Veljeni 0n 27 v. eikä ole kuin peruskoulu käytynä(ka 6,1) Istuu Essolla päivät pitkät. Mikään ei nappaa. Argh
Kommentit (8)
Tutulta kuullostaa... Ja hänen asiansa ovat tällä tolalla, koska minua on lellitty ja autettu eteenpäin ja häntä ei. Hänessä itsessään ei ole mitään vikaa tietenkään...
en yleensäkään ehdi istua. 7 lasta pitää melko kiireisenä
Voisit kysyä mitä hän haluaisi tehdä ja jos se ei ole mahdollista niin mitä hän voisi edes kuvitella tekevänsä työkseen. Kannusta hakeen kouluun tai työvoimakoulutukseen, josta valmistuu ammattiin.
Onko veljesi yrittänyt hakea ammattikouluun peruskoulun jälkeen?
Kyllä ammattikouluissa käy ihan varttuuneempaakin sakkia. Yritä takoa järkeä päähän. Jos hänellä joku ammatti todella kiinnostaisi niin kyllä se siitä onnistuu.
Aikuisopiskelijoita on paljon. Itse täytän kohta 28v ja aloitin ammattikorkeakouluopinnot viime syksynä. Aikaisempaa ammattia ei ole. Kyllähän se tympii, kun opintotuki on pieni ja lapsia kolme, mutta koulun jälkeen työnäkymät ovat hyvät.
Mitä taas tulee tuohon yhteen kommenttiin, " miten Suomessa voi joku 27-vuotias olla ilman ammattia" - ei minulla, 25-vuotiaalla yliopisto-opiskelijallakaan ole tietoakaan ammatista, humanistinen tutkintoni kun ei varsinaisesti pätevöitä yhtään mihinkään. Koulutus ja ammatti ovat kaksi eri asiaa, valitettavasti.
Ap