Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri kilpailee kirjojen kuuntelemisella

Vierailija
15.06.2024 |

Olin kahvilla kaverin kanssa, jota en ole nähnyt vähään aikaan. Kirjat tulivat puheeksi ja kerroin mielenkiintoisesta kirjasta, jota olen alkanut lukea. Kaveri totesi, että hän kuuntelee kirjoja enemmän kuin kukaan tuntemansa ja ilmoitti kysymättä vielä tarkan määrän, kuinka monta kirjaa kuunteli viime vuonna. Hän sanoi lisäksi kuuntelevansa niitä nopeutetusti, koska tavallinen nopeus on hänelle liian hidas. Minä hämmennyin, koska en ole ajatellut kirjoja ennen määrällisesti suorituksena. En todellakaan osaa sanoa, montako kirjaa olen viime vuonna lukenut tai kuunnellut. Kaveri katsoi minua ylimielisesti ja antoi ymmärtää (ei kuitenkaan suoraan sanonut), että en ole mikään oikea kirjojen ystävä ainakaan häneen verrattuna. Tuli jotenkin tosi kurja olo.

Oletteko muut törmänneet tällaisiin ihmisiin, joille kirjojen kuuntelukin on suorittamista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, klassinen pätijä. Näihin törmää aina välillä.

Vierailija
2/6 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitahan aloittaja jaksaa! Onhan tuo nyt rankkaa kun toinen kertoi miten itse tykkää tehdä. Mitään kilpailuahan tuossa ei ollut havaittavissa 

Vierailija
4/6 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kyselet niistä kirjoita tarkentavia kysymyksiä? Miljööt, motiivit, jne. Menee tuollaisilta pikakuuntelijoilta helposti ohi.

Vierailija
5/6 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onneksi törmännyt. Olisi aika huvittavaa tuollainen. Uskoakseni olisin osannut pitää puoleni. Olen suorittanut kirjallisuustieteen perus- ja aineopinnot. Ei sekään ole mikään mittari, mutta kuuntelunopeus ei todellakaan ole. 

Vierailija
6/6 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa kintaalla tuollaiselle. Lukeminen ja kuunteleminen ovat mielestäni kaksi eri asiaa. Aika kevyttä kirjallisuutta saattaa olla jos pitää nopeutettuna kuunnella.