Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin mielialalääkkeen ja nyt tuntuu kuin olisin uudestaansyntynyt

Vierailija
12.06.2024 |

Elin masennuksessa 15 vuotta. Ja ei kyseessä ei ole SSRI-lääke

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke ap? 

Vierailija
22/27 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo silleen ne mieliala-lääkeet ja huumeet, sienet muuttaa sinua sisältä

Kysymys kuuluu, ootko enää oma itsesi? Ja jos et niin onko millään mitään väliä? Jos olet uudesti syntynyt niin onko todellinen minäsi kuollut? Onko tunteesi aitoja?

🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu! Olin jossakin määrin masentunut, ja kärsin myös siitä, että parisuhteessa minulla oli voimakkaampi libido kuin vaimollani.

Sain asianmukaisen lääkityksen, masennusoireet ovat helpottaneet, eikä halukkuuttakaan enää ole, joten hyvin menee!

Vierailija
24/27 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu! Olin jossakin määrin masentunut, ja kärsin myös siitä, että parisuhteessa minulla oli voimakkaampi libido kuin vaimollani.

Sain asianmukaisen lääkityksen, masennusoireet ovat helpottaneet, eikä halukkuuttakaan enää ole, joten hyvin menee!

🤢

Vierailija
25/27 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ssri... joten onko kyseessä Voxra (bupropioni)? Jos on, lopeta käyttö heti jos ilmenee tinnitusta, korvien lukkiutumista tai mitä tahansa korviin ja kuuloon liittyvää ongelmaa. Se voi alkaa päivissä, viikoissa, kuukausissa tai jopa vuosissa aloittamista. Jos Voxraa ei lopeta heti kuulo-oireen ilmaannuttua, se voi jäädä pysyväksi. Joissain tapauksissa se jää pysyväksi vaikka lopettaisi välittömästi.

Muutoin Voxra on hyvä lääke joka auttaa monia. Itseänikin auttoi vireystason ja energian kohottajana. 2 kuukauden käytön jälkeen toinen korvani meni lukkoon. Lopetin lääkkeen heti ja kuuloni palautui. En enää uskaltanut aloittaa uudestaan, kun luin että lääke aiheuttaa pysyvää kuulon alenemaa, tinnitusta jne.

Apua, kuulostaa pelottavalta

Vierailija
26/27 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Toivottavasti vaikutus vielä kestää. Osalla aivot pyrkivät kaikin keinon takaisin masentuneeseen tilaan, ja muuttavat toimintaansa sopeutumana lääkkeeseen niin, että vaikutus häviää melko nopeasti. Mutta kyllä osalla auttaa pysyvästikin.

Itse olin valitettavasti niitä, joille mistään kokeilluista lääkkeistä ei ollut apua. Pelkkiä sivuvaikutuksia. Ilmeisesti noin kolmasosa on tällaisia jotka ei saa lääkehoidosta apua. Tai no, Ketipinor kyllä turrutti tuskaa, mutta teki myös työkyvyttömäksi, joten ei sekään käynyt. Muut lääkkeet taas ei edes vähäää alusta vähentäneet masennusta ja ahdistusta. 

Perinteinen tutkimuksissa ja joissain oppikirjoissa esitetty kuvaus on, että noin 20 %:lla masennus katoaa itsestään kunhan aikaa vähän kuluu, 40 % kokee olonsa paremmaksi saatuaan plasebo-valelääkettä ja 60 % kokee olonsa paremmaksi saatuaan lääkeainetta sisältävää lääkettä. Tällöin lääkkeen saannin jälkeen olon tunnuttua paremmalta yksilö ei tiedä, kuuluuko siihen ryhmään, joka olisi parantunut ajan edetessä, vai siihen, jota olisi yhtä lailla auttanut plasebokin vai viimeksi mainittuun ryhmään, jota lääke hyödyttää eniten. Se olisi hyvä tietää.

Vierailija
27/27 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten se loput 40 % on sellaisia, jotka ei koe oloaan paremmaksi missään kolmesta tilanteesta.