Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleisestä asumistuesta

Vierailija
14.06.2024 |

Jäin opintovapaalle kesä-heinäkuussa ja olin tekemässä asumistukihakemsta. Nyt järkytyinkin, että koska olen vain 2kk opintovapaalla ja saan aikusikoulutustukea, en saisi asumistukea lainkaan. Tämä tarkoittaa sitä, että meidän perheelle, minulle ja lapselle jää todella niukasti rahaa ruokaan ym., koska vuokramme on todella korkea. Eli lähes koko aikuiskoulutustuki menee siihen, eikä mulla ole lainkaan säästöäjä. 

Meneekö tämä oikein? Palaan töihin elokuun 1.päivänä ja palkkani on nippa nappa sen yli, ettein saa asumistukea töissä ollessani. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
2/4 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela osaa auttaa paremmin tukihakemusten kanssa kuin vauvapalsta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan just noin menee, kun asumistuki lasketaan yleensä vuositulojen perusteella ja asumismenoja hyväksytään vaan tiettyyn rajaan asti. Ja jos on pari kk opiskelujakso vain niin oletettavasti ne normitulot jatkuu sen jälkeen. 

Ja faktahan on se, että kun opiskelee niim ne tulot voi tippua aika radikaalistikin, jos ei töitä siinä ohella tee. 

Mutta täältä sä et tule mitään oikeita vastauksia saamaan, vaan sun täytyy nyt kysyä sieltä Kelasta.

Vierailija
4/4 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jakamaan lehtia tai mainoksia tai ala wolttimuuliksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä rahoittaa sinun höpöhöpöopintojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi