Paljonko sinulla on asuntolainaa vielä maksamatta?
Katsoin juuri että enää on 36 000e asuntolainaa maksamatta, asuntolainaa otin 80 000e aikoinaan. Nyt tässä muutaman vuoden aikana olen alkanut lyhentämään lainaa pois enemmän eli ylinääräisiä lyhennyksiä olen tehnyt.
Max 5v niin olen velaton ja omistan oman pikki asuntoni! Miltä tuntuu maksaa se vika erä asuntolainaa pois?
M32
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kiva että kysyit, koska en ole muistanut koko asuntolainaa. :) Enää 8340 euroa jäljellä! Täähän on alkuvuodesta maksettu pois.
Asunnon arvo on näköjään jo luokkaa 380 000 euroa. Kivasti noussut siitä mitä itse maksoin.
Oliko monta kiinnostunutta, tarjouksen tekijää?
14,000 jäljellä, okt. Tosin sitten pitää alkaa tekemään muutamia remppoja.
8v sitten loppui kun myytiin ja muutettiin, nykyisen ostosta jäi rahaa kun huomattavasti pienempi ja eri paikkakunnalla, nyt ikää 60v.
Alkuvuodesta maksoin viimeisen erän. Nyt menee vastaava summa säästötilille.
Lainaa jäljellä n. 300 k€. Asunnon arvo n. 900 k€. Asunto Helsingin keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolla euroa, käteisellä olen ostanut. Täällä itäsuomessa oleviin luukkuihin ei moneen edes saa lainaa.
M41
Yritäppä joskus myydä asuntosi, et saa siitä euroakaan.
Mitä sitten? Asuminen on niin halpaa, että maksaa porrastetulla ansiosidonnaisellakin.
Alunperin oli 35000e, nyt 30000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolla euroa, käteisellä olen ostanut. Täällä itäsuomessa oleviin luukkuihin ei moneen edes saa lainaa.
M41
Mitä sitten? Asuminen on niin halpaa, että maksaa porrastetulla ansiosidonnaisellakin.
Tuo riskihän siinä aina on. Itse jouduttiin myymään halvalla, mutta ostettiin myös seuraavakin halvalla. Menee vaihtoon taas vähän ennen kuin seuraava iso remontti on tulossa.
Loppui jo nelisen vuotta sitten. 20 vuoden laina maksettiin 14 vuodessa. Alkuun korko 4, sitten 6 ja pienimmillään 0,2%.
Tuon loppuessa otin pienen lainan loma-asuntoon. Maksoin pois kun korot lähti nousuun.
Hetken tuntuu viimeinen erä hienolta, kodin lainan päättymistä kilistettiin skumpalla. Pian koko asia unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Näkyyhän nuo kaupaksi kaikki menevän.
Aina menee kun hinta on oikea. Itäsuomessa asuntojen arvot on max 10 000e.
10000 ois ihan liikaa sekin itä-Suomen kämpästä älä edes vitsillä murjaise. En muuttaisi rappio-Suomeen vaikka ilimatteeks saisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että kysyit, koska en ole muistanut koko asuntolainaa. :) Enää 8340 euroa jäljellä! Täähän on alkuvuodesta maksettu pois.
Asunnon arvo on näköjään jo luokkaa 380 000 euroa. Kivasti noussut siitä mitä itse maksoin.
Miksi pitäisi olla tarjouksia, kun ei olla myymässä? Olen eri, mutta vaikka hinta laskisikin, niin pointti ei ole tehdä voittoa ja ottaa sitä rahaa hautaan mukaan, vaan asua stressittä omassa talossa kunnes kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla tarjouksia, kun ei olla myymässä? Olen eri, mutta vaikka hinta laskisikin, niin pointti ei ole tehdä voittoa ja ottaa sitä rahaa hautaan mukaan, vaan asua stressittä omassa talossa kunnes kuolee.
Asunnon arvo on se mitä joku siitä maksaa, eikä joku päästä repäisty summa.
Noin 20 000 euroa, remppalainaa n. 5000 euroa ja autolainaa n. 4000 euroa
Vierailija kirjoitti:
Omistan useampia asuntoja Pk-seudulla. Vain yhdestä on enää velkaa n. 600.000€.
m45
Oho oho. Meillä onkin kelasossupummien ankeessa päivässä nyt miljonääri vieraana. Levitetäänkö punanen matto. Annakko kakskymppiä köyhälle.. 🙄
Otettiin maltillisen kokoinen laina viime vuoden lopulla, reilu 100 tuhatta jäljellä.
Omistan useampia asuntoja Pk-seudulla. Vain yhdestä on enää velkaa n. 600.000€.
m45