Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako eskarista pitää huvikseen vapaapäiviä?

Vierailija
11.06.2024 |

Koulussa tietenkään ei sitten saa, mutta saako eskarista? Siis ihan ilman varsinaista syytä, vain siksi että itsellä sattuu olemaan vapaapäivä töistä ja huvittaisi lähteä lapsen kanssa siksi jo aamusta jonnekin kivaan paikkaan. Päiväkodin yhteydessä oleva eskari kyseessä. Tietäisikö joku? 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää vielä mitä niissä 4 h eskaripäivissä tapahtuu sellaista, joista lapseni voisi jäädä jälkeen jos on vaikka viikon pois? Hän kuitenkin osaa jo esim lukea ja sellaista. Ap

"Elämä on kuin suklaarasia", ei voi tietää mitä minäkin päivänä tai viikkona tapahtuu.

Mutta ei tuota tarvitse selittää kun sieltä kerran saa olla pois. Lukeminen ei ole eskarin prioriteetti, mutta nekin lapset joilla on vaikeuksia eskarin tavoitteisiin yltämisessä saavat lomailla jos vanhemmat sellaista tahtovat.

Vierailija
22/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet että tapahtuu, jos lapsi on sieltä eskarista pois? Jää luokalle ja tuplaa eskarin? Tuskin. Itse en ole ainakaan moisesta kuullut, vaikka reilu parikymmentä vuotta on tullut alalla pyörittyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaako eskari siis elokuussa? Nythän on kesä eli jos on hoidossa niin ei ole eskarissa vaan päivähoidossa joten saa olla poissa. Eskarista ei saa olla poissa muuten vaan, eli jos tiedät että ootte poissa niin ilmoitat sinne että kipeänä.

Joo vasta elokuussa alkaa. Nyt lapsi on vielä toisessa päiväkodissa, jossa on vain pienten ryhmiä. Syksyllä siirtyy isompaan päiväkotiin, jossa on myös eskarit. Ap

Et sitten ole kysynyt tulevasta eskarista käytännön asioista? Kai sinulle/ lapselle on tullut joku tervetuloa esikouluun-tiedote, olette käyneet tutustumassa siellä.

Esikoulu on velvoittavaa, ei pakollista. Poissaoloista ilmoitetaan niin kuin varhaiskasvatuksessa muutenkin ilmoitetaan.

Vierailija
24/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulet että tapahtuu, jos lapsi on sieltä eskarista pois? Jää luokalle ja tuplaa eskarin? Tuskin. Itse en ole ainakaan moisesta kuullut, vaikka reilu parikymmentä vuotta on tullut alalla pyörittyä. 

En varsinaisesti olettanut mitään, mutta en halua hankaluuksia eskarin työntekijöiden kanssa. Kokemukseni mukaan hankaluuksia tulee jos rikkoo sääntöjä. Ap

Vierailija
25/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3 päivää open luvalla. Yli 3 pv reksin luvalla. Hakemus Wilmaan. 

Vierailija
26/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaako eskari siis elokuussa? Nythän on kesä eli jos on hoidossa niin ei ole eskarissa vaan päivähoidossa joten saa olla poissa. Eskarista ei saa olla poissa muuten vaan, eli jos tiedät että ootte poissa niin ilmoitat sinne että kipeänä.

Joo vasta elokuussa alkaa. Nyt lapsi on vielä toisessa päiväkodissa, jossa on vain pienten ryhmiä. Syksyllä siirtyy isompaan päiväkotiin, jossa on myös eskarit. Ap

Et sitten ole kysynyt tulevasta eskarista käytännön asioista? Kai sinulle/ lapselle on tullut joku tervetuloa esikouluun-tiedote, olette käyneet tutustumassa siellä.

Esikoulu on velvoittavaa, ei pakollista. Poissaoloista ilmoitetaan niin kuin varhaiskasvatuksessa muutenkin ilmoitetaan.

Ei ole tullut tiedotteita. Mitä eroa on velvoittavalla ja pakollisella? Ap

Vierailija
27/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että meidän kunnassa on reksit ja wilmat vasta koulussa. Vakassa taitaa olla joku päiväkodin johtaja. Ap

Vierailija
28/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää vielä mitä niissä 4 h eskaripäivissä tapahtuu sellaista, joista lapseni voisi jäädä jälkeen jos on vaikka viikon pois? Hän kuitenkin osaa jo esim lukea ja sellaista. Ap

Kysy sieltä eskarista suoraan äläkä täällä jappase. Jokaisella talolla on omat menot, suunnitelmasa ja aikataulunsa.

Vierailija
29/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy sieltä eskarista suoraan äläkä täällä jappase. Jokaisella talolla on omat menot, suunnitelmasa ja aikataulunsa.

Kysynkin sitten elokuussa kun se alkaa. En minä viitsi sinne nyt soitella tällaisella asialla. Ap

Vierailija
30/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin johtaja ei ole reksi.

Vierailija
31/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ehtii olla pakollisissa menoissa ihan riittävästi sen eskarivuoden jälkeen.

Tasapainoiselle kehitykselle ovat hyödyllisempiä ne omaehtoiset ohjelmat torstaisin ja perjantaisin.

Vierailija
32/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynkin sitten elokuussa kun se alkaa. En minä viitsi sinne nyt soitella tällaisella asialla. Ap

Mikset soita? Meinaatko että täällä tiedetään sen esikoulun asiat.

Et ole tainnut edes ilmoittaa lasta esikouluun eikä käynyt tutustumassa sinne.

Taidat olla provo. Menehän pihalle leikkaamaan nurmikkoa jos et muuta keksi.

Vierailija
33/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ehtii olla pakollisissa menoissa ihan riittävästi sen eskarivuoden jälkeen.

Tasapainoiselle kehitykselle ovat hyödyllisempiä ne omaehtoiset ohjelmat torstaisin ja perjantaisin.

Samaa mieltä olen tästä! Kiinnostaa nyt vain se jos otamme niitä omaehtoisia ohjelmia to ja pe usein. Ei joka viikko, mutta usein. Ap

Vierailija
34/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset soita? Meinaatko että täällä tiedetään sen esikoulun asiat.

Et ole tainnut edes ilmoittaa lasta esikouluun eikä käynyt tutustumassa sinne.

Taidat olla provo. Menehän pihalle leikkaamaan nurmikkoa jos et muuta keksi.

Miksi joku tekisi tällaisesta provon? Outo ajatus sinulta se. Tietenkin lapsi on ilmoitettu eskariin ja saanut paikan. En soita nyt vielä, koska asia ei ole ajankohtainen vielä. Kai silti saa täältä kokemuksia muilta kysellä? Ap

Vierailija
35/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että joskus voi olla pois. Saahan koulustakin lomaa omalla ilmoituksella. Mutta tietysti silloin vanhempi huolehtii, ettei lapsi jää opetuksesta jälkeen. Koulusta jos on liikaa poissaoloja, niin opettaja on velvollinen tekemään ilmoituksen sosiaalitoimeen ja jos suorituksia ei tule, jää lapsi luokalleen. Sama se varmasti varhaiskasvatuksessakin olisi, jos lasta ei näkyisi ollenkaan paikalla. 

Mutta koska esikoulussa tavoitteet on tyyliin, osaa voidella leivän ja tulee toimeen ihmisten kanssa, niin tuskin poissaoloihinkaan samalla tarkkuudella puututaan. Muttä älä nyt koko lukuvuotta pois ole. Kyllä se eskari virallisesti on pakollinen kaikille lapsille.

Vierailija
36/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuleehan lapselle poissaolo myös jos olen itse sairaana kun enhän silloin pääse viemään lasta sinne eskariin (ei autoa, matkaa kävellen 2 km). Ap

Ap on laiska kotoilija. Lapsen etu toissijainen. Eskariin vieminen raskasta ja kohta pukkaa lisää lapsia kun lapsi aloittaa koulun kun vauva.fi-kupla puhkeamassa

Vierailija
37/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuleehan lapselle poissaolo myös jos olen itse sairaana kun enhän silloin pääse viemään lasta sinne eskariin (ei autoa, matkaa kävellen 2 km). Ap

Ap on laiska kotoilija. Lapsen etu toissijainen. Eskariin vieminen raskasta ja kohta pukkaa lisää lapsia kun lapsi aloittaa koulun kun vauva.fi-kupla puhkeamassa

En minä mikään laiska ole. Teen vaativaa työtä ma-ke täydet päivät. Palkka on sen verran hyvä että voin pitää to-pe vapaata. Ap

Vierailija
38/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Lapsen etu on kyllä se ettei joudu olemaan pitkiä päiviä päivähoidossa ja ap on tämän toteuttanut.

Vierailija
39/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Vierailija
40/48 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siis haluaisin oman yhden vapaapäiväni takia ottaa lapselle myös yhden vapaapäivän, jotta saataisiin nukkua myöhään ja käydä vaikka eläinmuseossa, niin kai näin nyt voi eskariaikana tehdä? Koulu on sitten eri. Ap

Kyllä voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi