Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty lopettamaan nikotiinin käyttöä

Vierailija
14.06.2024 |

Ihan koukussa imeskelytabletteihin. Onko kohtalotovereita? Tupakka ei kyllä maistu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyt. Älä osta tabletteja ja heitä olemassaolevat pois. Ota vähintään kolmenpäivän loma (esim. pe-su) lopettamisen tueksi, lopetat torstaina jos lomaa pe-su. Sitten koitat vaan selvitä tulikasteista: eka ateria, eka työpäivä, eka viikko, eka kunnon stressipäivä jne. Sen jälkeen helpottaa

Vierailija
2/5 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, imeskelytabletteja on mennyt jo pari vuotta on-off vähintään 12 päivässä, yleensä enemmän. Olen lopettanut aikanaan tupakoinnin ilman korvaustuotteita, ja olin silloin vuosia helposti polttamatta. Sitten retkahdin, ja poltin taas muutaman kuukauden, ja sain sen katki vain imeskelytableteilla. En uskalla lopettaa niitä, koska jos olen päivänkin ilman, saatan vaan alkaa taas polttaa. Tämä riippuvuus on täysin naurettava ja typerä, enkä voi käsittää, miksi en pääse siitä eroon. Olen yrittänyt kaikilla keinoilla, pikkuhiljaa vähentämällä ja kertalaakista lopettamalla, self help-kirjoja kuuntelemalla, meditoimalla jne. Saan ehkä viikoksi putken katki, sitten on pakko taas valita, ostanko tabletteja vai röökiä. Tätä ei voi edes selittää kenellekään kunnolla, koska se on niin omituista ja kuulostaa helposti ratkaistavalta ongelmalta. Tahdonvoima on riittänyt elämässä kaikkeen muuhun, paitsi nikotiinista irtautumiseen kokonaan ja pysyvästi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tabletit korvata pikku hiljaa jollain nikotiinittomalla vaihtoehdolla? Itse vaihdoin nikotiinipurkan pala kerrallaan normi purkkaan. Riitti, kun vain sai jauhaa jotain ja uskotella itselleen, että juuri tätähän minä halusin. Joku tuju kurkkupastilli vaikka tabletin tilalle ja ottaa sen aluksi esim muutaman kerran päivässä nikotiinituotteen tilalle. 

Retkahdin siihen tupakkaan kyllä usemman vuoden tupakoimattomuuden jälkeen. Nyt menossa taas se tupakan vaihtaminen purkkaan. Sen jälkeen koitan taas vaihtaa nikotiinipurkan johonkin treveellisempään. 

Vierailija
4/5 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri!

Lopetin tupakanpolton vuodenvaihteessa ja vieläkin menee se sama 12-15 2 mg imeskelytabua päivässä.

Tupakkaa ei tee mieli ollenkaan, mutta kyllä tässä vaiheessa pitäisi alkaa olla irtaantunut tableteistakin. Välillä olen koittanut imeskellä ihan normipastilleja, mutta sitten kuitenkin lipsahdan tavan vuoksi nikotiinillisiin. Sinänsä mitään fyysisiä vieroitusoireita kuten päänsärkyä ei tule.

Vierailija
5/5 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vaikka fishermans frendiä tai vahvaa imeskely tablettia.

Laita tabletti rasiaan päivän max annos, sitten alat korvaan kerran viikossa yhden tabletin pastillilla. Joka viikko yksi tabletti poistuu ja pastilli tulee tilalle. Lopuksi vähennät ne pastillit pikkuhiljaa.