Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä tuntuu niin väärältä (töistä asiaa)

Vierailija
30.01.2007 |

Olen tehnyt töitä opiskeluiden ohella. Minulla on opinnot ihan loppusuoralla ja ehtisin siis tehdä hyvinkin töitä. Firma, jossa olen töissä, ei kuitenkaan ole pystynyt nyt talviaikana tarjoamaan töitä kuin noin kolmena päivänä viikossa. Meitä opiskelijoita on siellä töissä muutama muukin ja olemme olleet ihan tyytyväisiä tilanteeseen.

Nyt firma otti uuden työntekijän tekemään samoja hommia kuin mekin olemme tehneet. Emme ymmärrä mihin häntä tarvitaan, koska me vanhat olisimme riittäneet hyvin. Nyt oli tullut uusi työvuorolista eikä meillä kenelläkään vanhalla työntekijällä ollut yhtään työtuntia, mutta tällä uudella olikin töitä 5 päivänä viikossa.

Onko vuokratyövoima jotenkin sitten paljon halvempaa? Tuntuu väärältä, että vanhat siivuutetaan tuosta vain. Ilman, että meille edes kerrotaan tuntien vähenemisestä. Uutta työntekijää ei olisi vielä tarvittu. Ymmärrän, että kesäksi olisi tarvittu lisätyövoimaa, muttei tosiaankaan vielä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kiire alkaa. Paskaltahan tuo kuulostaa.

Vierailija
2/12 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran voi keksiä tekemistä vaikka neljäksikin päiväksi, niin kyllä se on helpompaa pitää yhtä työntekijää koko ajan kuin selvitellä koska kukakin voi tulla töihin ja kaikkien pitää miettiä kukakohan sitäkin hommaa tänään tekee.

Itse olen työvuoroistoja isoon tehtaaseen tehnyt ja just sun kaltaiset tarvittaessa päivän tai pari paikalla olijat työlistää listan tekijää enemmän kuin koko muu lista yhteensä!

Ai firmat ajattele asiaa tilapäistyövoiman näkökulmasta! Olisit kysynyt kokopäiväpaikkaa jos kerran niin loppusuoralla olet, että ehdit jo paljon töitä tehdä. tehnyt sitten ne kouluhommat siinä sivussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei voi olla kyse. Olen aina ollut valmis töihin, kun esim. joku on sairastunut ja työnantaja tietää, että opintoni ovat loppusuoralla.

Tyhmästi tehty minusta työantajalta enkä vieläkään ole keksinyt syytä tähän ratkaisuun. Kysyn kyllä tänään mikä on tämän asian takana. Tiedän olevani hyvä työntekijä, mutta jokin syy tähän pitää olla.

ap

Vierailija
4/12 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistaiseksi voimassa oleva osa-aikainen työsopimus vai ns. ruuhka-apulaisen sopimus? Ruuhka-apulaisen työehdot ovat villimmät kun vakituisen työntekijän.

Vierailija
5/12 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis osa-aikaiselle kuuluu tarjota lisätyötä ennemmin kuin uutta työvoimaa palkataan.

Vierailija
6/12 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksystä lähtien lupasivat kokopäiväisen työn ja lupasin jäädä firmaan, mutta kun tuli aika tehdä kokopäiväinen sopimus, ei töitä enää löytynytkään. Silloin jo olisi pitänyt lähteä lätkimään.

ap

Vierailija
7/12 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kannattaisi ottaa asia esille töissä? Olen tosiaan aika vihainen nyt ja tuntuu, että voin sanoa pahastikin, muttei siitä ole mitään hyötyä. Pitäisi pitää asialinja ja lyödä faktat pöytään.

Vierailija
8/12 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen toimitusjohtaja oli sanonut, ettei hän tykkää siitä että työntekijät sanelevat miten firmaan työntekijöitä palkataan.

Pelkään, että olen pilannut nyt ihan kaikki mahdollisuuteni sen firman suhteen :( Ei minun ollut tarkoitus sanella sitä miten ihmisiä sinne palkkaavat, vaan tiedän, että minullakin on oikeuksia. Ihan paskat fiilikset ja tuntuu turhalta mennä edes juttelemaan pomon kanssa, kun hän ei suostu kuulemaan minun mielipidettäni tässä asiassa, vaikka minulla olisi mustaa valkoisella, että ovat toimineet lakien vastaisesti.

Ap

Vierailija
9/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni jutut aika hurjaksi enkä tiedä miten ihmeessä ollaan tähän tilanteeseen tultu. Toinen johtaja syyttää toista ja toinen toista eikä kukaan halua ottaa vastuuta tapahtuneesta. Enkä minä nyt henkilökohtaisesti ketään tässä asiassa ole moittimassakaan. Firmassa on toimittu väärin ja se on fakta.

Toimitusjohtaja sanoi, että minun olisi itse pitänyt olla aktiivisempi ja sanoa, että olen käytettävissä. Aika hankalaa enää olisi olla aktiivisempi, kun olen useaan kertaan käynyt heille juttelemassa, että olen täysin käytettävissä, jos jotain töitä tulee. Meille ei myöskään kerrottu koko hakuprosessista mitään. Uskomatonta touhua minusta.

Työkaverini oli kysynyt myös miksi näin on toimittu ja hän oli saanut vastaukseksi: " Miten ihmeessä nämä jutut tulevat teidän korviinne. Teidän ei kuuluisi tiedää näistä asioista mitään" .

Kuulostaako reilulta, ettei meille tarvitse kertoa töiden vähenemisestä? Siitä, ettei töitä enää olekaan ja esim. minä jäisin aivan ilman tuloja, koska en enää saa edes opintotukea.

Ikävä kyllä en kuulu liittoon, joten sieltä en voi apua pyytää (vahingosta viisastuneena aion siihen kyllä liittyä), mutta tilanne on nyt siinä pisteessä, että työkaverini ottaa tänään yhteyttä lakimieheen, jolta toivoo saavansa tukea sille, että me olemme tässä asiassa oikeassa. Sen jälkeen kai meidän pitää istua saman pöydän ääreen juttelemaan asiasta.

Ap

Vierailija
10/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen hieman vastaavaa kokenut ja suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä työsuojelupiiriin. Onko firmassanne työsuojeluvaltuutettua? Myös häneltä voisi kysyä neuvoa siitä, kuinka tällaisessa tilanteessa tulisi toimia.

Työnantaja on rikkonut lakia, joten saattaisitte olla oikeutettuja korvauksiin tms. (En vamaksi osaa sanoa).

Ottakaa ihmeessä selvää mahdollisuuksistanne ja oikeuksistanne =)

p.s. Vastuuta pakoilevat johtajat ovat säälittäviä...

Vierailija
11/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan voi laillisesti maksaa surkeaa harjoittelijan palkkaa tai palkkaluokan alimpia liksoja. Firman sitten pitää pystyssä pari 15 vuotta alalla ollutta, joilla tosiaan palkka ihan hyvä. Mutta säälittää nämä pitkään firmassa olleet kun joutuvat aina muutaman kuukauden välein opastamaan uutta työhön tulijaa ja katsomaan hänen peräänsä

Työnantaja tietää että vanhat konkarit hoitavat firman, kouluttavat uudet jotka tosiaan vaihtuu kolmen kuukauden välein...

Tajusittekohan mitä tarkoitin....

Vierailija
12/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ristiriitaisesti ovat asiasta kertoneet, joten jossain mättää ja pahasti. Varmasti emme jätä asiaa tähän.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän