Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan liian siistiksi ja tylsäksi sliipattuja pihoja.

Vierailija
10.06.2024 |

Tällaisia kuin huvilassa ja huussissa. Ei mitään persoonaa. Nurmikkoa, tuijaa ja joku pihlaja. Siinä kaikki. Itse tykkään rehevästä puutarhasta jossa on paljon erilaisia puita, pensaita ja kaikista tärkein eli perennapenkkejä. Väriä ja runsautta, mutta silti siisti eikä mikään rytölä. Nykyään kaikki haluavat vain helppohoitoista, tai siis täysin huoltovapaata. Runsaskin piha voi olla silti helppohoitoinen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja ne on ympäristöllekin.

Vierailija
2/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katselee pysäytyskuvia, niin hetkittäin näkyy roinakekoja jonkun liiterin takana, missä kamera ei vartavasten vieraile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puutarhuri ja en erityisemmin pidä niistä muutoksista, joita kyseisessä ohjelmassa tehdään. Heidän puolustuksekseen täytyy kuitenkin sen verran sanoa, että muutoksen jälkeen asiakkailla on vain runko, josta pihan tulisi lähteä kehittymään kasvien kasvaessa.

Vierailija
4/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Minusta pihan pitää olla sellainen, jossa luonnonvaraiset eläimet ja hyönteisetkin viihtyvät.  

Vierailija
5/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Minusta pihan pitää olla sellainen, jossa luonnonvaraiset eläimet ja hyönteisetkin viihtyvät.  

Ja pihan pitäisi sulautua luontevasti ympäröivään luontoon. Siirtonurmikko mökillä on aika teennäisen ja muovisen oloinen. Pidän omassa pihassani eniten siitä, ettei ole selkeää rajaa ympäröivän metsän ja oleskelu/puuhastelupihan välissä. Toisille nuo heinätupsut voisivat olla kuitenkin kauhistus, minä pidän isojen kuusten ja pajujen luomasta salaperäisestä tunnelmasta, kun polut kulkevat niiden lomassa.

Vierailija
6/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi toki laittaa omansa sellaiseksi kuin haluaa. Ei minua stressaa muiden tyylivalinnat, riittää että oma piha on mieluinen.

Vierailija
7/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katselee pysäytyskuvia, niin hetkittäin näkyy roinakekoja jonkun liiterin takana, missä kamera ei vartavasten vieraile.

Siellä roinakasassa on hyvä koti punkeille.

Vierailija
8/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Tuijia, tumma kivetys ja nurmikkoa, niin tylsää!

Vierailija
9/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin täysin karvatonta puutarhaa.

Vierailija
10/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas miellyttää siistit ja sliipatut amerikkalaistyyppiset pihat. Tasainen, huoliteltu ja terve nurmi, kauniit istutukset sekä täydellinen siisteys. Pihoille tehty yhteiset säännöt asujainyhdistyksen toimesta joita jokainen on sitoutunut noudattamaan. Jopa nurmen väri voi olla säädelty!

Vierailija
11/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo alueella jossa asun asuu paljon 50+ ikäisiä ja niillä pihat on ns vanhan ajan puutarhoja. Paljon kukkia, marjapensaita, omenapuita, orapihlaja-aidat jne. Jotkut on myyneet talonsa ja muuttaneet varmaan lähemmäs palveluita kun ikää on alkanut olemaan. Uudet asukkaat jotka on nuorempia on raivanneet pihan, jäljelle on jäänyt vain nurmikko ja aita sekä rakennettu tosi iso terassialue.

Vierailija
12/12 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä inhoa, sisimmässäsi haluaisit semmoisen mutta olet liian laiska pystyäksesi siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme