Ilta-Sanomat nuorten väkivaltaisuudesta: "Tyttöjen mielestä monet pojat ovat viime vuosina muuttuneet"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010480060.html
"Nuorten väkivalta on lisääntynyt ja raaistunut Suomessa. Viranomaisten lisäksi huolissaan ovat nyt monet vanhemmat. He eivät anna lastensa enää liikkua tietyillä alueilla. Ilta-Sanomat jalkautui kysymään katujen turvallisuudesta alueen nuorilta itseltään. Tyttöjen mielestä monet pojat ovat viime vuosina muuttuneet."
Niin, arvoisat miessukupuolen edustajat! Mitenkäs selitätte tuon?
Kommentit (1033)
Vierailija kirjoitti:
"Pyörit oudoissa piireissä" on vakiovastaus kaikkeen mikä ei sovi omaan kupla-ajatteluun.
Vastaavasti voisi heitellä että pyörit aika oudoissa piireissä jos miehiä pitää pelätä.
No, niinhän jokainen meistä tekeekin, elää omassa kuplassaan. Minun kuplaani hyväksyn vain miehet, joita ei tarvitse pelätä. Tuntemattomien kanssa tietenkin olen varuillani. Ja minun kuplassani niin perinpohjin tuikitavalliset ihmiset ovat muodostaneet ja muodostavat pariskuntia, että kuulostaahan tuo edellisen lainaama kuvaus naisista kerrassaan erikoiselta. Sen kirjoittajan ehkä kannattaisi muokata kuplaansa, niin olisi mahdollisesti tyytyväisempi elämäänsä.
Näitä ei tarvitse pelätä. Miehet on vaarallisempia.
https://imageproxy.ifunny.co/crop:x-20,resize:640x,quality:90x75/images…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeiston nousu Venäjän valtavan trollikoneiston avustamana on varmasti merkittävä syy. Mm. Tik tokki on täynnä naisvihaa, mitä pääsee kaikki pikkupojatkin katsomaan. Venäjä yrittää heikentää tällä tavalla länttä luomalla lännen sisällä vastakkainasettelua.
Kannattaa lukea Sofi Oksasen Samaan virtaan - Putinin sota naisia vastaan: https://www.sofioksanen.fi/kirjat/samaan-virtaan
Kirjassa avataan hyvin, kuinka itänaapurissa on saatu poljettua joskus jopa edistykselliset naisten oikeudet taas matalaksi, ja kuinka äärioikeistolla on sama agenda lännessä, eli äärioikeiston some on helppo vaikuttamiskanava Venäjälle.Tähän Kremlin sanomaan on helppo sitten näiden poikien samaistua. Se tarjoaa jotain muuta kuin ainaisen syntipukin roolin tässä " kaikki naiset on ihania" yhteiskunnassa.
Olen itse mies ja kyllä olen myös sitä mieltä, että tässä tilanteessa on pelattu kiekko suoraan putinistien lapaan. Putinistit käyttävät tätä mahdollisuutta sitten hyvin. Maaperä on otollinen, sillä katkeruutta ja vihaanon niin paljon, eikä asiaa yritetä mitenkään korjata. Nyt vielä kun sodanuhkakin on realistinen, pitäisi yhteiskunnan jo viimein älytä että ei miehiä voi syrjiä jokaisella elämän alueella. Yhteiskunnan puolustajan on koettava yhteiskunta sen arvoiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä suurin osa ei ymmärrä mitään feminismistä eikä tiedä mitään feministiaktivistien toiminnasta tai feminismin historiasta. Ei se ole ikinä miehiä kiinnostanut eikä tule ikinä kiinnostamaan, paitsi niitä valveutuneita, jotka ehkä ymmärtävät asiasta jotain vaimojensa tai tytärtensä tai äitiensä ja heidän kokemustensa kautta. Ei siinä mitään. Andrew Tate ei ehkä ole paras asiantuntija sen suhteen, mitä feminismi on.
Mitä feminismi on?
Oisin ottanut, että ihan omin sanoin kerrot asiasta. Osaan kyllä lukea Wikipediaa.
Olisit kertonut, että feminismi on Valerie solanaksen argumentointia siitä, miten mies pitää hävittää maanpäältä kokonaisuudessaan. Tai Saädä Bonairen musiikkia feministi islamilaisesta ajattelusta.
Mutta linkkasit mulle nikku wikipedia artikkelin? Jotenkin tuntuu, että koitat tässä hieman pimittää jotain, tai ehkä olen miehenä tietoisempi feminismin suuntauksista kuin sinä. Sehän olis aika sulka hattuun, kun puhutaan miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu tuo keskustelu aiheesta. Alkoholi, päihteet, kaveripiiri, netin materiaali? Onko pojilla liikaa paineita koulusta, armeija, autokoulu ja kaikki puskevat päälle yhtä aikaa?
Eiköhän nuo ole samaan aikaan puskeneet kaikilla päälle. Uudempi sukupolvi on vain henkisesti aikaisempaa heikompaa. Mitään vastoinkäymisiä ei kestetä eikä mitään vaatimuksia saa esittää esim. itsensä elättämisen suhteen. Heti masennutaan ja suunnitellaan joukkosurmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeiston nousu Venäjän valtavan trollikoneiston avustamana on varmasti merkittävä syy. Mm. Tik tokki on täynnä naisvihaa, mitä pääsee kaikki pikkupojatkin katsomaan. Venäjä yrittää heikentää tällä tavalla länttä luomalla lännen sisällä vastakkainasettelua.
Kannattaa lukea Sofi Oksasen Samaan virtaan - Putinin sota naisia vastaan: https://www.sofioksanen.fi/kirjat/samaan-virtaan
Kirjassa avataan hyvin, kuinka itänaapurissa on saatu poljettua joskus jopa edistykselliset naisten oikeudet taas matalaksi, ja kuinka äärioikeistolla on sama agenda lännessä, eli äärioikeiston some on helppo vaikuttamiskanava Venäjälle.Tähän Kremlin sanomaan on helppo sitten näiden poikien samaistua. Se tarjoaa jotain muuta kuin ainaisen syntipukin roolin
Miesten olisi syytä ehkä itse tajuta, että moni nainen ei ole tullut ikinä miehen puolustamaksi ja suojelemaksi. Nämä ovat teidän omia pikku satujanne. Sitä useammin nainen on tullut miehen ahdistelemaksi ja pahoinpitelemäksi ja alistamaksi. Ǎlkää viitsikö valehdella itsellenne olevanne jotain naisten pelastajia.
Tämä ei pääty hyvin.Toisaalta viime sodasta on niin pitka aika että ihmiset eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksikin tässä on varmaan taustalla ainakin osittain korona. Vaikea kasvaa normaalin empaattiseksi ihmiseksi neljän seinän sisällä.
Mutta toiseksi luulen, että kyseessä on myös rankka vastareaktio viimeisen kymmenen vuoden aikana vahvasti esillä olleeseen maskuliinisuuden kritiikkiin. Poikia hämmentää tämä miessukupuolen perinteiseen rooliin kohdistettu kritiikki ja se saa kääntymään vastareaktion puoleen - ja tätä vastareaktiotahan ruokkii somesta löytyvä iso määrä andrewtateja ja muita vastaavia.
Minä olin teinipoika ysikytluvulla ja kun katselen tätä ilmiötä nyky-yhteiskunnassa niin tulee mieleen, että moisen mieskuvan omaksuneet pojat olisivat olleet todella erikoinen näky omassa lapsuudessani. Olen tästä ilmiöstä aika huolissani.
Mikä ratkaisuksi? Opetetaan nämä pojat olemaan miehiä rakentavalla eikä tuhoavalla tavalla. Maskuliinisuudessa ja mieheydessä
Hyvältä kommentista meni pohja ja arvostus kun lähdit tuohon samaan kelkkaan että kaikki miehet on pahoja ja syyllisiä kun jotkut käyttäytyvät huonosti.
Voisitko sinä siis selittää miksi miehet on vastuussa toisten miesten teoista mutta samaan aikaa naiset ei todellakaan ole vastuussa muiden naisten teoista?
"Puuttinin vika, että suomalaiset miehet vihaavat teitä? Sanon tämän tietenkin vain omasta puolestani, mutta kyllä se taitaa olla ihan teidän oma vika ja siinä olette toki pelanneet hyvin puuttinin pussiin."
Kulta pieni, ei suomalaiset miehet meitä naisia vihaa. Sinä vihaat, ja muutaman sun kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjassa avataan hyvin, kuinka itänaapurissa on saatu poljettua joskus jopa edistykselliset naisten oikeudet taas matalaksi, ja kuinka äärioikeistolla on sama agenda lännessä, eli äärioikeiston some on helppo vaikuttamiskanava Venäjälle.Tähän Kremlin sanomaan on helppo sitten näiden poikien samaistua. Se
Ja asemat kaivautuvat vain syvemmälle. Viha kasvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjassa avataan hyvin, kuinka itänaapurissa on saatu poljettua joskus jopa edistykselliset naisten oikeudet taas matalaksi, ja kuinka äärioikeistolla on sama agenda lännessä, eli äärioikeiston some on helppo vaikuttamiskanava Venäjälle.Tähän Kremlin sanomaan on helppo sitten näiden poikien samaistua. Se
Mutta sinähän itse olet varsinainen valehtelija? En oikein tiedä miksi väittäisin mitään muuta siihen päälle. Sä pidät ihmisiä liian tyhminä tiedätkös. Kyllä me miehet tiedetään miten asiat ovat ja et voi niitä tolla sonnallasi mitenkään peittää. Me ollaan noteerattu, että naissukupuoli on kääntynyt kollektiivisesti meitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehistä suurin osa ei ymmärrä mitään feminismistä eikä tiedä mitään feministiaktivistien toiminnasta tai feminismin historiasta. Ei se ole ikinä miehiä kiinnostanut eikä tule ikinä kiinnostamaan, paitsi niitä valveutuneita, jotka ehkä ymmärtävät asiasta jotain vaimojensa tai tytärtensä tai äitiensä ja heidän kokemustensa kautta. Ei siinä mitään. Andrew Tate ei ehkä ole paras asiantuntija sen suhteen, mitä feminismi on.
Feminismin ja sovinismin ainoa ero on etupiirin sukupuoli. Feministit vihaa miehiä ja sovinismin vihaa naisia kumpaakaan sukupuoli vihaa ei pidä hyväksyä
Vierailija kirjoitti:
"Puuttinin vika, että suomalaiset miehet vihaavat teitä? Sanon tämän tietenkin vain omasta puolestani, mutta kyllä se taitaa olla ihan teidän oma vika ja siinä olette toki pelanneet hyvin puuttinin pussiin."
Kulta pieni, ei suomalaiset miehet meitä naisia vihaa. Sinä vihaat, ja muutaman sun kaveri.
Sä voit uskotella itsellesi mitä haluat, kulta pieni. Naiset ovat valehtelijoita ja siksi ansaitsevat vihan kohdallansa. Kyse on siitä, että luotte naisvihaa ihan itse. Minun ei itseasiassa tarvitse tehdä sen eteen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä feminismi on?
Puhdasta miesten vihaamista ja naisen arvokkaampana pitämistä joka ei ole tasa-arvoa nähnytkään
Vierailija kirjoitti:
Passiivisaggressiivinen kulta pieni on niin vanha mitätöintiyritys, että on jo käyttäjälleen noloa. No mutta sittenhän koko ilmiö on turhaa puhetta ja koko keskustelu mitätöity. Ei ole olemassa vihaa, joten se on päätepiste koko aiheelle ja mahdollisille höpinöille naisvihasta, misogyniasta, ahdistelusta# sovinismista yms.. Sitä ei kertakaikkiaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismin ja sovinismin ainoa ero on etupiirin sukupuoli. Feministit vihaa miehiä ja sovinismin vihaa naisia kumpaakaan sukupuoli vihaa ei pidä hyväksyä
No kuten huomaat niin ei toimi. Feministit vihaa ja feministit levittävät vihaa. Feminismi myös kerää sen vihan hedelmät nyt ja tulevina vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passiivisaggressiivinen kulta pieni on niin vanha mitätöintiyritys, että on jo käyttäjälleen noloa. No mutta sittenhän koko ilmiö on turhaa puhetta ja koko keskustelu mitätöity. Ei ole olemassa vihaa, joten se on päätepiste koko aiheelle ja mahdollisille höpinöille naisvihasta, misogyniasta, ahdistelusta# sovinismista yms.. Sitä ei kertakaikkiaan ole.
Katsokaa kaikki! Ei ole vihaa. Ei yhtään. Kaikki kreetalaiset ovat totuudenpuhujia, joita kuuntelemalla paradoksi ratkeaa.
Ikuinen jankkaaminen ei johda mihinkään.Nyt molemmat osapuolet ottavat nyrkkiraudat esiin ja asia ratkaistaan taistelukentällä.
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen jankkaaminen ei johda mihinkään.Nyt molemmat osapuolet ottavat nyrkkiraudat esiin ja asia ratkaistaan taistelukentällä.
No tämä meidän kotimaamme on jo se taistelukenttä ja se taistelu toki on jo käynnissä. Viimeiseen pisaraan antaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo niin vanha, että sanon "kulta pieni" aina kun minua sattuu huvittamaan. Minulle sinä näyttäydyt nuorena vihaisena miehenä, jonka elämänvoimana on katkeruus. Olet niin syvällä kaninkolossasi, ettet näe enää reaalimaailmaa. Mutta ei hätää, kultaseni, uskon, että kun kasvat ja kehityt, myös ymmärryksesi lisääntyy ja pääset taas elämään kiinni.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Feminism