Paljonko sinulla on asuntolainaa vielä maksamatta?
Katsoin juuri että enää on 36 000e asuntolainaa maksamatta, asuntolainaa otin 80 000e aikoinaan. Nyt tässä muutaman vuoden aikana olen alkanut lyhentämään lainaa pois enemmän eli ylinääräisiä lyhennyksiä olen tehnyt.
Max 5v niin olen velaton ja omistan oman pikki asuntoni! Miltä tuntuu maksaa se vika erä asuntolainaa pois?
M32
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolla euroa, käteisellä olen ostanut. Täällä itäsuomessa oleviin luukkuihin ei moneen edes saa lainaa.
M41
Yritäppä joskus myydä asuntosi, et saa siitä euroakaan.
Olen ostanut itselleni loppuelämäni kodin ja se jää valtion riesaksi.
- eri
Ostin myös 90-luvun lamassa itselleni ko-din. Koti, jossa asuu on pelkkä kuluerä.
Koti on siis paljon muutakin kuin arvo tai hinta. Se on mielenrauhaa. Tätä kotia ei multa vie ero, työttömyys, sairaus, jne....
Mökistä on jäljellä noin 35000€. Omakotitalo maksettu jo pois.
250 tuhatta on jäljellä. Parikymmentä vuotta pitää vielä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva että kysyit, koska en ole muistanut koko asuntolainaa. :) Enää 8340 euroa jäljellä! Täähän on alkuvuodesta maksettu pois.
Asunnon arvo on näköjään jo luokkaa 380 000 euroa. Kivasti noussut siitä mitä itse maksoin.
Onnneksi olkoon, sait asunnon myytyä näinä aikoina vaikka muuta väitetään!
Noin 50 000 jäljellä, saan maksettua pois parissa vuodessa muuttuneen taloustilanteen vuoksi.
Otin lainaa 120 000e ja sitä on jäljellä 89 000. Olen 41v yh
24 200 miehen kans puoliksi. Vajaa 4 vuotta vielä maksuaikaa.
Kertaalleen jo maksettu talo ja kyllähän se viimeinen erä tuntui ihan mahtavalta. Pari vuotta velattomana ja tehtiin yläkertavaraus valmiiksi. Tätä lainaa vielä 19000 jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolla euroa, käteisellä olen ostanut. Täällä itäsuomessa oleviin luukkuihin ei moneen edes saa lainaa.
M41
Yritäppä joskus myydä asuntosi, et saa siitä euroakaan.
Hah!
Eipä se paljon puristele, jos kämppä on maksanut tyyliin kymppitonnin, eikä velkaa ole tarvinnut alun perinkään.
Halpaa asumista, todennäköisesti neljissäkymmenissä oleva mies ei ole kovin helposti edes muuttamassa mihinkään päin.
Jos on esimerkiksi kohtuullisen hyvin hoidetusta taloyhtiöstä vaikkapa keskikokoinen kaksio, hoitovastike pyörii ehkä jossain 220-250€/kk. Siihen vedet ja sähköt päälle, niin noin kolmella huntilla saa elämisen ja olemisen kustannettua.
Jos on edes vähän tyynyn alla rahaa, ei tarvitse suhtautua tulevaisuuteen kovinkaan pelokkaasti, eipä oikeastaan ole edes väliä, onko töissä vai ei, jos ei siis ole elätettäviä. Pärjää kyllä vähemmälläkin, vaikka Purra ja kumppanit heiluisivatkin saksiensa kanssa.
28 000, nostin 6 vuotta sitten 120 000.
110000 € otettiin, 55000 € maksamatta.
Vielä 7 kk, ja talo pääkaupunkiseudulla. Ei hätää, vaikka työt lähtisi tänään. Eikä ne lähde, loma alkaa :)
Vielä n. 220 000€ euroa ja lisää tulee, kun on kokoajan remonttia. Yhteensä lainaa alunperin 340 000€ kahdesta asunnosta, molemmat on vielä omistuksessa. Olen varmaan 62 vuotias kun kaikki maksettu. Pitäisi ottaa vielä n. 40 000€ lisää lainaa remontteja varten.. Pankki kiittää, minä en.
Ei ole enää, maksettu muutama vuosi sitten loppuun. Ikää 49 vuotta.
2006 maksettiin se pois, kun korko nousi 6,5:een.
0 e asuntolainaa, 70 000 yhtiölainaa maalämpö-, putki- ja julkisivurempoista. Ainoa tapa, millä pystyin ostamaan asunnon oli hankkia tällainen putkiremppakohde, jonka aiempi omistaja oli 2 asunnon loukussa. Sinänsä kiva, että on hyväkuntoinen asunto, eikä tarvinnut eron jälkeen mennä vuokralle, mutta onhan nuo vastikkeet sitten ekat vuodet aivan poskettomat.
175 000 e (maksettu 60 000 e), ikää 40+ eikä perintöjä tiedossa. Ihana pk-seutu <3
Kiva että kysyit, koska en ole muistanut koko asuntolainaa. :) Enää 8340 euroa jäljellä! Täähän on alkuvuodesta maksettu pois.
Asunnon arvo on näköjään jo luokkaa 380 000 euroa. Kivasti noussut siitä mitä itse maksoin.