Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sijoitukset vuodessa +16%

Vierailija
14.06.2024 |

Jos mulla olisi sijoituksissa 100 000e olisin sijoitusten arvo noussut vuodessa 16 000e. Jos salkussa olisi ollut 400 000e olisi arvo kasvanut 64 000e vuodessa. 

Harmi että salkussa on vaan 6000e :)

Jos olisi tuo 400 000e salkku ja arvo olisi noussut 64 000e olisin sillä saanut kuitattua oman ja miehen jäljellä olevat asuntolainat. 

Noh pitää jatkaa töissäkäymistä ja säästämistä. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin myös, että sijoitukset ovat kasvaneet viime aikoina kovasti. Vuoden alusta lähtien n. 15 %. Minulla on pääasiassa Yhdysvaltoihin ja koko maailmaan hajautettuja rahastoja. Ostin viime vuonna asunnon ja otin siihen lainan. Onneksi en laittanut silloin kaikkia rahastoja lihoiksi. Nyt ne ovat tuottaneet kivasti, ja halutessani voisin lyhentää asuntolainaa rutkasti noilla tuotoilla. Mutta kasvakoot nyt vielä vähän.

Vierailija
2/8 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi pörssin valitut palat miinus 40%.

Joskin osinkoa virtaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskin osinkoa virtaa...

Ou nou. Nyt kannattaisi suunnata Suomen rajojen ulkopuolelle sijoitusasioissa.

Vierailija
4/8 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on plussalla 67.5% tämän vuoden alusta.

Vierailija
5/8 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskin osinkoa virtaa...

En osta enää mitään suomalaisia osakkeita, korkeintaan jotain Marimekkoa. Suomalaiset pörssiyhtiöt ei ole kiinnostunut kasvamaan eikä investoimaan, ainoastaan kusettamaan osakkeen omistajia joiden osakkeiden arvo laskee kun johto jakaa toisilleen bonuksia ja osinkoja dilutoiden osakkeiden arvon

Vierailija
6/8 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep /2

Vierailija
7/8 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indeksiin sijoittelen, vuoden takaisesta koko salkku 22 % plussalla ja vuoden alusta 14 %. On vain pikkusummalla Suomi-rahastoa, sekin näköjään 10 % plussalla vuodentakaiseen.

Vierailija
8/8 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Indeksiin sijoittelen, vuoden takaisesta koko salkku 22 % plussalla ja vuoden alusta 14 %. On vain pikkusummalla Suomi-rahastoa, sekin näköjään 10 % plussalla vuodentakaiseen.

Minulla aika lailla samat lukemat. Lähinnä koko maailman indeksisijoituksia, ja Pohjoismaiden sijoituksia pikkuisen. Mukava lisä keskituloiselle yh-äidille.