Onko täällä tosi vanhoja kirjoittajia, lähemmäs 70v?
Kommentit (56)
En minä vielä aio siirtyä ET (Eläketieto) -lehden palstoille, kun en kerran ole eläkeläinenkään vaan kokopäiväisesti työelämässä. Sori siitä. :)
N68
6 kymppinen on Suomessa nuori. geg-
Olen tosi vanha 67-vuotias. Haastan aapeen kanssani tennisotteluun tänä kesänä. Häviäjä lupautuu jatkossa postaamaan kaikki postauksensa omalla nimellään. Otatko ap haasteen vastaan?
Mie olen sitten jo avaajan mielestä tosivanha, kun olen 78 v. En ole tehnyt yhtään avausta, mutta lukemattomia, hienoja ja älyperäisiä kommentteja. Aion jatkaa niin kauan kuin läppärissäni näppäimiä piisaa!
Alussa joku keskustelija kyselee, että miksi me ikäloput emme ole ET-lehden keskustelupalsalla? Ymmärtääkseni palsta on jo lopetettu ja täällä on paljon hauskempaa näiden älyttömienkin avausten ja kommenttien parissa!
58. Aloin käymään täällä, kun oli pieniä lapsia ja se jäi tavaksi.
Sain itse neuvoja ja väylän purkaa hirviöexän aiheuttamia ongelmia, nyt varoittelen nuoria lankeamasta samaan. Jos yksikin pääsee karkuun, olen onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
71v mummeli täällä, tykkään trollailla välillä kaljaa lipitellessä
Saman ikäinen ja kalja maistuu edelleenkin,tosin määrät ovat pienentyneet ,ei vanha enää jaksa🤣🍺🍺🍺
Ap ei tiedä mutta suurin osa palstalaisista on yli kuusikymppisiä, eiköhän keski-ikä olle parahultahisti vähän alle 70.
Vierailija kirjoitti:
Voi ap polo, kun täytät 70 v, siis jos saat elää, huomaat, että ikä on vain numero. Toki vaivoja saattaa olla, mutta niinpä tuntuu olevan nuoremmillakin. Elämä on mukavaa, hyvä eläke, sai elää nuoruuden ja aikuisuuden kivaan aikaan, elämä oli paljon mukavampaa kuin tuntuu nyt monella nuorella olevan. Työura useimmilla pitkä, siispä eläke on hyvä, omistusasunto lisää turvaa, alhaiset kulut, ainakin jos on osannut tehdä oikeita valintoja.
Nuo nykynuoret joutuvat olemaan töissä tuohon saakka, ennen kuin eläke alkaa. Nykyhallitus saattaa keksiä vielä lisää työssäolovuosia. Tuskin Ap silloin itseään tosi vanhaksi mieltää.
66-v. Huomaa, että sivistystaso on selvästi alentunut nuorisolla. Keski-ikäisilläkin on havaittavissa samaa. Suomalaisista 25% ei osaa lukea kunnolla, sama määrä ihmisistä ei myöskään ymmärrä lukemaansa.
Nuoret eivät saa enää yhtään järkevää lausetta kirjoitettua.
Ikäviä tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
66-v. Huomaa, että sivistystaso on selvästi alentunut nuorisolla. Keski-ikäisilläkin on havaittavissa samaa. Suomalaisista 25% ei osaa lukea kunnolla, sama määrä ihmisistä ei myöskään ymmärrä lukemaansa.
Nuoret eivät saa enää yhtään järkevää lausetta kirjoitettua.
Ikäviä tosiasioita.
Tällä vuosituhannella syntyneet eivät edes osaa omaa nimeään kirjoittaa kuin epäselvillä tikkukirjaimilla allekirjoituksissakaan. Olen nähnyt yliopisto-opiskelijoidenkin töhryjä, joista voisi luulla, että kirjoitustaito on kokonaan hukassa eli juuri näitä tikkukirjainsöhryjä, jotka näyttävät kuusivuotiaan ensimmäisiltä kirjoitusyrityksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
72 v. ulkosuomalainen. Saa hyvan kuvan minka takia en koskaan palaa Suomeen.
Olen 73 v. ulkosuomalainen ja täysin samaa mieltä kanssasi.
Näin on, käytöstavat puuttuvat ja ns. ystävällisyys. Parempaan on kyllä menty kokoajan, vaikka täällä palstalla on sitten näitä.! Itse harppaan ne yli ja nautin toisten kirjoituksista ja välillä saan kyllä ahaa-elämyksiäkin.
Joskus minäkin mietin miksen jäänyt sinne.
75v on vielä nuorta sukupolvea. Voi voi. Heidän vanhemmat olivat joskus 70-80 luvuilla tavallaan "vanhoja" lastenlapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi epäkunnioittavaa sanoa toisia tosi vanhoiksi. Mä uskon, että he ovat parempaa palstaseuraa kuin ne toiset. Osaavat puhua asiallisesti asioista.
Miksi olisi epäkunnioittavaa? Niin?
Kasva vielä niin alat hahmottaa törkeytesi.
Eläkeputken loppu oli yli vuosikymmenen suunnitelma ja eteni suunitelman mukaisesti hallituksista riippumatta. Sopi siis kaikille puolueille.