Mitä voi lähettää yhdellä postimerkillä nettikirpparilla?
Mitkä tavarat ja vaatteet menee sillä yhdellä 2,5 euron postimerkillä? Eli että kuorineen kaikkineen jää alle 50 gramman? Minulla ei ole vaakaa kotona niin en voi punnita. Tilasin juuri yhden pikkutavaran, joka myyjän mukaan tulee yhdellä merkillä mutta jäikin postiin ja posti karhusi minulta melkein 5 euroa lisää. Vaikka kädessäkin kuori tuntui kevyeltä. Saako yhden bodyn menemään yhdellä merkillä? Entä lautasliinapaketin?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Hanki se vaaka, et voi muuten tietää mitä joku kirje painaa
Olen useammin ostajan kuin myyjän roolissa ja joudun luottamaan myyjän arvioon. On jo käynyt niin ettei tule yhdellä merkillä vaikka myyjä sanoi tulee ja joudun maksamaan itse postille vitosen lisää. Siksi kyselen vähän esimerkkejä mitkä tulee oikeasti, jotta uskallan ostaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen useammin ostajan kuin myyjän roolissa ja joudun luottamaan myyjän arvioon. On jo käynyt niin ettei tule yhdellä merkillä vaikka myyjä sanoi tulee ja joudun maksamaan itse postille vitosen lisää. Siksi kyselen vähän esimerkkejä mitkä tulee oikeasti, jotta uskallan ostaa. Ap
No kysy myyjältä paljon painaa
Painon lisäksi paksuus ja mitat vaikuttaa hintaan. Lähetys Ei saa olla mm. yli 3cm paksu.
Esim. Villasukkien postitus menee helpolla paketiksi paksuuden vuoksi. Samoin useimmat kirjat. DVD-levy sen sijaan kulkee usein tavan kuoressa.
Hiivapala 50g, viivotin, kynä. Laita kynä pöydälle, viivotin keskeltä kynän päälle, hiivapala päähän ja toiseen päähän punnittava. Siinä sulle halpa kirjevaaka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy myyjältä paljon painaa
Eihän ne yleensä tiedä. Vastaus on aina, että menee kyllä yhdellä merkillä. Mutta tosiaan, kun ei aina sitten menekään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Painon lisäksi paksuus ja mitat vaikuttaa hintaan. Lähetys Ei saa olla mm. yli 3cm paksu.
Esim. Villasukkien postitus menee helpolla paketiksi paksuuden vuoksi. Samoin useimmat kirjat. DVD-levy sen sijaan kulkee usein tavan kuoressa.
Tämän ymmärrän. Mutta menisikö dvd levy koteloineen yhdellä merkillä?
Vintedissä paketti kuin paketti 0,99 eikä tarvitse laskeskella/punnita mitään
Ihan oikein sinulle AP ja myyjälle, kun ette noin yksinkertaista asiaa hahmota. Minullekin usein tulee torissa idiooteilta kysymyksiä, että "eikö tuota ja tuota voi kirjeenä postittaa, kun ei tällaisella toimeentulotuella elävällä mt-ongelmaisella alkoholistilla riitä rahat kaikkeen, vaan pitää viinat ja tupakit priorisoida etusijalle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ymmärrän. Mutta menisikö dvd levy koteloineen yhdellä merkillä?
No ei todellakaan. Pari pientä tyypillisen kokoista keräilykorttia maksimissaan menee.
Ei sillä yhdellä merkillä oikein mitään saa menemään. Kätevintä on laittaa pakettina tai käydä lähettämässä kevyet kirjeet postissa. Jos myyjä on laittanut ostamasi tuotteen liian vähillä merkeillä, hän toki sitten maksaa lunastuksesta aiheutuvat kulut.
Ihan oikein sinulle AP ja myyjälle, kun ette noin yksinkertaista asiaa hahmota. Minullekin usein tulee torissa idiooteilta kysymyksiä, että "eikö tuota ja tuota voi kirjeenä postittaa, kun ei tällaisella toimeentulotuella elävällä mt-ongelmaisella alkoholistilla riitä rahat kaikkeen, vaan pitää viinat ja tupakit priorisoida etusijalle".
Olen lähettänyt yhdellä merkillä mm. Vauvan tonttulakin tai taaperon solmion, bodyt yleensä menneet yli rajan. Punnitsen aina vaalla, ettei tuli riskiä ostajalle.
50 grammaa ei ole paljon. 10 postikorttia painaa suunnilleen sen verran. Harva vaate menee tuolla hinnalla.
Jotkut pienet lasten sukat, muutama postikortti, ohut huivi, pari paperiarkkia, eipä juuri muuta saa yhdellä merkillä lähetettyä. Myyjältä kannattaa kysyä suoraan paljonko tuote painaa. Jos sanoo että yli 40g niin ei varmasti tule yhdellä merkillä. Jos sanoo että hänellä ei ole vaakaa, älä osta mitään. Myyjän pitää tietää mikä on todellinen postimaksu kun myy mitä tahansa.
Satoja kertoja nähnyt ilmoituksia joissa jo tavaran muodosta näkee että postikulut on ilmoitettu väärin. Sellaisilta myyjiltä en osta koskaan mitään. Näitä näkee Postin kassallakin jotka eivät ymmärrä postimaksuista yhtään mitään. Ei edes ne myyjät (kesähessut).
Vierailija kirjoitti:
Miten se on oikein minulle ostajana? Eihän minulla sitä tavaraa ole vaan myyjällä. Miten ostaja pääsee sen punnitsemaan? Enkä minä yritä saada ostettua yhdellä merkillä vaan kysyn myyjältä vain että mitä postit maksaa. Ja sen mukaan maksan, en yritä tinkiä posteista. Ainoa tuki mitä kelasta saan on lapsilisä. Ap
Se on hiinä ja hiinä. Hanki please vaaka tai käy kaupassa punnittee