Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhelinmarkkinointia ei kielletä?

Vierailija
14.06.2024 |

Kuka ostaa puhelimitse markkinoitavaa yhtäänmitään? Ei ole yhtään tätä päivää,  että tyrkytetään yhtään mitään puhelimitse. Markkinointikielto pitää aktivoida kahden vuoden välein,  jos soitteluriesalta haluaa säästyä. Ja kun kaiken haluamansa löytää netistä tuosta noin, ei ole niin että jää ilman rompetta jollei myyjä soittele. 

Jos joku tekee kansalaisaloitteen,  niin allekirjoitan heti!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. On jo olemassa laki että voi itse kieltää itseensä kohdistuvan markkinoinnin. Ongelma on se että puhelinmarkkinoijat eivät sitä noudata ja kukaan ei valvo tätä asiaa. 

Vierailija
2/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossei ostaisi, miksi sitä edes tehtäisiin? Jos ostaisi, niin sehän lisäisi bruttokansantuotetta. Ei kannata kieltää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi jokainen henk. kohta. Kieltää jos haluaa. Itse ainakin olen niin yksinäinen, että on joskus ihan kiva jutella puhelinmyyjän kanssa. En minä toki niiltä mitään osta.

Vierailija
4/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaupankäyntiä ei kielletä vain siksi, että joku siitä saattaa ärsyyntyä.

Joku raja täytyy olla sillekin mitä kaikkea kielletään. Opettelet vaan ap sanomaan kaksi sanaa: Ei ja kiitos.

Vierailija
5/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huudetaan yhteiskuntaa apuun. Se kuuluisa joku muu pitäisi kaiken hoitaa. On se syvältä kun ei saa syrjäytyä rauhassa, prkl 

Vierailija
6/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. On jo olemassa laki että voi itse kieltää itseensä kohdistuvan markkinoinnin. Ongelma on se että puhelinmarkkinoijat eivät sitä noudata ja kukaan ei valvo tätä asiaa. 

Eikä se auta, jos olet joskus vuonna -90 tilannut jonkun lehden jostain, niin katsovat sen suostumukseksi jatkaa häiriköintiä.

Vierailija
7/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä. Olen muutaman kerran tarttunut puhelimitse kontaktoivien remonttifirmojen tarjouksiin, eikä näistä ole ollut pahaa sanottavaa. Helpompi niin päin, ettei itse tarvitse soittaa ties minne ja kuunnella ylibuukattujen yrittäjien eioota. Jos ei halua ostaa rompetta eikä myyntipuheet kiinnosta, voi kieltäytyä tarjouksesta jämäkästi heti alkuun. Sitä paitsi nykyään yleensä näkee jo soittajan numerosta, onko asialla puhelinmyyjä. Puhelinmyynnin kategorinen kieltäminen myös rajoittaisi elinkeinovapautta.

Vierailija
8/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinmyynti on kannattavaa. ihmiset ostavat paljon puhelinmyyjiltä.

esim iäkkäillä vanhemmillanikin on useita mokkuloita ja monia 2 vuoden dataliittymäsopimuksia päällekkäin. ainoa tarve netille on päästä nettipankkiin kerran tai pari kuussa. lisäksi ovat hyvin vakuuttuneita siitä, kun ystävällinen myyjä on huolehtinut heidät turvallisuudestaan ja he maksavat useaa virustorjuntaohjelman kk maksua. ohjelmat ovat cd:llä pöydällä. ei niitä ole edes koneelle asennettu, mutta turvallinen olo on, kun myyjä on niin vanhuksille vakuuttanut.

löytyy myös monta maksullista tv-kanavaa maksettuna, vaikka tv on kytketty vain perinteiseen harava-antenniin ja siitä katsotaan pelkkää ylen ykköstä.

Vierailija
9/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen saanut puhelun puhelinmyyjältä, siitä on noin 20 vuotta aikaa. En ostanut mitään.

Vierailija
10/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinson-rekisteri on minulla toiminut vuositolkulla. Ei soitella.

Vierailija
11/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on hyvä asia.

Viime viikolla soitti ilmanvaihtosuodatinkauppias, sanoi että edellisen kerran olen tilannut suodattimet 4kk sitten, olisiko tarve vaihtaa?

Pyysin lähettämään saman satsin, minkä viimeksi tilasin. Paketti oli nouto pisteessä seuraavana päivänä.

Ihana huippua!

M41

Vierailija
12/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita prepaid-liittymä. Minulle ei ole kukaan tyrkyttänyt mitään senjälkeen, kun muutama vuosi sitten laitoin prepaidin.

Vierailija
13/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vastaa koskaan jos en tunne soittajaa. Ei tarvitse suoramarkkinointikieltoa tai huolehtia sen voimassa olemisesta. 

Vierailija
14/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyynti on hyvä asia.

Viime viikolla soitti ilmanvaihtosuodatinkauppias, sanoi että edellisen kerran olen tilannut suodattimet 4kk sitten, olisiko tarve vaihtaa?

Pyysin lähettämään saman satsin, minkä viimeksi tilasin. Paketti oli nouto pisteessä seuraavana päivänä.

Ihana huippua!

M41

Tässä olet jossain asiakasrekisterissä, eri asia.

Vierailija
15/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä jotka haluavat puhelinmyyntiä voisivat ilmoittautua johonkin "soittakaa mulle!" -rekisteriin ja muille ei sitten soiteltaisi.

Kyllä ajatus keskeytyy kun puhelin soi, vaikka tietenkään siihen ei ole pakko vastata. (Niille urp oille tiedoksi, jotka ratkaisi asian sillä ettei puhelimeen tarvitse vastata. )

Vierailija
16/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä hermo menee, kun tyrkytetään Seiskaa, Vitaeproota, kalsareita, sukkia, aurinkopaneeleita, Tiede- ja Apu-lehtiä, modeemia, tietoturvaa, sähkösopimusta ja kotisiivousta saman päivän aikana. Pariin kyselyynkin toivottiin innostuvan vastaamaan. Ja missä se raja menee, mistä kaikesta saa soittaa että kiinnostaisiko?

Vierailija
17/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi ihan itse kieltää sen, jos ei halua niitä markkinointipuheluita.

Tuskin laillisia ammatteja voidaan kieltää.

Sitä tehdään ja voidaan tehdä myös ulkomailta, ei sieltä voi estää soittamasta suomalaisten puhelimiin. Ellei tee sitä markkinointikieltoa.

Mutta kun on niiiiin mukava rähistä ja valittaa niistä puheluista.

Vierailija
18/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhelinmyyjiä ei tuomita vankilaan - jo ensimmäisestä soitosta!? Viis vuotta ehdotonta rangaistusta.

Vierailija
19/19 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin masennuslääkkeiden syönnin, musta on tullut rohkea.

Jos puhelin soi, uskallan vastata siihen vaikkei ole ennalta tuttu numero. Salaiset numerotkin saavat minun avaamaan linjan.

Jos puhelu ei ole minulle mieluisa, uskallan sanoa "ei kiitos, kuulemiin!" ja suljen puhelun.

Markkinointieston sijaan, suosittelen suomalaisille masennuslääkkeitä! TOIMII!

N44

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan