Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa aloittelijaa huuto.netissä?

30.01.2007 |

Olen vasta aloittelija huuto netti " urallani" ja täytyy kyllä myöntää että olen pihalla kuin lumiukko=)

Laitoin nimittäin jokin aika sitten myyntiin puhtaita, silitettyjä ja todellakin hyväkuntoisia vaatteita.Vaatteet eivät olleet Burberryä tai Gantia mutta ei nyt ihan markettikamaa kuitenkaan, linjalla Mayoral, Esprit jne.Ensin se kamala rumba että kuvaa vaatteet, kuvailee niitä jne.Lopputulos ei se, ettei kohteisiin tullut YHTÄÄN huutoa.Lähtöhinta ei mielestäni ollut paljon (esim. tosi siisti paita viime vuoden mallistosta 4e) mutta ilmeisesti liikaa.

Eihän siinä mitään mutta kun katselin joidenkin muiden myyjien kohteita niin löytyi todella huonokuntoisia vaatteita joista oli huudettu tosi suuria summia!Ovatko nämä myyjät siis jo hankkineet " kannuksensa" ja vakioasiakaskuntansa vai mistä oikein on kyse?

Varmaan omat vaatteeni hukkuvat tuhansien muiden kohteisen sekaan.Toisaalta joskus vuosi sitten kun laitoin vaatepaketin myyntiin niin siitä huudettiin vaivaiset 12e vaikka vaatteet olivat käytännössä uusia ja niiden arvo oli varmaan uutena 80e!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoitukseen listari muista kohteista.

Toisaalta jo pitkään kauppaa tehneenä olen huomannut että lapsilisä ja kuun loppupäivät jostain syystä ;) tulee eniten huutoja.-Silloinkin niitten pitää olla päättymispäiviä.

Yksi on että ilmoittaa uudestaan ja uudestaan ihan parinpäivän välein., koska monet katsoo uudet ja päättyvät muttei muita. Parin viikon ilmoituksiin kun huudotkin tulee ekana ja vikana päivinä.

Postimaksut valmiiksi laskettu -vaivaa mutta kannattaa.Niissä kannattaa olla tarkkana!

Vierailija
2/13 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt kaupaa kolmisen vuotta, joten palautteita on kertynyt. Se ehkä osittain auttaa. Myynnissä oli äsken 18 tuotetta joista meni yhdeksan ensimmäisellä kierroksella. Toinen kierros on menossa ja ainakin kaksi kohdetta taas menee. Seitsemän lähtee kolmannelle kierrokselle. Myytävänä oli ihan tavallisia, mutta hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita.

Tässä muutama vinkki:

Jos sinulla vaan on vähänkään tarvetta, osta jotain. Sillä tavalla saat positiivisia palautteita.

Selkeä otsikko, ei hirvittävästi erikoismerkkejä, ei isoja kirjaimia. Esim. Naperon pitkähihainen keltainen trikoopaita, 104 cm.

Otsikon teksti myös kohteen kuvaukseen. Hakutoiminto hakee tiedot kuvauksesta, ei otsikosta.

Hyvä kuva. Kuvan koko sellainen, että suurennettaessa todella suurenee. Lupaa tarvittaessa lisäkuvia säköpostiin. Tämä silloin kun myyt esim. ulkohaalaria, etkä osaa lisätä kuvia tekstin joukkoon.

Tarkka kuvaus vaatteesta, tämä on se työläin vaihe. Muista kuitenkin, että jos ei mene kerralla kaupaksi, uudelleen ilmoitus menee vanhoilla teksteillä. Esim. Käytetty Naperon 104 cm keltainen pitkähihainen trikoopaita tytölle. Edessä kaksi nappia, vihreä ja punainen. Suorat hihat ja helma. Helmassa pykäläinen reuna. Rinnassa pieni leppäkertun kuva. Mukavaa, joustavaa neulosta, materiaali xx. Hieman pesunukkaa. Ehjä ja tahraton. Reilu koko, meillä mahtui vielä 108-senttiselle.

Rehellinen kuvaus tulee takaisin positiivisena palautteena. Jopa huonompikin vaate menee " rönttyvaatteeksi" , kunhan sopiva ostaja osuu kohdalle, ostaja tietää mitä ostaa ja hinta on nippa nappa päälle postikulujen. Rönttyvaatteilla ei voi tienata, ne menevät vain kiertoon. Toisaalta, jos myyt hyväkuntoista tai priimaa vaatetta, kerro se!

Mieti lähtöhinta ja korotus kohdalleen. Suljetuista kaupoista saa osviittaa, millä hinnalla on mennyt.

Käytä hintavarausta harkiten, esim kalliimpien tuotteiden kohdalla kun houkuttelet lähtöhinnalla ostajia. Tiedän paljon huutajia, jotka jostain syystä eivät edes katso vaatteita, jos niissä on hintavaraus.

Silloin vain lähtöhinta kohdalleen.

Ilmoita postikulut. Keittiövaaka ja postin hinnasto on hyvä apu. Jotkut vaatteet menevät paremmin, kun postikulut sisältyvät hintaan. Sellaisissa vaatteissa katson ensin postikulut esim. 1,4e, mietin mitä haluan vähintään esim. 1,5e. Silloin lähtöhinnaksi 3e, korotus 0,50e tai vähemmän ja jokainen huuto tuo pikkuisen lisää haluamaani " vähintäänhintaan" .

Jos postikulut sisältyvät huutohintaan, otsikkoon maininta ei pk.

Jos myyt uutta vaatetta, siitäkin maininta sekä otsikkoon että kuvaukseen.

Mieti osasto. Jos myyt teillä tytöllä pidettyä iloisen punaista paitaa, jossa ei kuitenkaan ole rimpsuja, pitsejä tms., kokeile poikien osastoa. Siellä kaivataan väriä!

Mieti myyntiaika. Itseäni ostajana tuskastuttaa kahden viikon odotus, jos löydän mieleisen vaatteen. 3-5 päivää on kohtuullista. Uudelleen ilmoittaminen on kuitenkin helppoa.

Mieti, milloin kannattaa myydä. Kesävaatteiden myynti alkutalvesta voi olla hankalaa, samaten talvihaalareiden kesäkuussa. Kaappi olisi mukava tyhjentää, kun kausi vaihtuu, mutta kauppa ei käy.

Ole sitkeä ja laita uudelleen myyntiin. Jos ihana turkoosinkeltainen paita ei mennyt tällä kertaa, saattaa myytäviä tuotteita selata seuraavalla kerralla joku, joka etsi nimenomaan sellaista.

Jos parin kierroksen jälkeen ei ole tullut yhtään kauppaa, tarkista osasto, otsikko, kuvaus, lähtöhinta ja minimikorotus. Näyteikkunaa tai väriä voi harkita, minä en ole niitä tarvinnut.

Mukavia kauppahetkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vaatepaketteja vain jos kaikista vaatteista on erillinen kuva. Siksi en myy niitä, ei ole tullut opeteltua kuvien lisäämistä. Jokaisen kuvatun vaatteen täytyy myös miellyttää, en halua ostaa turhaa mukana. Omia kohteitani yhdistelen mielelläni ja paketteinahan ne sitten lähtevät.

Jos paketissa on kenkiä, jää huutamatta. Meidän isojalkaiset lapset saisivat liian pieniä kenkiä, eli kenkäkoko ei aina mene vaatekoon mukaan.

Sama koskee hattuja, erikseen.

Vain samankokoisia vaatteita yhteen pakettiin. Jos koolle 110 on tarvetta ja paketissa on vaatetta vaikka 104-120 -senttiselle, jää huutamatta. Pienten vaatteiden ostamisessa ei ole järkeä, enkä myöskään osta varastoon kahden vuoden kuluttua tarvittavia vaatteita. Eri asia on sitten, jos kokolapuissa on kyseiset merkinnät, mutta kaikkia on käytetty 110-senttisellä.

Ei sekaisin kesä- ja talvivaatteita.

Vierailija
4/13 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onnistuu laittamalla kuva jollekin ilmaiselle nettisivulle, esim. www.aijaa.com. Sitten kun olet laittanut kuvan sinne, saat sieltä html-rimpsun. Laita huuto.net-kohteeseen " täydennä kohteen tietoja" ja leikkaa ja liimaa koodirimpsu sinne. Hyödyllinen html-käsky on <BR> (nuo sulkeet mukaan), sillä laitetaan rivinvaihtoja, jos lisäät monta kuvaa ja tekstiä väliin.

Tällä onnistuu koodaustaidotonkin!

Vierailija
5/13 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä näillä pääsen alkuun:)

Myyn pääasiassa pieniä poikien vaatteita eli alle 86cm.Alkuperäinen tarkoitus ei ollut kuitenkaan mainostaa joten sen tarkemmin en ryhdy mainospuheita pitämään

Vierailija
6/13 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä muita paikkoja missä tavaraa/vaatetta voisi saada myytyä?

Vauvan osto ja myyntipalsta kun vaikuttaa aika hiljaselta...

Vierailija
7/13 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Babyidean kirpparia,

www.babyidea.fi

Vierailija
8/13 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haeskelen usein esim. nimenomaan ruskeita sammareita tai vihreää paitaa, ja käytän värejä hakusanoina. Tiedän, että siten eivät löydy kaikki ruskeat sammarit ja vihreät paidat, mutta jotain kuitenkin helpommin kuin selaamalla kaikki 3000 ilmoitusta läpi ;)

Tuo merkkien luetteleminen hakusanamielessä on kai periaatteessa kiellettyä huutiksen sääntöjen mukaan, mutta esim. " Marimekko-tyylinen" tai " Nanso-henkinen" silloin kun kuvaus oikeasti pitää paikkansa on mielestäni ihan sallittua.

Vierailija
9/13 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran voi sanoa, että se tuntuu olevan ihan tuurista kiinni. Laitan nykyään useat omat kohteeni näyteikkunaan maksamalla sen 2 euroa, muuten ei kohteita löydy sitten mitenkään satojen muiden joukosta eikä niihin siis tule huutojakaan. Laitathan muuten nuo merkit otsikkoon (jonka tulee olla muutenkin myyvä, koot esillä jne).

Tällä hetkellä itselläni myynnissä noin 20 kohdetta, joissa neljässä huutoja, kaikissa enemmänkin kuin yksi. Kaksi kohdetta on näyteikkunassa, kaksi ei. Niissä on merkit mainittu otsikoissa eli ilmeisesti ostajat ovat hakeneet tiettyä merkkiä.

Itse en osta nykyään ollenkaan irtovaatteita, vaan pelkkiä paketteja, koska muuten vaatteista tulee postikulujen kanssa älyttömän hintaisia. Tällä hetkellä muuten sellaiset paketit, joissa on Reimatec välikausihaalari, tuntuvat saavan paljon huutoja.

Mitä vaatteita sinulla muuten on myynnissä, mitä kokoa?

Vierailija
10/13 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maksaa jostain kohteesta se 2e millä saat sen näyteikkunaan. Sitten kannattaa laittaa erityisesti tuohon näyteikkunan ilmoitukseen, mutta myös kaikkiin muihin ilmoituksiin teksti " katso muutkin kohteeni" . Tai nykyäänhän on aika helppoa lisätä lista omista myytävistä kohteista suoraan ilmoitukseen (tähän löytänet tarkempia neuvoja huuto.netin keskustelupalstalta).

Minuakin kiinnostaisi, mitä olet myymässä?? :)

Vierailija
11/13 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi myös mitä sulla on myytävänä :)

Huuto.netistä sen verran, että se on ihan tuuria miten kauppa käy... Ja jos palautteita on vähän niin sekin vaikuttaa ihmisten huutoinnokkuuteen, valitettavasti!

Vierailija
12/13 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisen pettymyksen koin myös myydessäni ensimmäistä kertaa vaatteita. Nyttemmin olen myynyt vain paketteja, korkeintaan haalarit erillään. Parhaitan kaupaksi menevät tietynlaisen statuksen saaneet tuotteet, esimerkiksi Reimatec tai Marimekko.

Itse todellakin katson ensisijaisesti vaatepaketteja ja näyteikkunassa olevia tuotteita, kuten monet muutkin.

Vielä yksi vinkki: eli itse ainakin tiettyä tuotetta halutessani etsin hakusanalla. Silloin kannattaa laittaa esim. yöpuvun perään hakusanoiksi ilmoitukset yöpuku, yöhaalari, unihaalari jne. Tosin tässäkin mennään mielestäni liian pitkälle: esim. jonkun paidan myynti-ilmoituksessa saattaa lukea " body paita housut takki" ja joitain tuotemerkkejä, jotta tuote sijoittuisi hyvin monessa haussa.

Omaan valintaani vaikuttaa myös se, kuinka täsmällisesti kohteen kunto on kuvattu.

Vierailija
13/13 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nimenomaan nuo vaatepaketit kannattaa laittaa sinne näyteikkunaan.