Käteisen käyttö päättyy
Käteistä tarvitsevat enää rikolliset, harmaa talous, tukihuijarit ja seniilit vanhukset. On korkea aika lakkauttaa käteinen raha maksuvälineenä. Kukaan kunnollinen ihminen ei tarvitse enää homeisia seteleitä ja kolikoita taskuihinsa. Samalla saadaan Kelan tukia väärinkäyttävät kiinni ja harmaa talous sekä muu rikollisuus kuriin.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Millä sitten rikollisparat pyörittävät huumeiden ja varastetun tavaran kauppaa, kun käteistä ei enää ole? Heiltä menee työpaikat!
Bitcoineilla
Eilen löysin lompakon pohjalta ryppyisen viisikymppisen. Huvittavan kömpelö keksintö. Sitten ostin sillä jotain, ja jouduin tunkemaan lompakkooni yhden sijasta kaksi seteliä ja sen lisäksi taskun pohjalla pyörii kolikoita. Täysin aikansa elänyttä pelleilyä.
Maksamalla käteisellä kesän marjaostoksesi tuet mahdollisesti huijaria joka varastaa veronmaksajilta jättämällä myyntitulonsa ilmoittamatta Kelaan.
Hallelujaa, on viimeinkin aika siirtyä tälle vuosituhannelle.
Nostetaanpa tämä hyvä keskustelu pinnalle. Käteisen käytön lopettaminen on yksi monista keinoista lopettaa yhteiskunnalta varastaminen.
Niiden yrittäjien jotka lopettavat käteisen vastaanottamisen tulisi saada verohelpotuksia.
Jygä Käteinen kalpeni huomattuaan tulleensa just tarpeettomaksi.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Olenkin alkanut boikotoida yrityksiä jotka vielä vastaanottavat käteistä maksuksi. Mitä todennäköisimmin iso osa näistä yrityksistä kiertävät myös veroja käteisen avulla.
Minä boikotoin yrityksiä, jotka eivät ota vastaan käteistä. Onneksi keski-euroopassa käteisen käyttö on voimissaan. Ei käteinen raha ole minnekään häviämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mulla hajos pankkikortti lomamatkalla. Olis jäänyt kaikki ostokset tekemättä jos ei olis ollut myös käteistä mukana.
Et ole mobiilimaksamista kuullut? Asutko vanhusten palvelutalossa jonne ei tieto välitty?
Olin mobiilimaksamisen orja ja pankkikortti oli kotona, kun puhelin tippui järveen. Siinä sit oltiin karvaisin koivin. Onneksi mökillä oli jemmassa muutama kymppi, että sai käytyä kaupassa.🙄
Vierailija kirjoitti:
Maksamalla käteisellä kesän marjaostoksesi tuet mahdollisesti huijaria joka varastaa veronmaksajilta jättämällä myyntitulonsa ilmoittamatta Kelaan.
Keräämäsi marjat saat myydä verottomasti. Niin paljon ei kukaan kerää, että verot joutuu maksamaan.
Ryömi AP takaisin putinin perseeseen. Sieltä sinä olet tullutkin.
Sitten saadaankin kunnon tehot siitä, että vähän kaadetaan pankkien palvelimet. Ihmiset eivät pysty ostamaan ruokiaan edes käteisellä kun korttimaksaminen kyykkää. Ihanaa.
T. Iigori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Milläs maksetaan sitten jos sähköt katkeaa tai pankkiyhteydet sanovat error 404? Oravannahoilla?
No kovin moni liike ei pysty tarjoamaan palveluja lainkaan ilman sähköjä, että maksaminen on siinä vaiheessa se pienin ongelma.
Minä sain maksettua ostokseni käteisellä kun kaupan korttipääte ei saanut yhteyttä pankkiin.
Mitään muuta ongelmaa ei ollut kuin päätteen yhteysongelma.
Sitten olisi voinut tulla joku muukin ongelma jos käteistä rahaa ei olisi ollut mukana.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Olenkin alkanut boikotoida yrityksiä jotka vielä vastaanottavat käteistä maksuksi. Mitä todennäköisimmin iso osa näistä yrityksistä kiertävät myös veroja käteisen avulla.
Minä taas ajattelin luopua viimeistään 60-vuotiaana kaikista nykyajan leluista ja elää luonnon keskellä ja käydä kerran viikossa pankissa ja kaupassa, jossa asioin kuten isovanhempani asioita ja maksoi ostoksensa käteisellä. Saatanpa jopa myydä kauppoihin juureksia, marjoja ja hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mulla hajos pankkikortti lomamatkalla. Olis jäänyt kaikki ostokset tekemättä jos ei olis ollut myös käteistä mukana.
Et ole mobiilimaksamista kuullut? Asutko vanhusten palvelutalossa jonne ei tieto välitty?
Olin mobiilimaksamisen orja ja pankkikortti oli kotona, kun puhelin tippui järveen. Siinä sit oltiin karvaisin koivin. Onneksi mökillä oli jemmassa muutama kymppi, että sai käytyä kaupassa.🙄
Puhelin on pedonmerkki ja kaikki jotka ovat sen orjia ovat jo kadotuksessa.
Monessa maasssa odotetaan käyttävän käteistä maksamiseen
t. Matkailija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin on pedonmerkki ja kaikki jotka ovat sen orjia ovat jo kadotuksessa.
Jestas mitä soopaa kuulee vielä vuonna 2024 🙄😂
Millä sitten rikollisparat pyörittävät huumeiden ja varastetun tavaran kauppaa, kun käteistä ei enää ole? Heiltä menee työpaikat!