Mihin olisi nyt hyvä sijoittaa rahaa?
Jos voisi sijoittaa 100 000 euron perinnön, niin mihin se kannattaisi laittaa? Onko täällä ketään oikeasti sijoittamisesta tietävää?Tavoitteena olisi saada lisätuloa arkeen, kun on jo ikääkin kertynyt. Pankkitilille en halua laittaa inflaation takia.
Kommentit (47)
Sijoita minuun. Olen voittaja ainesta.
Pankki maksaa tällä hetkellä 4% tilillä makuuttamisesta, joten anna olla, ei riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et rahoja aidosti oikeasti tarvitse itse, niin mitenkä olisi lahjoitus johonkin hyväntekeväisyyteen? Menisi ainakin varmasti tarpeeseen ja olisi paras mahdollinen sijoitus.
Kääntyisin haudassani, jos perilliseni antaisi perintörahat hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Osta asunto ja laita vuokralle. Tienaat vuodessa 6000 euroa 600 euron vuokralla ja 5 vuodessa tienaat 40 tonnia.
Nyt on vähän epärealiset laskelmat. 100 000 e. Okei voit saada sillä jonkinlaisen asunnon. Mutta aika matalat vastikekulut oot kyllä laskenut. Suhteessa asunnon hintaan ja vuokraan epärealistista, etenkin kun remonttikulutkin puuttuvat. Ja välityskulut. Olet myös unohtanut kokonaan pääomatulot 30 %.
Vierailija kirjoitti:
Automaatioon ja aseisiin.
Patria on nykyään osa KONGSBERG GRUPPENIA suurin kirjaimin kirjoitettuna ainakin kun puhutaan Nammo Lapuan tuotteista. Ostin yhtiön osakkeita ihan henkilökohtaisesta vakaumuksestani johtuen. Olemme kunniavelkaa Ukrainalle kun EU pystyi toimittamaan vain 30% luvatuista ammuksista. Nammon elikkä KONGSBERG GRUPPENin tuotteilla on tällaisina aikoina kysyntää ja saahan sieltä osinkojakin.
Sen lisäksi puolustusteollisuuteen satsaamalla tulee huolehdittava niin kotimaan työllisyydestä kuin myös siitä, ettei PV:n ammuslaarin pohja ihan heti olisi näkyvissä. Mutta: jokainen sijoittaa oman arvomaailmansa mukaan.
Määräaikaistalletus Svea tai Hypo. Entäs osuuspankin kasvutuottotili.
Vierailija kirjoitti:
Jos et rahoja aidosti oikeasti tarvitse itse, niin mitenkä olisi lahjoitus johonkin hyväntekeväisyyteen? Menisi ainakin varmasti tarpeeseen ja olisi paras mahdollinen sijoitus.
Katsoin pitkästä aikaa televisiota niin siellähän oli mainokset pelkkää rahan kerjäämistä. Erityisesti kuolemalla tunnutaan ratsastelevan härskisti ja kehoitetaan testamenttaamaan omaisuutensa jollekin järjestölle, kun aika päättyy.
Itse en sijoittaisi jos tosiaan ikääkin on jo. 40v.ei ole mitään mutta jos olet yli 60v.niin käyttäisin kaikkeen kivaan sillä 80v. Voit olla jo kuollut.
Tiistaina saatiin Rakennusteollisuuden (RT) suhdannekatsaus ja siinä ennustetaan omakotialoitusten kasvavan vuonna 2025 +29%. Tuohon Uuniseppien markkinaosuuden siirtyminen suurelta osin Tulikivelle, saadaan helpostikin Tulikiven kotimaan liikevaihdon kasvuksi +50%!
Jos sijoitusosaaminen on sitä tasoa, että pitää vauvapalstalla kysyä, niin laittaisin rahat säästötilille kasvamaan korkoa ja ehkä osan indeksirahastoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sijoita minuun. Olen voittaja ainesta.
Tai minuun, minäkin olen voittaja ainesta, jossa on vielä kasvupotentiaalia, vaikka viimevuonna kasvoin yli 7kg.
Vierailija kirjoitti:
Kulta on ollut hyvä viimeaikoina. Samoin tuo mainittu Nvidia.
Enpä kyllä nyt huippuhinnalla ostaisi. Enkä enää Valmettia, mutta se sattui sopivasti kun ostin keväällä halpaan aikaan "vahingossa". Nyt pomppasi jo yhdessä yössä 10%
Kannattaa lukasta tää artikkeli: https://sijoitan.fi/mihin-kannattaa-sijoittaa/
Sieltä saa hyvin vinkkiä. Itse sijoitan indekseihin :).
Jos uskomme Redditin sjoitusneuvojia (ja ehkä siellä niitä on enemmän kuin täällä), tulee esiin pari pointtia: Kulut ovat isommat pankeilla kuin esim. Nordnetillä, joten kannattaa käyttää jälkimmäistä. Pitkäjänteisen sijoittamisen parhaat kohteet ovat maailma-rahastot. Itse en ostaisi nyt jenkkiläisiä osakkeita, kun heillä on murros, eikä suuntaa tiedä ja suomalaiset ovat huonotuottoisia.
Itsellä olisi varma suunnitelma, jos saisin 100k. Voisin maksaa kaikki velat pois ja kuussa jäisi yli tonni enemmän taloudelle rahaa. Loput sitten vaikka niihin rahastoihin, kun ensin olisi käyty Euroopanvaellusmatkalla.
Muista hoitaa verot ensin perinnöstä.
Vierailija kirjoitti:
nvidia/tesla
Tähän jos olisi joku tarttunut. Moni on käärinyt molemmilla hurjasti rahaa viime kesäkuun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kulta on ollut hyvä viimeaikoina. Samoin tuo mainittu Nvidia.
Mitä järkeä on nyt ostaa kultaa, kun hinta on pilvissä. Myöhässä olet pahemman kerran.
Kuullostaa siltä, että sinunkin olisi syytä kokeilla.