Syönkö liian vähän? (väsymys)
Esimerkki eilisen päivän syömiset
aamupala: 1 kahvi maidolla, ruisleipä + juustosiivu
lounas: spagettia ja jauhelihakatiketta, 1 ruisleipä kalkkunaleikettä ja juustosiivu
1 banaani
illallinen siskonmakkarakeittoa
ennen nukkumaanmenoa 1 jugurtti, hedelmä tai muuta pientä naposteltavaa (suklaa, pähkinöitä, leipää)
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mulla aamupala 3-5 kahvia, päivällä pari kahvia ja voileipä, kohta perunamuusi ja ahven fileitä, illalla pari voileipää. Hyvin pärjää näillä hommilla, kun käytännössä vaan lorvin.
Mullakin istumatyö. ap
Syöt liian vähän vitamiinipitoista ruokaa. Kokeile lisätä enemmän c-vitamiinipitoisia ruoka-aineita ja vaikka maksamakkaraa pari kertaa kuussa leivän päälle.
Kyllä tuo ruokämäärä kuulostaa äkkiseltään aika vähäiseltä. Väsymykseen voi toki vaikuttaa moni asia, kuten raudan puute, vitamiinien puute, jokin perussairaus jne. Lähtisin selvittämään asiaa terveydenhuollon kautta, vaikka siellä jonoja onkin.
Syön samoin kuin ap eikä väsytä, olen syönyt noin koko elämäni.
Eilen
- minihiilari 1 siivu, vähän oivariinia ja 1 ohut siivu juustoa, maitokahvi 130kcal
- lounas linssikeittoa (keitossa ei kermaa eikä kookosmaitoa), 1 rkl oliiviöljyä, melonia 100g 355kcal
- välipala jäätelötikku 236kcal
- päivällinen lasagne 230g + pieni patonkisiivu yht 400kcal
1120 kcal
Kävelin aamulenkin 4km ja sen jälkeen ajoin nurmikkoa 1000m2. Plus normi kotihommia päälle. Riittävästi vähän ylipainoiselle, usein tulee 1300kcal
Ai kaksi lämmintä ruokaa + muut pikkusafkat on liian vähän? Just joo, av- keittiössä varmaan on. AP tuplaa annoskoko ja katso mitä tapahtuu
Mulla aamupala 3-5 kahvia, päivällä pari kahvia ja voileipä, kohta perunamuusi ja ahven fileitä, illalla pari voileipää. Hyvin pärjää näillä hommilla, kun käytännössä vaan lorvin.