Kotimainen albumi joka on lähellä täydellisyyttä?
Onko sellaista olemassa? Olen kuunnellut varmaan sata levyä ja mikään ei oikein pääse kymppiin?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
No jaa, tietyissä ulkomaisissa musiikkipiireiss.: On pidetty itä-suomalaisen yhtyeen Neljä Ruusua, biisejä, yhtenä maailman parhaimpina.
Niin sanoituksen, kuin musiikin ansioista.
Aikoinaan Neljä Ruusua yhtyeen upeat musiikkivideot levisiväf ympäri maailmaa.
Se oli 1980- luvun loppupuolta. Ja 1990- luvun alkua.
Eikä sitä silloin kukaan ihmetellyt, koska yks Neljä Ruusua yhtyeen jäsen oli Ismo Alanko.
Huikeaa, tiettyjen musiikkipiirien arvostamaa pop-kappaleiden sävellystä. Ja sanoitusta.
Ismon veli Ilkka Alanko vaikutti Neljä Ruusua-kokoonpanossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, tietyissä ulkomaisissa musiikkipiireiss.: On pidetty itä-suomalaisen yhtyeen Neljä Ruusua, biisejä, yhtenä maailman parhaimpina.
Eikä sitä silloin kukaan ihmetellyt, koska yks Neljä Ruusua yhtyeen jäsen oli Ismo Alanko.
Huikeaa, tiettyjen musiikkipiirien arvostamaa pop-kappaleiden sävellystä. Ja sanoitusta.
Tarkoitat varmaan Ilkka Alankoa.
Just.
Niin tarkoitan. Kiitos korjauksesta.
Tuomari Nurmio ja Köyhyyden Ystävät - Kohdusta hautaan
Vierailija kirjoitti:
Aika kökköjä nämä ehdotetut.
Ehdota parempaa?
Ella ja Aleksi: Lenni Lokinpoikanen
Täydellisin suomalainen rock'n'roll levy tulee ikuisesti olemaan Hurriganesin - Roadrunne. Siinä oli tähdet kohdillaan tehdessä ka kaikki palaset Järvisen virtuositeettia myöten loksahti kohdalleen. Tuota on kotimaiset muusikot soitelleet ulkomaisille kollegoillekin ylpeydellä.
Omia suosikkeja kasarilta on Mustan Paraatin debyytti-LP Peilitalossa ja Nights of Iguanan debyytti-LP The Gift. Molemmat hieman vieraannuttavia mutta täysipainoisia kokonaisuuksia ja jälkimmäisessä Puka Oinonen parhaimmassa Mick Ronson vaikutteisessa iskussaan kitaristina. Kumpikaan ei kuitenkaan niin täydellinen kokonaisuus kuin Roadrunner mutta onpa todella vaikea keksiä Roadrunnerin rinnalle joku muukin täyden kympin albumi.
Cheek - Sokka irti + Kuka muu muka. Molemmat täyden kympin levyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että jokin muukin muistaa tuon suomalaisen båndin. Itse muistan sen erittäin hyvin.
Olin Hesassa opiskelemassa diplomi-insinööriksi Otaniemessä. Enkä ollut etelä- suomalaine
Valuva taivas on hämmentänyt sillä, että on aika suora lainaus U2 Pridesta. Kuunnelkaahan.
No mun perhealbumi on täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuomari Nurmio ja Köyhyyden Ystävät - Kohdusta hautaan
Itse arvostan Nurmion Maailmanpyörä Palaa enemmän kuin Kohdusta hautaan.
Jo mainittu täällä, Röyhkä: Pikku Enkeli.
Juice Leskinen - Ajan Henki
Tuomari Nurmio - Kohdusta Hautaan
Hurriganes - Roadrunner
Englanniksi Kirkan laulamana täysi albumillinen rock'n'roll:a, vuosi oli 1986.
Kirka - R.O.C.K.