Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesirokko aikuisella iällä - kuinka helpost vyöruusu kehittyy?

Vierailija
29.01.2007 |

Vesirokko aikuisena sairastettuna on kamala tauti. Luin netistä, että rokon aiheuttaa virus, mikä on erittäin tarttuva ja varsin kamala tauti aikuisena sairastettuna.

Poikani (4v) sai päiväkodista vesirokon, itse en ole sairastanut sitä pienenä, joten pelkään saavani taudin ja siitä keuhkokuumeen. Onko kenelläkään kokemuksia aikuisiällä sairastetusta vesirokosta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin vyöruusun, eikä se tarttunut lapseeni vesirokkona, vaikka nukuimme perhepedissä. Vesirokko tarttuu siitä nesteestä jota on rakkulaoissa, vältä siis ihokontaktia sen kanssa. Jos hyvin käy, selviät tartunnalta.

Vierailija
2/4 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vesirokon lapsiltani tossa pari vuotta sitten. Lapset olivat rakkuloiden aiheuttamaa kutinaa lukuunottamatta täynnä energiaa (olivat 3 ja 4v.), mutta itse en muista ikinä olleeni niin kipeä. Kuume oli 40 asteessa, joka paikka täynnä rakkuloita - niitä oli suussa, jalkapohjissa, päänahassa ja alapäässä. Nivelet särkivät, pää oli sekaisin eikä pystynyt syömään eikä oikein juomaankaan mitään. Ja totta kai tauti iski kun mies oli kuukauden ulkomaan työreissulla... Isovanhemmatkin asuvat yli 600km päässä, joten oli pakko turvautua naapureihin että sai lapsille ruokaa, käveleminen oli lähes mahdotonta. Tosi ikävä kokemus, mutta hengissähän tuosta selvittiin.

Toivottavasti et tautia saa, on se sen verran ilkeä kokemus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

punoittaa ja kutittaa/olla ärtynyt kuten ihottumassa. Vyöruusu on ikävä, mutta onneksi se ei välttämättä kestä kauaa, ainakaan se vaihe kun rakkulat ovat kipeitä.

Vierailija
4/4 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistely alkoi ennekuin mitään näkyvää edes ilmaantui. Sitten alkoi punotus ja vihdoin pieniä näppylöitä, jotka alkoivat kasvaa nestetäytteisiksi rakkuloiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi