Mammografia, sattuuko se?
Tuli kutsu ensimmäistä kertaa ja ensi viikolla pitäisi mennä. Osuu kiireiselle viikolle ja päivälle. Tuleekohan loppupäivän töistä mitään, kun käyn kuvauksessa? Sattuuko se kuinka paljon?
Kommentit (36)
Ne piikit painuu sen verran syvälle että kannattaa pyytää paikallispuudutus.
Sattuu. Riippuu ihan hoitajasta kuinka paljon haluaa litistää ja venyttää. Pahin oli että sattui 7 vuotta vielä jälkeenpäinkin ja olin kuukauden rinnat mustelmilla.
Ai taas menet ensimmäistä kertaa mammografiaa.
Riippuu rinnoista. Omat rintani on pehmeät eikä niissä ole mitään kyhmyjä, joten mammografia vain puristaa, ei satu.
Just aamulla kävin. Puristusta ym tuntui sen aikaa kun kone oli kiinni rinnassa. Se loppui heti kun kone irrotettiin. Kun kävelin pukemaan vaatteita ei tuntunut yhtään mitään erikoista. Tosi helppo homma. Menin aamulla noin 15 minuuttia ennen aikaa ilmoittautumaan. Pian kutsuttiin sisään ja lähdin pois tksta kun omaan aikaan oli vielä 2 minuuttia. Eli minulla odotus, riisuminen, kuvaus ja pukeminen vei noin 13 minuuttia.
Minulla sattui enemmän kuin osasin etukäteen kuvitella. En ole edes mikään erityisen kipuherkkä.
Ei satu, pienirintaisilla voi sattua.
Sattuu ihan törkeästi. Pyörtymisen partaalla ollut joka kerta, ja kipukynnys on suhteellisen korkea. Se riippuu rinnan koostumuksesta. Mitä tiheämpi kudos, sitä enemmän sattuu ja päinvastoin. Joitakin ei satu ollenkaan. Syy yllä.
Ei satu rummografia, ellei ole rummo-mallin riipparit.
Minulla ei ole tuntunut juuri miltään. Joillakin toisilla voi sattua. Kestää kuitenkin lyhyen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tuntunut juuri miltään. Joillakin toisilla voi sattua. Kestää kuitenkin lyhyen aikaa.
Siis käynyt useampaankin kertaan eikä koskaan tuntunut juuri miltään. Jälkeenpäin ei tunnu että edes olisi käynyt mammografiassa.
Sattuu- mutta lyhyesti, enemmän rasittaa että tekijänä on keski-ikäinen mies joka todella tulee iholle kun värkkää niitä tissejä tiskiin-on silläki duuni
Itselläni on niin pienet rinnat ettei tarvitse mennä litistyskoneeseen, onneksi.
En kokenut sitä kipuna, vaan hetken nipistyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Sattuu- mutta lyhyesti, enemmän rasittaa että tekijänä on keski-ikäinen mies joka todella tulee iholle kun värkkää niitä tissejä tiskiin-on silläki duuni
En kyllä menisi itse jos hoitajana on mies, menisin vaikka yksityiselle mielummin.
Paljon kivuttomampi kuin papakoe, vaikka olen pienirintainen. Litistys voi tuntua epämukavalta, mutta en vertaisi edes hampaan paikkaukseen.
Ihan mukavaa se on, ei satu jos ei ole joku kiukkupussi kuvaajana.
Läheinen joka on synnyttänyt ja on aika sellainen ronski ettei vähästä hätkähdä sanoi että sattuu aivan kauheasti. Hänellä enemmän isot rinnat kuin pienet.
Niin riippuu henkilöstä , tämäkin.
Minulle se SATTUU , kun laite puristaa, ja sitten vielä "junttaa" sen laitteen voimalla rinnan päälle. Mutta onneksi tuo kestää vain muutaman kymmenen sekuntia tuo tuskaisen vaihe.
Sen aikaa kun kone litistää tissejä niin tuntuu kivistävää epämukavaa painetta, mut se loppuu heti kun tissit pääsee vapaaks 👍🏼