla käymisen aloittamisesta(nopeasti=vuosi).
Urheilu on pilannut monta lupaavaa ryyppääjää
Vierailija kirjoitti:
Ulkokuntosalilla voi käydä myös seitinohuessa treenikaasussa. Ja poistua ambulanssilla. Menettelytapa on testattu.
En muista miksi lopetin. Ei varmaan vaan ollut energiaa, koska selasin nettiä liikaa. 10 vuoden tauko oli. Nyt olen vuoden käynyt aktiivisesti ja pidän tästä enemmän kuin ekalla kerralla, aina on kiva lähteä salille.
On ollut aikoja elämässä jolloin käyn salilla ja aikoja etten käy.
Yleensä jotain urheilua on kuulunujät elämään - pyöräily, jooga, tanssi.
Salista en koskaan ole kummemmin tykännyt, mutta välillä käynyt. Kynnystä uudelle salille menoon nostaa paikan vieraus, osaanko käyttää laitteita jne. Sinne vaan ja lopeta jahkaaminen!
Monta kertaa. Aikalailla aloitettava alusta, lihasmassa sentään säilyy jos ei ole siinä välissä laihduttanu sitä pois ja siten vahvistuu nopeammin. Et joo helpompaa päästä vauhtiin, ikähaitta huomioon ottaen. Mutta aikalailla alusta on aina aloitettava että saa sne pari leukaa vedettyä sinne 50+ leuanvetoa putkeen lisäpainoilla ja jaksaa taas juosta 20km tunnissa.
Hajoitin niveliä treenissä ja siinä kesti 7v ennen kuin olin siinä kunnossa että salitreenistä oli taas hyötyä
Muutin ja menin lähimmälle kuntosalille. Vihasin sitä! Kiroilevia miehiä, teennäistä porukkaa, liian hienot huonot laitteet. Siksi lopetin pitkän harrastuksen pitkäksi aikaa.
Kyllä, harrastin jotain muuta, ja salille jossain kohtaa jälleen ja aina yhtä kivuliaaksi siellä tulee :D
Ohis: miksi jotkut salit ovat niin ankeita? Tilaa olisi ja ikkunoita, mutta laitteiden asettelu ja värit ja kaikki todella kolkkoa siten, että jos katsoo kotisivut, ei halua mennä.
Ihmiset varmaan käyvät siellä vain siksi, että asuvat vieressä tms.
Teen kevyesti tauon jälkeen. En rehki.
Olen aloittanut salitreenin 19-vuotiaana ja treeni on kulkenut elämässäni mukana noin 30 vuotta. Tähän on mahtunut monenlaisia aikoja, ajoittain treenaan erittäin ahkerasti ja sitten saattaa tulla vuosien tauko. Aloittaminen on aina vaikeaa, mutta kun jaksaa puskea alkukankeuksien läpi ja sitkeästi käy vähintään 2-3 kertaa viikossa, alkaa se pian taas muuttua motivoivaksi. Minua auttavat ostetut valmennukset.
Lopetin työkiireiltä 6kk ajaksi. No, pikku hiljaa aloin päästä kuntoon. Kuukausia kuitenkin vei ennen kuin oli samassa kunnossa. Puoli vuotta liikkumatta on sen verran pitkä aika jo.