Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juuri nyt: Kokoomus poistaa sunnuntailisät!

Vierailija
15.06.2024 |

Kokoomus hyväksyi tämänpäiväisessä puoluekokouksessaan linjakseen, että sunnuntailisät eivät olisi enää turvattu lakisääteisesti, vaan ne vietäisiin paikallisen sopimisen piiriin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sdp-poyristyi-kokoomus-kay-seuraava…

Näin sitä Suomen asioita ajetaan: puoluekokouksessa päätetään 2,6 miljoonan kansalaisen palkkauksesta noin vain vaikka asia ei edes puolueelle kuulu. Suomi nousuun!

Kommentit (2108)

Vierailija
1781/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleislakosta tulee pitkä.

Ei voida mennä yleislakkoon. 

Poliittiset lakot kiellettiin. 

Aivan. Kerrotko vielä miten se estettäisiin käytännössä?

-eri

No, tuli lakkosakko, 200 euroa per päivä/työntekijä. 

Vierailija
1782/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä toimiiko demokratia. Tietyillä asioilla tuppaa olemaan seurauksia enkä oikein usko että kokoomus yksin voi säätää ihan mitä sitä huvittaa. Persut nyt vielä vähemmän. Kaikella on seurauksensa jollei muuhun niin puolueiden kannatukseen. Laki taas on sellainen että sitähän voidaan säätää aina uudestaan ja uudestaan riippuen siitä kuka sitä on säätämässä. Olishan se kummallista jos vähemmistö päättäisi enemmistön asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli semmoinen ongelma, että minun työvuorolistaani eivät sunnuntait enää ollenkaan sovi. Haluan olla kotona perheen kanssa ja niin haluavat kaikki muutkin. Tuletteko te, kokoomuslaiset, hoitamaan potilaita viikonloppuna vai kärrätäänkö vaan sairaalasängyt pihalle ja laitetaan ovet kiinni? Miten on?

Hoitajat on olleet aina kynnysmattoja, eikä juuri kukaan heistä toimisi kuvaamallasi tavalla. Toisaalta, jos suomalaiset hoitajat lähtevät pois menetettyään sunnuntailisät, heidät korvataan kielitaidottomilla mamuilla. Aina löytyy orjatyövoimaa hoitoalalle.

Vierailija
1784/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille niille jotka sanovat, että sunnuntai on vain päivä muiden joukossa: mulla on lapsia ja mies, joilla on viikonloput ja arkipyhät vapaita. Mulle sunnuntai- ja muut lisät ovat korvausta siitä, että olen töissä kun muu perhe on kotona. Sit voi samalla myös päiväkodit ja koulut ja kaikki muutkin työpaikat alkaa pitämään satinnaiset kaksi päivää viikossa vapaata, joinakin viikkoina vain yksi vapaa. 

Ehkä hoitoala jää mulle sitten taakse ja etsin työn jossa on samat vapaat kuin mun perheellä. Alkaa olemaan ihan sama kuka hoitaa Suomen lapset, vanhukset, vammaiset ja sairaat, ei enää kiinnosta.

Vierailija
1785/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi irtisanomista helpotetaan niin pääsee eroon niistä jotka ei töihin suostu :D

Vierailija
1786/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihhhhme!

Vierailija
1787/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuore uutinen on, ettei kokoomus ole puuttumassa sunnuntailisiin. Eikä ole ollut. Demarien ja vassarien pelottelua ja luuloja. 

Kyllä oli vielä eilen puuttumassa. Miten se demareihin ja vassareihin liittyy mitenkään, mitä kokoomusurpot on taas tilaisuudessaan uhonneet. Onko ne niin kännissä aina, etteivät seuraavana päivänä muista, mitä tuli taas muille snobeille luvattua. 

Vierailija
1788/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida enää lakkoilla kuin 24 h, kun tuli toi lakkosakko, paitsi syksyllä, kun on työehtosopimus neuvottelut. 

Vierailija
1789/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi irtisanomista helpotetaan niin pääsee eroon niistä jotka ei töihin suostu :D

Siitä vaan etsimään vaikka erikoissairaanhoidon osaajia työttömien tarjoilijoin yms joukosta.

Vierailija
1790/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituntisena osa-aikaisena minulle tarjotaan paljon saikkupaikkauksia, otan niistä vain pyhiä ja iltoja kun lisät juoksee. Muu ei kannata kun työmatkoihin jo menee se pieni lisätulo jostain arkiaamun vuorosta. Jatkossa voi olla että kotona makaaminen on parempi kuin perse hiessä juokseminen töissä.

Vierailija
1791/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähitellen alkaa totuus tulla ilmi mutta vieläkään ei suostuta uskomaan faktaa. Kun sitten herätään asiaan on myöhäistä. Miten tässä nyt näin kävi? Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
1792/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituntisena osa-aikaisena minulle tarjotaan paljon saikkupaikkauksia, otan niistä vain pyhiä ja iltoja kun lisät juoksee. Muu ei kannata kun työmatkoihin jo menee se pieni lisätulo jostain arkiaamun vuorosta. Jatkossa voi olla että kotona makaaminen on parempi kuin perse hiessä juokseminen töissä.

Luulet ettei yleistuessa ja totun uudistuksessa asiaa oteta huomioon? :D

Vierailija
1793/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli semmoinen ongelma, että minun työvuorolistaani eivät sunnuntait enää ollenkaan sovi. Haluan olla kotona perheen kanssa ja niin haluavat kaikki muutkin. Tuletteko te, kokoomuslaiset, hoitamaan potilaita viikonloppuna vai kärrätäänkö vaan sairaalasängyt pihalle ja laitetaan ovet kiinni? Miten on?

Hoitajat on olleet aina kynnysmattoja, eikä juuri kukaan heistä toimisi kuvaamallasi tavalla. Toisaalta, jos suomalaiset hoitajat lähtevät pois menetettyään sunnuntailisät, heidät korvataan kielitaidottomilla mamuilla. Aina löytyy orjatyövoimaa hoitoalalle.

Mitenkä noi kielitaidottomat missään pärjää?!

Vierailija
1794/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se on kokoomuslainen unelma. Suomi joka ei toimi,  halpatyövoima, bisnessairaalat, lohduton korruptoitunut yhteiskunta jossa ihmisiä makaa kadulla ja orpot elää muurien takana kartanon kokoisissa tölleissä.

Vaikea on ymmärtää miksi tämmöisestä haaveilevat. 

Vierailija
1795/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et saa uusia tilalle?

Vierailija
1796/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et saa uusia tilalle?

Tuodaan ulkomailta :D

Vierailija
1797/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet ettei yleistuessa ja totun uudistuksessa asiaa oteta huomioon? :D

Yleistukeen määräaika ja omaisuusraja, totuun työvelvoite loooool

Vierailija
1798/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähitellen alkaa totuus tulla ilmi mutta vieläkään ei suostuta uskomaan faktaa. Kun sitten herätään asiaan on myöhäistä. Miten tässä nyt näin kävi? Sitä saa mitä tilaa.

" Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö,  näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö"

Vierailija
1799/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt jo kotona makaaminen parempi vaihtoehto kuin hiessä juokseminen töissä. Miksi normaali työtahti ei enää missään riitä vaan pitää tuntipalkalla tehdä urakkatahtiin? Kukaan ei sitä eläkeikään asti jaksa tehdä.

Vierailija
1800/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä noi kielitaidottomat missään pärjää?!

Eihän ne pärjääkään, mutta ei se kokoomuslaisten ongelma ole, näin ne piruparat kuvittelevat pienissä päissään. Kunnes se kielitaidoton somali leikkaa petteriltä suolen, kun petteri saa taas sydänkohtauksen ja kuolee lavetille suolet ulkona sydäriin.