Juuri nyt: Kokoomus poistaa sunnuntailisät!
Kokoomus hyväksyi tämänpäiväisessä puoluekokouksessaan linjakseen, että sunnuntailisät eivät olisi enää turvattu lakisääteisesti, vaan ne vietäisiin paikallisen sopimisen piiriin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sdp-poyristyi-kokoomus-kay-seuraava…
Näin sitä Suomen asioita ajetaan: puoluekokouksessa päätetään 2,6 miljoonan kansalaisen palkkauksesta noin vain vaikka asia ei edes puolueelle kuulu. Suomi nousuun!
Kommentit (2108)
Sunnuntailisien takia pienyrittäjät, kuten minä, ovat tehneet itse töitä sunnuntait ilman mitään lisiä. Nyt on mahdollisuus työllistää joku ja pitää muutama sunnuntai vapaata. Sunnuntailisän poisto on erittäin hyvä päätös pienyrittäjän kannalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuorotyötä tekeville tämä tarkoittaa, että he eivät saa mitään korvausta siitä, että eivät esimerkiksi saa viettää yhteistä vapaata viikonloppua lastensa kanssa.
Orpo ja apupuolueensa ovat tiukasti EK:n hihnassa. Hyvinvointivaltio-Suomelle voidaan sanoa tätä menoa hyvästi. Työntekijöistä halutaan tehdä täysin suuryritysten armoilla oleva alaluokka.
Li Anderssonin saama äänisaalis luo vähän toivoa paremmasta.
Työurat kestää nykyään melkein 50 vuotta. Lapset on alaikäisiä 18 vuotta, ja siitäkin ajasta nuo viimeiset vuodet viettävät viikonloppunsa kavereidensa kanssa, vaikka vanhemmat olisikin kotona. Puolet ei edes tee lapsia muutenkaan. Joten ehkä ne perheelliset voisi tehdä päivätyötä (ainakin toinen vanhemmista) lasten ollessa alai
Mun lapsenlapset käy arkisin koulua. Ollaan paljon yhdessä viikonloppuisin ja lomilla. Rakastan heitä hyvin paljon.
Urheilialalla mm HJK on pelejä sunnuntaisin eikä kenellekään ole ikinä maksettu muuta kuin kuukausipalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo Satoselle: - Antaisitko minulle kampawienerin, kiitos?
Läskisatoselle olisikin hyvä pidättäytyä kaikenlaisista viinereistä. Samoin sydänsairaan Orvon.
Ainakin kannattaisi olla saamatta sydänkohtausta sunnuntaisin koska silloin ei hoitoa tipu.
Voi olla ettei enää tipu muutenkaan. Oho, tähän laitteeseen tulikin joku vika...
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntailisien takia pienyrittäjät, kuten minä, ovat tehneet itse töitä sunnuntait ilman mitään lisiä. Nyt on mahdollisuus työllistää joku ja pitää muutama sunnuntai vapaata. Sunnuntailisän poisto on erittäin hyvä päätös pienyrittäjän kannalta!
Kenet sä ajattelit saada jatkossa töihin ilman sunnuntaiksi ilman lisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo Satoselle: - Antaisitko minulle kampawienerin, kiitos?
Läskisatoselle olisikin hyvä pidättäytyä kaikenlaisista viinereistä. Samoin sydänsairaan Orvon.
Ainakin kannattaisi olla saamatta sydänkohtausta sunnuntaisin koska silloin ei hoitoa tipu.
Alkoholista tuli pidättäyttäytyä varsinkin kansanedustajan ammatissa. Koskee myös kesäkautta. Päätöksiä ei pidä tehdä humalassa.
Ja koskaan ei tiedä, jos hallitus tai eduskunta kutsutaan koolle yllättäen. Saattaa poliisienkin ratsausinto yltyä sattuneesta syystä. No siksipä pitää se junarata rakentaa muiden rahoilla, kun ei voi autolla ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla on arkipäivää että joka päivä puuttuu työntekijä jostain vuorosta. Ei ole mitään mahdollisuutta saada ketään enää viikonloppuun jos ei makseta.
Jos työnteko ei maistu niin pitää lähteä firmasta pois.
Miten viitsit olla noin xxxpää tällaisena aikana, kun ihmiset eivät pääse hoitoon. Voi olla, että kolahtaa kohdallesi, vaikka juuri nyt oletkin terve.
Vierailija kirjoitti:
"Professorit: Pääomatulojen verotuksessa olisi mahdollisuuksia."
KYLLÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paras ketju pitkään aikaan. Kiva lukea näiden märisijöiden tekstejä. Mitä tulee viikonloppulisiin, on aivan ok lopettaa niiden maksu.
Jos palkka pienenee, niin eipä tarvitse ostaa suomalaisia tuotteita tai palveluita. Netistä vaan ulkomaisia tuotteita mahdollisimman halvalla, kaupasta ulkomailla tuotettuja halvempia tuotteita ja sellainen hiusmallit ettei tartte käydä parturissa tai kampaajalla ja ruuat ja juomat voi nauttia kotona. Kyllä se alkaa näkyä yrittäjienkin tuloissa kun ihmisillä ei ole varaa kuluttaa.
NÄKYY VARMASTI JO ALVIN NOSTO. Ja taas Petturi yllättyy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi saada ketään työhön sunnuntaisin, kun se on mielestäsi päivä muiden joukossa, eikä siitä tarvitse maksaa mitään lisiä? Kerro siis, miksi haluat välttämättä pitää lomaa juuri sunnuntaina?
Vierailija kirjoitti:
Melko harhaista kuvitella, että kukaan tulisi ilman nykyisiä lisiä sunnuntaina tekemään että pääset itse vötkistelemään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pistetään duunarit ojennukseen. T. Petteri
Jatkossa akuutit sydänongelmat hoidetaan kai sitten virka-aikaan
Ai että kun pääsisi antamaan Petterille ensiapua...
Ihan vaan vahingossa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheinen kahvila on kiinni sunnuntaisin kun ei ole tarpeeksi halukkaita työntekijöitä. Tuskin ne sunnuntaityöhalut kasvaa jos lisät poistetaan.
No se yritys ei sitten varmaan poista niitä. Paikallinen sopiminen mahdollistaa tuplapalkat silloin kun ne ovat järkeviä, ei lain sanelemina kaikille yrityksille.
Jo nyt on mahdollista maksaa enemmän palkkaa että saisi niitä työntekijöitä. Jostain syystä sitä ei tehdä vaan ollaan ihmeissään miksi kukaan ei töihin tule.
Jollain ePassilla yritetään houkutella työntekijöitä! Parisataa vuodessa! Vttu mä kuolen nauruun!!!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Näkyy mm lähikaupassa, kun kauppias pariskunta on itse viikonloput työssä. Erityisesti sunnuntaina aina. Joskus toinen heistä pitkän päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen leikkaushan (jos nyt sellainen ikinä toteutuisi) osuisi kaikista eniten naisvaltaisille aloille kuten esim. hoitoala. Työntekijöistä on jo siellä nyt pulaa joten en jaksa uskoa että kokoomuskaan olisi niin tyhmä, että lähtisi näitä työntekijöitä vielä entisestään kurittamaan. Sunnuntaikorvaus on aikanaan otettu käyttöön nimenomaan korvaamaan ns. epämukavia työaikoja, kuten kolmivuorotyössä. Kyllähän meistä varmaan suurin osa olisi mielellään vapailla esim. jouluna, juhannuksena jne arkipyhinä. Laitetaanko sairaalat silloin kiinni tai jätetään potilaat oman onnensa nojaan?
Ei valtio korvausta poista. Se antaa vain työntekijöille oikeuden sopia siitä tinkimisestä, jos he haluavat. Siitä he saavat tietenkin jotakin vastineeksi.
Niin, varsinkin kun nyt on kovasti edistetty tätä paikallista sanel.. eiku sori, sopimista ja sopimusyhteiskuntaa romutet... eiku vahvistettu! Siinä onkin sillä paikallisella mirkulla ihmettelemistä että miten neuvotella työnantajan kanssa sunnuntailisistä ilman liiton tukea! Kyllä ihmiset on aivan veetun tyhmiä äänestäessään kokoomusta ja oikeistoa!
Kylläpä käy kokoomusnuorten osasto vahvana, kun lukee kommentteja :D No onneksi SDP on seuraavassa hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun on pyhäpäivä ja pyhäpäivää pyhittävä porukka palstailee vissiin kirkostakin :O
Ilmeisesti sinulla ei ole läheisiä jotka ovat koulussa tai töissä etupäässä virka-aikaan ja viikonloppuisin vapaalla kun et ymmärrä miksi ihmisille pitää maksaa siitä että he olisivat valmiita vähentämään yhteistä aikaa läheisten kanssa.
Minusta on yhtä arvokadta viettää aikaa läheisten kanssa viikonpäivästä riippumatta. Tämä on vain tällaista muutosvastarintojen säksätystä. Maailma muuttuu, ja hyvä niin, ja tällaiset jäänteet kuten sunnuntaikorvaukset joutavat romukoppaan.
Niin ja onhan se jännä, että jos saa tuplapalkan, niin moni mielellään on töissä eikä niiden rakkaiden sukulaistensa kanssa :D
Eikö sun lapset käy koulua? :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Näkyy mm lähikaupassa, kun kauppias pariskunta on itse viikonloput työssä. Erityisesti sunnuntaina aina. Joskus toinen heistä pitkän päivän.
No jos sunnuntai on ihan tavallinen päivä, josta ei tulisi maksaa mitään ekstralisiä, niin miksi se kauppias haluaa just sen sunnuntain itselleen vapaaksi? 🤔 Mietitäänpä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä enää tuu sunnuntaina töihin. Ha hah haa...
Tuskin kovin moni muukaan aikoo tulla. Sillon halutaan viettää aikaa oman perheen kanssa, kun lapsetkin on kotona. Jos sitä menetettyä perhe-aikaa ei korvata rahalla, niin moni lopettaa sunnuntaityöt ihan varmasti.
Onneksi maa on täynnä veloja, voivat hoitaa viikonlopun työt.
Nehän on pahimpia työnväistelijöitä. Saikkua kun nenä punottaa pikkuisen. Tai on paha mieli.
Muttei yhtään ystävää.