Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä se johtuu ettei ekstrovertit ole useinkaan sosiaalisia?

Vierailija
14.06.2024 |

Sosiaalinen tässä tapauksessa siinä merkityksessä, että huomioi muut, ymmärtää sanattomat vihjeet jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sosiaalisesti kömpelö ekstrovertti on rasittava.

Vierailija
2/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan itsekeskeisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on meitä ujoja, jotka aina huomioimme muut. 

Anteeksi, että nauroin. 😀 

Vierailija
4/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajuisesti ekstrovertit vihaavat muita ihmisiä. Tietoisella tasolla alitajunta sitten peittelee tätä "sosiaalisuudella".

Vierailija
5/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät "ehdi" käyttämään muita aisteja ja tarkkailemaan tunnelmaa, sanattomia viestejä tai kuuntelemaan muita yms. kun ovat niin suuna päänä selittämässä, ja heti taas toiseen asiaan menossa.

Moni joka kuvaa itseään ekstrovertiksi, on vain vähän töykeä ja itsekäs.

Introvertit taas tarkkailevat ja huomaavat asioita, mutteivät saa suutaan auki, vaikka kannattaisi, kun ekstrovertti huutaa päälle :D liioiteltuna. 

Vierailija
6/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sosiaalisesti kömpelö ekstrovertti on rasittava.

Tämä. Hölisee vaan omia ja tuttaviensa joutavia asioita tauotta eikä osaa keskustella ollenkaan.

Vierailija
7/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio ap. Itse olen tilanteesta ja seurasta riippuen joustavasti hiljainen tai puhelias. Jos innostun jostain aiheesta sopivassa seurassa, niin yritän muistaa kuunnella muitakin, ja ottaa huomioon muutkin paikalla olijat. Kaikilta tämä ei onnistu. Itseään ylisosiaalisiksi kuvailevat ovat usein puheripulista kärsiviä, jotka vain haluavat huomiota. Yritäpä sanoa muutama sana siihen puhetulvan sekaan, niin sua vain vilkaistaan ärsyyntyneenä siitä, että yksinpuhelua on häiritty. 

Vierailija
8/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ap:n mainitsemat asiat ovat sosiaalisia taitoja, eivät sosiaalisuutta. Sosiaalisuus tarkoittaa seurallisuutta eli sitä, että viihtyy muiden ihmisten seurassa.

Vierailija
9/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ap:n mainitsemat asiat ovat sosiaalisia taitoja, eivät sosiaalisuutta. Sosiaalisuus tarkoittaa seurallisuutta eli sitä, että viihtyy muiden ihmisten seurassa.

Seurallinen mutta ei sosiaalinen, jonka vastakohta on epäsosiaalinen. Sosiaalisesti taitamaton sen sijaan ei ole sama kuin epäsosiaalinen.

Vierailija
10/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on meitä ujoja, jotka aina huomioimme muut. 

Anteeksi, että nauroin. 😀 

Et saa

Vierailija
11/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertti= tyyppi jonka pitää olla koko ajan äänessä ja puhua päälle. Jos ei ole muuta puhuttavaa, utelee yksityisasioitasi ( juorutakseen ne eteen päin) ja juoruaa muista ihmisistä. Yksi ällöttävä tapaus selosti mulle perusteellisesti hänelle uskoutuneen ystävän r a i s k a u ksen (mun puolituttu), vaikla monta kertaa sanoin, että en halua kuulla, tämä on uhrin yksityisasia. Tai ehkä tuo outo halu olla äänessää ja hiomion keskipisteenä on joku muu päävika.

Vierailija
12/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti= tyyppi jonka pitää olla koko ajan äänessä ja puhua päälle. Jos ei ole muuta puhuttavaa, utelee yksityisasioitasi ( juorutakseen ne eteen päin) ja juoruaa muista ihmisistä. Yksi ällöttävä tapaus selosti mulle perusteellisesti hänelle uskoutuneen ystävän r a i s k a u ksen (mun puolituttu), vaikla monta kertaa sanoin, että en halua kuulla, tämä on uhrin yksityisasia. Tai ehkä tuo outo halu olla äänessää ja hiomion keskipisteenä on joku muu päävika.

Eivät kaikki ekstrovertit ole tuollaisia eivätkä kaikki introvertit ujoja tai erakoita. Kyse on vain siitä, viihtyykö paremmin yksin vai muiden seurassa.

Vierailija
13/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ekstrovertti tai introvertti ole tuollaisia. Kaipa siitä törkeästä ekstrovertista on vain helpompi keskustella. Vallitseva persoonallisuusteoria (neljä väriä) taitaa kyllä ruokkia sitä käsitystä, että introvertti olisivat muita huomiovampia. Itse puolestani ajattelen, että hankalaksi heittäytyvät introvertit ovat hankalampia kuin hankalat ekstrovertit. Ekstrovertin käytös kun on usein kaikille näkyvää, minkä vuoksi aiheesta keskusteleminen edes jollain tasolla on helpompaa. Introvertti yhteen taas voi liittyä tekemättä jättämistä, arvaamattomia keskusteluja ja passiivisaggressiivisuutta. Tilannetta usein hankala purkaa mihinkään suuntaan. Molemmissa tapauksissa kuitenkin usein syynä se, että ei haluta joustaa omista käytösmalleista.

Vierailija
14/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällepäsmäreitä ja rasittavia hölöttäjiä joihin ei voi luottaa, kertoo kaikki mitä tietää eteenpäin. Osa ei kuuntele mitä toisella olisi sanottavaa ja olevinaan kuuntelee. Ei vaan jaksa sietää läheskään aina.

Vierailija
15/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa kyse ei ole ekstroversiosta vaan persoonallisuushäiriöstä. Ekstroverttiyteen ei lähtökohtaisesti kuulu mauttomuus, ilkeys ja rajojen kunnioittamattomuus.

Introvertteja oli/on tapana rinnastaa ujoihin, epäsosiaalisiin, misantrooppeihin ja estyneisiin ja nyt näyttää olevan ekstroverttien vuoro. Ekstrovertit ovat siis itsekeskeisiä, rajattomia, huomionhakuisia ja mässäilevät kovaan ääneen vaikka jonkun r*iskatuksi tulemisella, koska ovat ekstroverttejä. Jostain syystä tämä aihe herättää kovasti tunteita ja nimenomaan negatiivisia sellaisia. Molempia ollaan tuuppaamassa vastakkain niin tosikkomaisella tunteen palolla että fanaattisimmat jalkapallo- ja jääkiekkofanit jäävät kakkoseksi. Luulen kyllä senkin vaikuttavan, ettei suurella osalla ihmisistä ole mitään käsitystä siitä, mitä intro- ja ekstroversio oikeastaan tarkoittavat. Lisäksi kyseessä ei ole kaksi mustavalkoista ääripäätä, vaan ennemmin jana, jolle itse kukin sijoittuu omien yksilöllisten ominaisuuksiensa mukaan.

Vierailija
16/16 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extrot eivät kaipaa keskustelukumppania; ne kaipaa vain kuuntelevia korvia.