Vieläkö teidän viiskymppisten tulee puristettua ihohuokosia?
Itellä nenän alueelta, ei juuri muualta. Ihoni on rasvoittuvaa sorttia ja talia kyllä kertyy ihan reippaasti. Vaihdevuodet ei vielä alkaneet. Mietin vaikuttaako ne miten ihoon? Oisko jollain kokemuksia?
Kommentit (6)
Vaihdevuosissa iho on hieman ohentunut ja muuttunut hieman herkemmäksi. Mutta se on silti edelleen paksu ja melko hyväkuntoinen. Ei niin tasaisen värinen enää, jos ärtyy.
Mustapäitä poistan joskus raudalla, vaikka ei kuulemma pitäisi. Kosmetologilla en ole käynyt aikoihin, en oikein koe tarvetta.
Ihan normaalia, kyllä se iho on usein vielä tuossa iässä rasvoittuva jos on ollut aiemminkin. Mun mummolla oli nenässä ihan näkyviä mustapäitä vielä yli yhdeksänkymppisenäkin. Vaihdevuodet saattaa muuttaa ihoa kuivemmaksi mutta ei niin aina käy.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rasvainen iho, se on aina rasvainen iho. Ei se tali lopu, vaikka ikää tulee. Vaihdevuodet vaikuttivat minulla niin että huokoset supistuivat ja nyt se tali jää ihon alle ja tulehtuu, eli tulee enemmän finnejä.
Mulla kuivuu pinnasta niin, että alkoi tulla ihan jäätävästi näppylöitä. Piti vaihtaa kosteusvoide, jota olin käyttänyt 30 vuotta. Nyt on jo parempi, muttei kuitenkaan yhtä tasainen kuin ennen. Se yksi pakollinen kuukautisfinni tulee edelleen, kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rasvainen iho, se on aina rasvainen iho. Ei se tali lopu, vaikka ikää tulee. Vaihdevuodet vaikuttivat minulla niin että huokoset supistuivat ja nyt se tali jää ihon alle ja tulehtuu, eli tulee enemmän finnejä.
Joskus vaihdevuosia sanotaan toiseksi murrosiäksi. Pätee näköjään finnienkin osalta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosissa iho on hieman ohentunut ja muuttunut hieman herkemmäksi. Mutta se on silti edelleen paksu ja melko hyväkuntoinen. Ei niin tasaisen värinen enää, jos ärtyy.
Mustapäitä poistan joskus raudalla, vaikka ei kuulemma pitäisi. Kosmetologilla en ole käynyt aikoihin, en oikein koe tarvetta.
Kyllä ne tukkeumat voi ja monesti kannattaakin välillä poistaa ainakin jos ilman poistamista kehittyvät kunnon tulehtuneiksi finneiksi. Enemmän ne tulehtuneet näpyt jättävät arpea ihoon kuin se että poistelee mustapäät harvakseltaan.