Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passi menee vanhaksi matkan aikana, pääsenkö toisella passilla takaisin?

Vierailija
11.06.2024 |

Minulla siis on Suomen passi joka menee pois voimasta sinä aikana kun olen Britanniassa. Minulla on kuitenkin myös Britannian passi, joka on voimassa. Onko niin että tämä ei nyt vaikuta matkaani, vai pitäiskö hakea uusi passi?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansalaisella on aina oikeus palata kotimaahansa. Oli passia tai ei. 

Kai sen kansalaisuuden todistamiseen sitten kuitenkin tarvii jonkun paperin? Muutenhan afrikasta olisi tulossa satoja miljoonia "suomen kansalaisia" .

Olisko väestötietojärjestelmästä löytyvä Suomen kansalaisuus mitään? Toki voi sen passinkin esittää.

Vierailija
22/23 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei Sinulla ole Britannian passissa Shengenviisumia, niin sitten sinun täytyy hakea Suomen Britannian edustustosta väliaikainen passi, joka myönnetään vain paluumatkaa varten. 

Ei kai se ole ongelma kun suomeen pääsee aina. Ja britanniasta poistumiseen ei tarvii viisumia.

Lentoyhtiö ei saa ottaa kyytiin ennenkuin oikeus saapua kohdemaahan on varmistettu. Pelkällä britannian passilla ei pääse lentokoneeseen Schengen-alueelle. Ja vanhentuneella passilla voi olla vaikea selittää tilannetta.

Shengen-viisumia ei tarvita alle 90 päivää kestäville matkoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas sen sortin kysymys, että kannattaisi kysyä asiantuntijalta tai selvittää virallisista lähteistä sen sijaan, että lukisi nimettömien ihmisten mielipiteitä.