Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

heips!

29.01.2007 |

olen 21, poikakaveri 23 ja oon nyt rv 22+1. Lapsi ei ollut varsinaisesti suunniteltu, koska ollaan seurusteltu aika vähän aikaa, mutta yhteinen asunto kerettiin jo hankkia, kun tein raskaustestin. Miulla on ollut vauva kuume jo 4 vuotta ja nyt kun vielä löysin miehen joka lapsia haluu myös uutinen oli iloinen yllätys. Alussa mietin just, että miten kertoa vanhemmille, mutta hyvin ne on suhtautunut ja ollu iloisia, isäkin alkujärkytyksestä päästyään (: Kyllä tuntuu, että elämän parhaat ajat vasta alkaa nytten. Olisipa jo kesä ja sais vauavn syliin !

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kans 21v. ku aloin odottaa esikoistani.. ja mie 23 :) Lapsi ei ollu myöskään suunniteltu, mut todella iloinen yllätys!! Vanhemmille kertominen aluksi jännitti, mutta he olivat heti todella innoissaa pikkusesta.. Marraskuussa sitten se ihana päivä koitti, ku pikkuinen tyttömme näki ensimmästä kertaa päivän valon..<3 Raskaus oli ihanaa aikaa ja todella ihania ovat myös olleet nähä ekat kuukaudet pikkuisen kanssa... tätä kyl ei vauíhtais mistää pois<3

Vierailija
2/21 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon siulle! Varmasti on ihanaa aikaa siulla nytten, miekään en malttais oottaa, että pääsee näkemään oman pikkuisen. Meniks siulla raskaus muuten hyvin? ja onko vaavi nukkunu yöt kunnolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :).. Hyvin on menny pikkuisen kanssa.. tyttö on erittäin kilti ja nukkuu yöt tosi hyvin.. alukis tuppas valvomaan pari tuntia yöllä, mut äkkiä oppi rytmin.. enää herää kerran pari yössä ja nukahtaa hyvin syötön jälkeen :) Raskaus sujui hyvin.. alussa tietty hieman pahoinvointia.. ja vähän puolen välil jälkeen oli tosi kipeitä supistuksia, mutta muuten tosi ihanaa tuo odotus kyl oli :) Nyt jo hirveä ikävä mahaa, vaikka viimeisinä viikkoina ootti jo innolla että saa pukeutua taas normaaleihin vaatteisiin :D Mitenkäs on sun raskaus sujunu? koskas on laskettuaika? Ja onnea loppu odotukseen :)

Vierailija
4/21 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miun raskaus on sujunut hyvin ainakin nyt viime aikoina, kun ei ole taarvinnu enää pahemmin oksennella. 17 viikolle asti oksentelin 3 kertaa päivässä useimmiten. Nyt ei ole enää, ku harvoin pahoinvointia. Muuten on menny hyvin, eikä muitakaan vaivoja oo pahemmin ollu. Mie en oo jaksanu panostaa hirveesti nyt raskausaikana tuohon vaatepuoleen, aattelin,että ostan mieluummin sitten uusia vaatteita, kun oon taas hoikassa kunnossa. Oon ostanu ihan pari paitaa ja yhet housut, tosin kohta on varmaan pakko ostaa lisää äitiys vaatteita, ku vanhoista vaatteista ei mikään mahdu päälle (:

Miulla on laskettu aika 3.6 eli rv:tä on nyt 23+1

Ootko käyny vauvan kanssa missään harrastuksissa? Mie ite mietin muskaria sitten syssymmällä.

Vierailija
5/21 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä et on jo pahoinvoinnit helppottanu... ja oot keskiraskaudes joka pitäs olla sitä ihaninta aikaa ku ei oo pahoinvointia eikä massukaa oo viel nii iso et ahistas:) Mulla oli kyl muutenki nii pikkunen masu ettei se ahistanu, ku ihan viimisinä viikkoina.. jolloin se kasvoki ihan valtavasti.. :D Miekään en ostellu hirveesti äitiysvaatteita, ku sain miehen siskon vanhoja.. ja nyt on nois " normaaleis paidois" tosi pitkä muoti, niin voi ostaa ihan normaalilta puolelta vaatteita :)

Ei olla viel ainakaa alotettu mitää harrastusta vauvan kanssa, mut äiti-vauva jumpaa vähän oon aatellu.. tääl vois alottaa ku vauva 4kk vanha.. eli noin kuukauden päästä :) ja vauvaunti vois olla kans ihan kivaa, mut meijän tytön iho on nii kuiva etten viitti sit altistaa enempää :( ja ne on vissii aika kalliita :/

Vierailija
6/21 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vauvauinnista teki mieli sanoa,että me ollaan käyty, lauantaina tulee neljäs kerta vasta, mutta kyllä se on niin kivaa perheen yhdessäoloaikaa, ja vaikka olis yh-äippä,niin silti kaikki hoituu siellä aivan yhtä hyvin =) Kannattaa mennä jos vain homma kiinnostaa ja ryhmiin mahtuu mukaan! Kun se olis hyvä aloittaa ennen kuin vauva täyttää 6kk,jotta se oppisi sen sukellusrefleksin =) Ja noista hinnoista vielä, täällä päin neljä kertaa maksaa 34egee, ja sillä hinnalla mukaan pääsee molemmat vanhemmat,tietenkin vauva itse ja mahdollinen toinen sisar kanssa.

Vierailija
7/21 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuolla uinnilla hintaa, mutta kyllähän se maksaa muutenkin, kun käy uimassa uimahallissa muuten vaan, niin ei tuo siinä suhteessa paha hinta oo. Kyllä mie ainakin haluun jonkun verran panostaa vauvan kanssa harrastamiseen, vaikka kun tänään tuli päätös kelalta äitiys ja vanhempain rahasta niin olin kyllä aika, että hip hei vaan! 15,20e päivä, huonommin tulee rahaa, kun on työtön äiti, kun että ois työtön ilman lasta. Kyllä tämä suomalainen hyvinvointi valtio ajattelee asioita. No kai sillä vauvalle ruuat ja muut saa, on sitten vaikka ite syömättä ja pitää toivoo, että poikakaveri sais töitä, niin ei tarviis niin tiukalla elää. Miten teillä muilla oli tai on nuo äitiys ja vanhempain raha asiat?

Vierailija
8/21 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl varmast vauvaunnis on mukavaa.. olis kyl ihana kokeilla :) mie ku kävin vähä kattelees ni tääl maksaa vissii 4euroo kerta..

Mieki saan minimin äprahan ja mies pelkän opintotuen.. opiskellaa molemmat.. ja sit asumistukee.. eikä sitäkää paljo, ku mies oli nii hyvis kesätöis nii vaikuttaa.. mut ihan hyvin silti toimee tullaa.. et vois jonkun harrastuksen kyl alottaa :) Onks sul Äibbä87 minkä ikänen lapsi? ja onks tyttö vai poika? :) Ootkos sie zuzu85 saanu jo pakkauksen vai otatko rahana? ja tiiätkö kumpi on tulossa?

Vierailija
9/21 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie hain eilen sen äitiyspakkauksen, sitä ollaan tässä ihasteltu (: Jotkut vaatteista oli kyllä tosi kivoja, osa ei niinkään hienoja, mutta samapa kai tuo. Onneks vauvoilla ei oo niin tarkkaa tuon pukeutumisen suhteen. Niiille on kuitenkin varmaan tärkeintä se, että ne on mukavat päällä, mutta kiva ois kuitenkin ostella sitten vauvalle kivoja vaatteita. Miun mielestä kyllä tuo äitiyspäiväraha on ihan törkeen pieni. Mutta kai sillä sitten pärjää, kun kerta muutkin näyttää pärjäävän. (:

Mutta pitää mennä siivoilemaan. hyvää illan jatkoa teille!

Vierailija
10/21 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reilu 5kk vanha tyttövauva =)

Vasta viime keväänä sain valkolakin, että en ole oikein ehtinyt tienaamaan, niin että olisin ehtinyt korottamaan äitiysrahaa,että minäkin saan sitä miniä,mutta onneksi mies tienaa ihan kivasti , että toimeen tullaan ihan hyvin. Mihinkään törsäilyyn ei kuitenkaan ole varaa - vain harvoin ja tarkaan valittuihin kohteisiin sijoittamalla on aina ihana hieman hemmotella itseään =) Syksyllä pitäis taas aloittaa seuraavan asteen koulutus ja opintolainaa on tarkoitus hieman otta, ettei ihan piukille mentäis. Mutta kyllä hirvittää ajatus laittaa tuo pikkuinen jo silloin hoitoon.. =( Onneksi isoisovanhemmat, ketkä ovat eläkkeellä ovat alkuun luvanneet hoitaa tyttöä, ettei heti tarvitse ihan ventovieraille sitä viedä.

Mä itse en tykännyt äitiyspakkauksen vaatteista oikeastaan ollenkaan (olisivat ennemmin käyttäneet enemmän valkoista kuin vaaleansinistä tai mintunvihreää...)kovin suosivat poikia niillä värivalinnoilla...minä kun tykkään pukea meidän pikku prinsessan söpöihin tyttömäisiin vaatteisiin =) Eihän lapsi sitä tietenkään ymmärrä, millaiset vaatteet hänellä on yllään, mutta kai se on mulla joku juttu pukea niin vaaleanpunaiseen, kun itselläni oli lapsena aina poikien vanhoja vaatteita päälläni..

Vierailija
11/21 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miekin, että tuo äitiyspakkaus oli aika pojille suunnattu. Mutta mieluummin sitä kuitenkin pukee tytölle poikien vaatteita, kuin toisinpäin. Meillä varmaan sitten oli samanlaiset äitiyspakkaukset, ku siinä miunpakkauksessakin oli paljon mintunvihreätä ja vaaleansinistä, mutta oli siinä myös vähän keltaista.

No meillä ei vielä tiedetä siitä sukupuolesta, niin en oo viittiny oikeestaan kauheesti muutenkaan ostella mitään vaatteita, kerkeehän niitä sitten ostaa, ku syntyy. Kuitenkin sitä haluu sitten pukea tytölle prinsessa juttuja yms. Meille on kylläkin tulossa paljon vaatelahjoituksia sukulaisilta ja ne on kaikki poikien vaatteita:/ no mutta eihän sitä tiedä sitten jos se poika sieltä tulee (:

Vierailija
12/21 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta,että ei sitä poikaa mielellään mihinkään prinsessamekkoon lähde pukemaan ;D

Mekin saatiin ihan älyttömästi vaatelahjoituksia , molemmille sukupuolille sopivia. Mä sitten lajittelin ne ja palautin " väärän" laiset pois,kun vauva oli syntynyt. Toinen vauvan vaatteiden aarreaitta on kirppikset. Sieltä löytyy ihan tuhottoman halvalla ja tosi nättejä & vähän käytettyjä vaatteita. kannattaa käydä kiertelemässä. Ihan kauheasti en ole viitsinyt uusiin panostaa,kun ne ovat niin vähän oikaa sopivia ja kuitenkin aika hintavia, että se tuntuu vähän turhauttavalta ostaa jokin 30 euron haalari , joka on kuukauden päästä jo pieni...

Itse olin hieman taikauskoinen, kun tuota vauvaa odottelin, etten tuonut mitään vauvan tarvikkeita kotiin ennen, kuin vauva oli syntynyt. Vanhan kansan sanonnan mukaan se tuottaa huonoa onnea..

Vierailija
13/21 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps.. aika poikavärisiä ne äitiyspakkauksen vaattet.. ja aika paljon käyttämättä niitä jääny just sen takia.. kun vaalanpunaista ja keltaistakin vaatekaapistä löytyy.. myöki saatii aika paljo vaatteita ja kirppikselta ostettu jonkun verran.. ite en oo oikeestaa uusia ostanu, ku ihan muutaman.. ja nekin sitte vähä reilumpia ettei heti jää pieneksi.. jonkun verran ollaa myös noita uusia vaatteita saatu :)

Mieki meinasin syksyllä jatkaa taas opintoja.. vähä kyl hirvittää laittaa nii pikkunen hoitoo, mut pakko, et joskus valmistuuki ja voi tehä toisen lapsen :D Mul on jo kova vauvakuume vaikka tyttö vast 3kk.. no mut koulu nyt ekaan loppuu..

Vierailija
14/21 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih(: nyt jo vauvakuume, on se varmaan sitten tosi ihana se siun vaavi, ku uutta jo haikailet. Miekin mieheltä kysyin, että millonkas sitä seuraava tehdään, niin se sano, että jos nyt eka tuon ensimmäisen ulos saisi (:

Niin kannattaa käydä kuitenkin se koulu loppuun, niin sitten hyvä tehä vaikka useempi ja ryhtyy kotiäidiks. Ja koulusta oli sitten hyötyä :D Mutta onhan siitä kyllä varmasti hyötyä jossakin vaiheessa, kun kotiäidinura uuvuttaa ja haluu muuta hommaa. Mie oon ite miettiny perhepäivähoitajan hommaa, siinä vois sitten samalla omatkin lapset hoitaa. Silleen ihan väliaikaisesti ois ihan ok. Mutta siihenkin tarviis käydä yli vuoden mittasen koulutuksen...plaah ei kyllä enää jaksas opiskella, kun kohta saa tuon yhenkin koulun lopetettua. Ja se maksas vielä 600 euroo se koulutus, että voi olla siitäkin kiiinni, että jää välistä. Ei se muutenkaan tuo perhepäivähoitajan työ varmaan leiville lyö, mutta oishan se yks vaihto ehto. Mitä alaa muuten minttu opiskelet?

Vierailija
15/21 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aivan ihana pikku tyttö.. ei paljo turhia itkekele ja tosi ilonen muutenki<3 mut ehkä mie jaksan viel muutaman vuoden oottaa.. ehtii kroppaki palautua kunnolla :) Mie opiskelen sairaanhoitajaksi ja koulua olis se vajaa kaks vuotta vielä jälellä.. Mitäs sie zuzu opiskelet? ehitkö valmistautua ennen kun vauva syntyy? Mie oon kans aatellu et toi perhepäivähoitajaan olo vois olla ihan mukavaa, ku samallahan siin hoitaa muutama ylimääräsenki lapsen.. ja sitte sais olla lasten kanssa kotosalla ja oispa sit niist vieraista lapsista omillekki seuraa.., mut saa nähä!

Myö käytii tänää neuvolassa ja tyttö sai rokotuksen.. itellekki tuli vähä pahamieli, ku toista nii kovasti itketti :( Mut omaks parhaakshan se vaa on :) Muuten tyttö oli kasvan hyvin ja sano et voi kuukauden päästä jo vähän kiinteitä maistella :)

Vierailija
16/21 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie siis opiskelen nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajan ammattikoulututkintoa tuolla niittylahdessa. Tarkoitus olsi valmistua nytten keväällä. Kyllä uskon, että kerkeen saada paperit ulos ennen vaavin syntymää, koska ei oo enää jäljellä, kun opinnäytetyö ja vähän kontakti tunteja. Tosi rento jakso on nyttenkin koulussa menossa, kun ei oo ku kolmena päivänä viikossa kouluu, eikä ees kauheen pitkiä päiviä ja muut päivät voi sitten tehä sitä opinnäytetyötä.

Kiva, että siulle on siunautunu vähän itkeskelevä lapsukainen, joillakin tutuilla on nukuttu tosi huonosti yöt vauvan kanssa. Toivotaan, ettei meillekkään tuu koliikki vauvaa, kun oon niin kova nukkumaan, että väsyisin varmaan sitten helposti, mutta kyllähän sitä sitten jaksaa, nytten on raskauden aikana kyllä nukuttu tosi paljon, johtuu varmaan huonoista rautaarvoista. Ei taho nuo rautalääkkeetkään auttaa. mutta hyvä kerätä jo valmiiksi varastoon unta (:

Oliks muuten teillä millaisia " työnimiä" vauvoilla raskausaikana, ku eilen mammajumpassa oli puhe odottavien äitien kanssa nuista nimistä siellä oli urpoa ja einaria ja vaikka mitä hauskoja! Meillä on Jorma-Irmeli :)

Otitteko muuten raskausaikana selville sukupuolta ja pitkö paikkaansa, ku sellastakin oon kuullu, että ne ei aina pitäs paikkaansa. Entä 4d-ultrassa? Kuulostaa aika hassulta, että siinä näkee kuulma kasvonpiirteet yms.

zuzu 25+3

Vierailija
17/21 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.. eipä sitä voi ees kuvitella kuinka rankkaa se olis jos ois oikein itkunen lapsi.. sanoiki miehelle et ollaa ihan pulassa, jos seuraava lapsi ei oo näin " kiltti" :D Toivotaan ettei teilleekkään zuzu tuu itkuista vauvaa..

Mulla oli kans raskaus aikana hb alhainen.. sadan molemmin puolin.. :/ eikä meinannu nousta millää.. lopus nous kyl jopa 134 :)

Myö ei tiietty etukätee sukupuolta.. halusin pysyy loppuu asti jännityksessä.., mut tyttö tunne oli kokoajan.. ja tyttöhän sieltä sitten tulikin :) Jos viel joskus saan lapsia nii haluan varmaankin tietää etukätee sukupuolen.. synnytyksessäki jouduin oikee kysyy et kumpi tuli.. ku ei heti kerrottu :/ Nii.. se 4d-ultra ois kyl varmasti tosi kiva, ku nii selkeesti näkee ja sitte sieltä saa myös sen dvd mukaa..jossa liikkuvaa kuvaa :)Mut tosi kallista n.140 euroo.. .. mun kaveri kävi viime kesänä just siinä.. ja tykkäsi.. :) Itekki ois joskus kiva päästä, jos olis vähä ylimäärästä rahaa.. :)

Vierailija
18/21 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kipeenä tässä viitisen päivää ja pää on ihan sekaisin, kun ei oo ulkona päässy käymään. Kuumetta oli sen 39, mutta onneksi nyt on jo terve, että huomenna kouluun pääsee. Kauhee yskä kyllä on, että vatsalihaksiin ihan koskee. Just ku pääsin sanomasta, että en oo sairastellu... no toivotaan, ettei enää tuu mitään. Miehenkin jo tartutin.

Huomenna ois neuvola taas, meen sinne ekan kerran yksin, kun poikakaveri on töissä, ollaan aina yhessä käyty kaikissa nuissa jutuissa, mutta eipä tuo mitään haittaa, ku on tullu jo niin tutuksi sekin paikka.

kuheen kallista tosissaan tuo 4d-ultra, kyllä ainakin meidän osalta saa jäädä. Käyttää sen rahan vaikka sitten vauvaan (:

Ootteko muuten käyttäny vauvoillanne kesto- vai kertovaippoja? en muista oonko kysyny tätä jo. Mie mietin, että voisin osittain käyttää kesto vaippoja, ku oon kuullu niistä hyvää kommenttia ja säästäs siinä samalla vähän luontoa ja kukkaroakin.

Vierailija
19/21 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö käytetää ihan kertakäyttö vaippoja, tuntuu jotenkin paljo kätevämmiltä.. vaikka kyllähän noihin vaippoihin aika paljon rahaa uppoaa :/

Ihanaa kun kevät alkaa pikkuhiljaa sieltä tulla.. sullakin zuzu laskettu lähenee :) Masu varmaan jo näkyy kivasti:) Jokos jo synnytys on alkanut jännittämää?

Vierailija
20/21 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaahan tuo maha olla jo sen kokoinen, että näkyy (: Huomenna olisi tarkoitus lähtee kuopioon ostoksille, ostaa ainakin uusi kevät takki, kun alkaa olla jo plussan puolella tuo mittari, niin hiki tulee kun puuskuttaa tuolla toppatakissa. Mikään takki ei mahu päälle enää, mutta jospa sitä löytys halvalla joku takki kevääksi, kun ei viitsi kauheesti rahaa pistää nyt noihin vaatteisiin, kun ei niitä kauan kuitenkaan kerkee käyttämään.

Synnytys ei oo pelottanut ainakaan vielä. Kyllähän se vauvan tulo jänskättää. Toisaalta toivos, että olisi jo se päivä äkkiä, mutta toisaalta sitten ei oikeen tunne olevansa vielä valmis siihen synnytykseen. Mutta menee miten menee, en mie oikeestaan jaksa sitä etukäteen murehtia. Voi se kuitenkin olla, että kun se lähestyy se synnytys niin alkaa jännittämään enemmän. Teille kummallekkaan ilmeisesti ei ole synnytys jättänyt kamalia traumoja? Enemmän minuu pelottaakin se miten mie osaan sitä vauvaa hoitaa yms. Kun en alle yksivuotiaita ole koskaan hoitanut.

Kohta tulee miehen sukulaisia kylään pitää mennä katsomaan mitä sitä tarjoisi kahvin kanssa (:

*zuzu 27+3*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi